Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tein eilen mieheni kanssa raskaustestin, ja raskaana olen. Olin iloinen mutta silti itkin ja mieheni oli aivan sanaton. Miten/ kuinka/ millon pitäisi kertoa vanhemmille? Ainoat jotka tietävät ovat minun pari kaveriani. Minua pelottaa kertoa vanhemmilleni kun en tiedä miten he reakoittisi, äiti ei tuskin huutaisi mutta isästä en tiedä. Mieheni kertoo tänään äitillensä, hän on varmaan tosi iloinen, koska kuitenkin hän pitää minusta todella paljon. Maanantaina menen sitten terveydenhoitajalle ja sitten kohta alan käymään neuvolassa. Tietääkö terveydenhoitaja sen että monellako päivällä/ viikolla olen? Tuskin nyt kovin monella viikolla.

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla oli vähän sama tilanne kesän alussa. Menkat oli pari päivää myöhässä ja kävin sitten testin ja positiivista näytti. Itkin ja nauroin vuoronperään. Soitin poikaystävälleni töihin ja ilmoitin uutiset. Tilanne oli aikamoinen, koska olimme olleet yhdesä vasta vajaat puoli vuotta. Ja kaikenlisäksi inä asuin vielä silloin joensuussa ja mies lahdessa.

Pelotti kertoa äidille, kun ajattelin että hän loukkaantuu ja pettyy minuun (eihän mulla ollut oikeastaan ammattiakaan, paitsi meikkitaiteilijan-" ammtti" ) Kirjoitin sitten äidille kirjeen, jossa keroin asiasta, ja muistutin häntä, että vastuu on minun, eikä missään nimessä hänen. Ja että olen onnelinen ja toivon hänenkin olevan. Äiti jutteli isosiskoni kanssa (jolle olin ilmoittanut asiasta jo) asiasta. Ja onnitteli muutaman miettimis-tunnin jälkeen.

Myös miehen vanhemmille pelotti kertoa. Pelko oli turhaa. Anoppini alkoi itkeä heti ilosta =) Ja nyt ollaan kaikki onnellisia ja odotellaan innolla uutta tulokasta!! Nyt rv 26, ja laskettuaika tammikuun 21.

Neuvolassa kerrotan kyllä kaikki mikä askarruttaa ja myös saat tietää miten pitkällä olet !

heli85@netti.fi saa mailata!! =)

Vierailija

Itse tulin yllätyksekseni raskaaksi muutama vuosi sitten, ja kyllä siinä oli itkussa pitelemistä, tunteet heitteli puolin ja toisin, mutta päällimmäisenä oli kuitenkin riemu siitä, että meille päätti tulla vauva :) Varmasti epävarmat tunteet kuuluu asiaan, varsinkin jos ette ole pitkään yrittäneet lasta.

Kertomisesta: Ei sinun tarvitse heti kertoa kenellekään, ellet itse halua, eikä ehkä heti ensimmäisillä viikoilla kannatakaan kertoa jokaiselle tuttavalle - on parempi odottaa ainakin siihen rv12 asti, jolloin raskauden jatkumismahdollisuudet on jo selvästi hyvät. Jos esim. sukulaisesi eivät ole osanneet odottaa raskauttasi, voi se aiheuttaa heillekin tunnemyrskyjä, mutta se kuuluu asiaan, ja varmasti jonkin ajan kuluttua kaikki jo odottavat vauvaa ihan yhtä innokkaina kuin tekin.

Pystyt muuten itsekin laskemaan, millä viikoilla olet, esim. täällä Vauva-lehden sivuilla olevan laskurin avulla, sinun täytyy vaan tietää milloin viimeiset kuukautisesi ovat alkaneet. Terveydenhoitajalla/neuvolassa raskausviikot ja laskettu aika lasketaan samalla tyylillä, kunnes ne sitten alkuraskauden ultrissa täsmentyvät.

Vierailija

Laskin sen sillä laskimella täällä ja laskettu aika ois maanantaina 26. kesäkuuta 2006.. :) Laitoin heti miehelleni siitä viestiä. Niin ja olen raskausviikolla 5. Kiitos myös siitä että neuvosit, oli kiva vähän saada tietään sitä että monellako viikolla olen. Olen innoissani.. :)

Uusimmat

Suosituimmat