Tuhruvuodoista ja raskaudesta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään kokemusta oviksen jälkeen alkavasta tuhruvuodosta...ja siitä estääkö se raskauden vai voiko tuhruvuodosta huolimatta tulla raskaaksi?

Itsestäni ainakin tuntuu että miten sinne kohtuu mitään voisi kiinittyä jos vuotaa verta kokoajan...

Kommentit (5)

Vierailija

Olen vuotanut monta kuukautta tuhrua oviksesta kuukautisiin, keskimäärin kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Tuhrua on tullut joskus enemmän joskus vähemmän mutta aina sitä on tullut. Olin varma ettei tällä tavalla voi tulla ikinä raskaaksi, kunnes gyne kaksi viikkoa sitten sanoi, että se ei periaatteessa estä raskaaksituloa! olin äimänkäkenä mutta kah ; tein juuri plussatestin! Ja tuhruaa muuten edelleen joten kovin luottavaisin mielin en ole, mutta se on ainakin todistettu että raskautua voi. Jatkostahan en vielä tiedä...toivon parasta ja pelkään pahinta....

eli älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon! Minä olen elävä esimerkki, että tuhrusta huolimatta voi raskautua...:)

sandin 4+1

Vierailija

Hei Marenda!

Minä olen tullut raskaaksi kans vaikka tuhruvuotoa tullut.Ainoastaan söin clomeja ovuloimattomuuteen.Olen käynyt oysissa tutkimuksissa ja sillon määrättiin terolutit keltarauhashormooni vajeeseen.Mutta en tullut niillä raskaaksi ja menin gynelle ja määräsi clomit.

Kolmatta yritetään ja syön clomeja toista kiertoa nyt.Toivottavasti tärppäisi nytkin clomeilla ku nuorin lähti toka clomi kierrosta.

Toivottavasti pian raskaudut!

Vierailija

Moips!

Olen kirjoitellut tarinaani sekä keskenmeno-, lapsettomuus- että vauvakuume-palstalle otsikolla vuotohäiriö/keskenmeno/homeopatia/luontaistuotteet, mutta vastaan lyhykäisyydessään näin...

Minulla alkoi ekan lapsen jälkeen erinäinen vuotohäiriö, joka siis alkoi ensin niukkana, ja lopulta toisen lapsen jälkeen vuosin jo lähes koko kierron - vähäisesti, mutta kuitenkin. Toinen lapsi tärppäsi lievästä vuodosta huolimatta, mutta nyt syyskuussa keskenmenoon johtanut raskaus alkoi vasta keltarauhashormonihoidon jälkeen, n. vuosi yritystä takana.

Ja kas kummaa, raskaus todettiin keskeytyneen rv 12+5, sikiö vastasi viikkoja 7+5. Sairaalasta en saanut edes spekulaatiota, mistä keskenmeno olisi johtunut, mutta kävin ystäväni suosittelun jälkeen homeopaatilla, joka kertoi heti, että tietää, mistä on kyse ja millä mä paranen.

Eli kuten mun oma gynekin oli sanonut, kärsin keltarauhashormonin vajaatoiminnasta, ja siks määräsikin mulle synteettistä hormonivalmistetta. Vuotohäiriö kuitenkin palasi heti, kun lopetin hormonihoidon. Homeopaatti sanoi, että pelkkä hormonin popsiminen ei välttämättä paranna mun kroppaani, pistää sen ainoastaan toimimaan oikein, eli ts. pistää oireet kuriin.

Sain 2 homeopaattista lääkettä (Pulsatilla, Sepia), jotka stimuloivat mun oman hormonitoimintani liikkeelle. Ja toimivat! Mun ekat menkat km:n jälkeen alkoivat viime lauantaina ja olivat pitkästä pitkästä aikaa normaalit eli kivuliaat ja runsaat. Kuten aina ennenkin - siis ennen lapsia! Eihän ne ole voineetkaan olla runsaat, koska koko kierron on saattanut vuotaa enemmän tai vähemmän. Lisään vielä, että vuotohäiriööni liittyivät jo todella voimakkaat kivut (pää, ristiselkä, alavatsa, pahoinvointi jne.).

Homeopaatti sanoi, että jos kärsii tästä vajaatoiminnasta, eikä paranna itseään ennen seuraavaa raskautta, tod. näk. seuraa taas uusi keskenmeno, koska juuri näillä viikoilla (7+5) istukan pitäisi alkaa tuottaa keltarauhashormonia, ja kun mun kroppa tuottaa tätä hormonia vajavaisesti, istukka ei ala toimimaan oikein, joten elimistö keskeyttää raskauden. Niin surulliselta kuin se kuulostaakin :(

Lopulta sanoi, että kuukaudessa olet jo parantunut ennalleen!!! Siis hä, ei voi olla totta!! Mähän oon kärsinyt tästä vuotohäiriöstä jo vuosia, eikä mikään tunnu siihen auttavan, eli mikä pahan tappais? Näin siis ajattelin...

Mutta kyllä auttoi :o) Nyt on 22 pvä siitä, kun aloitin lääkityksen ja oloni on niin normaali kuin vain olla ja voi! Olen vain ajatellut, että lapseni väsyttävät niin kovasti ja että raskaudet ovat muuttaneet minua, kun olen koko ajan väsynyt, kärttyinen ja masentunut. Mutta kyseessä olikin hormonihäiriö! Ja minä olin hormonihirviö! Nyt olen taas se oma iloinen, pirteä oma itseni, ja lapset maailman ihanimpia :)

Ja hih, meinataan miehen kanssa hommailla nyt alkaneeseen kiertoon, katsotaa miten käy (nyt siis kp 3/28). Tsemppiä sulle! Käy kysäsemässä vaikkapa luontaistuotekaupassa, että saisitko apua ongelmaasi...minä nimittäin kävin ihan luontais-Prismassa, jonka pitäjä on siis homeopaatti.

Musta tämä tapa hoitaa tätä oiretta tuntuu senkin takia niin helpolta ja oikealta, kun kyseessä on tosiaan luontaistuotteet, eikä mitkään keinotekoiset valmisteet. Ja mitä väliä, mistä aine on peräisin, pääasia, että toimii ja minä paranen :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat