Mietintää Jeesuksesta ja kysymys muslimeille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Muhammed ja Johannes

Uskotko Johanneksen todistuksen Jeesuksesta vai Muhammedin? Johannes oli Jeesuksen lähin opetuslapsi ja Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen silminnäkijä. Muhammed eli noin 600 vuotta Jeesuksen jälkeen ja sai tietonsa Jeesuksesta enkelin antamasta ilmestyksestä.

Johannes vastaan Muhammed

Olen koonnut Raamatusta ja Koraanista Apostoli Johanneksen ja Profeetta Muhammedin välisen väittelyn. Annetaan Johanneksen aloittaa.

Johannes: " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. ... Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme Hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh.1:1-3,14

Muhammed: " Jeesus on Jumalan edessä samanarvoinen kuin Aadam, jonka Hän loi tomusta ja sanoi: ' Ole!' ja Aadam oli. Tämä on Herraltasi tullut totuus; älä siis epäile." Suura 3:59-60

Johannes: " Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä totisessa, Hänen Pojassansa, Jeesuksessa Messiaassa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia." 1Joh.1:1,5:20-21

Muhammed: " Ne, jotka sanovat: ' Messias, Marian poika, on Jumala' , ovat luopuneet uskosta." Suura 5:17

Johannes: " Kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. Kuka on se, joka voittaa maailman ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" 1Joh.5:4-5

Muhammed: " Juutalaiset ja kristityt sanovat: ' Me olemme Jumalan lapsia, ja Hän rakastaa meitä.' Sano: Miksi Hän sitten rankaisee teitä teidän synneistänne?" Suura 5:18

Johannes: " Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Messias, joka on vanhurskas. Ja Hän on meidän syntiemme sovitus..." 1Joh.1:8-9, 2:1-2

Muhammed: " He sanoivat: ' Me tapoimme Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään' - mutta eivät he ristiinnaulinneet häntä. Heistä vain näytti siltä. Ne, jotka kiistelevät Jeesuksesta, eivät tiedä varmasti, eikä heillä ole tietoa hänestä, vaan he vain arvailevat. Eivät he häntä tappaneet, vaan Jumala korotti hänet luokseen." Suura 4:157-158

Johannes: " Mutta kun sotamiehet tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet Hänen luitaan, vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte." Joh.19:33-35

Muhammed: " Kaikki Kirjan ihmiset vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa, ja ylösnousemuksen päivänä Jeesus todistaa heitä vastaan." Suura 4:159

Johannes: " Minä olin hengessä Herran päivänä ... ja minä näin Ihmisen Pojan muotoisen... Ja kun minä Hänet näin kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja Hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: ' Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." Ilm.1:10,17-18

Muhammed: " Messiashan itse sanoi:' Israelilaiset, palvokaa Jumalaa, meidän Herraamme. Siltä, joka asettaa Jumalan vertaisia, Jumala on kieltänyt Paratiisin, ja hän saa sijansa tulesta. Väärintekijöillä ei ole auttajaa.' Ne, jotka sanovat: ' Jumala on yksi kolmesta' eivät ole uskovia. On vain yksi Jumala. Elleivät he herkeä puhumasta tällaista, tuskallinen rangaistus kohtaa heitä." Suura 5:72-73

Johannes: " Kolme on jotka todistavat: Henki, vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä Hän on todistanut Pojastaan. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee Hänet valehtelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on Hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää" 1Joh.5:7-12

Muhammed: " Kristityt sanovat: ' Messias on Jumalan poika.' Näin he puhuvat kuin uskottomat ennen heitä. Jumala kirotkoon heidät, kuinka he valehtelevat!" Suura 9:30

Johannes: " Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Messias? Hän on antimessias, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta." 1Joh.2:22-23, 4:1-3

Muhammed: " Te, joilla on Kirja, älkää menkö liian pitkälle väitteissänne älkääkä puhuko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, oli Jumalan lähettiläs ja Hänen Sanansa, jonka Hän antoi Marialle, ja Henki Hänen luotansa. Uskokaa Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: ' Heitä on kolme' , vaan lopettakaa, se on parasta teille. Jumala on yksi Jumala. Jumala meitä varjelkoon! Hänelläkö olisi lapsia?" Suura 4:171

Johannes: " Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Messiaan opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika." 2Joh.9

Muhammed: " Uskovaiset, totelkaa Jumalaa ja Hänen lähettilästään älkääkä kääntykö pois tästä Koraanista, kun kerran olette sen kuulleet. Ei tätä Koraania ole sepitetty valheellisesti ilman Jumalan käskyä, vaan se on vahvistus sille, mitä oli ennen sitä, ja selvitys Kirjalle, jota ei voi epäillä. Maailman Herra on sen lähettänyt." Suura 8:20,10:37

Johannes: " Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden; mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Messias, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä Hänen nimessänsä." Joh.20:30-31

Kysymys muslimille

Koraanissa Jeesus sanoo itsestään: " Rauha minulle päivänä, jona synnyin, ja päivänä, jona kuolen, ja päivänä, jona minut herätetään henkiin." Suura 19:33 Toinen Koraanin kohta sanoo, ettei häntä ristiinnaulittu, vaan " Jumala korotti hänet luokseen" . Suura 4:157 Kolmas Koraanin kohta sanoo, että " Kaikki Kirjan ihmiset vielä uskovat Jeesukseen ennen hänen kuolemaansa." Suura 4:159

Milloin Koraanin Jeesus tulee kuolemaan ja milloin hänet herätetään henkiin?

Kommentit (4)

Vierailija

josefiina4:

Lainaus:

Milloin Koraanin Jeesus tulee kuolemaan ja milloin hänet herätetään henkiin?

Kaikki ihmiset herätetään henkiin Tuomiopäivänä.

Vierailija

tämä käsittelee uskomistä ennen hänen kuolemaansa...

The Hadiths Regarding the Descent of `Isa Just Before the Day of Judgement, and his Mission

In the chapter about the Prophets in his Sahih, under, " The Descent of `Isa, Son of Maryam,' ' Al-Bukhari recorded that Abu Hurayrah said that the Messenger of Allah said,

«وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَيُوشِكَنَّ أَنْ يَنْزِلَ فِيكُمُ ابْنُ مَرْيَمَ حَكَمًا عَدْلًا، فَيَكْسِرَ الصَّلِيبَ، وَيَقْتُلَ الْخِنْزِيرَ، وَيَضَعَ الْجِزْيَةَ، وَيَفِيضَ المَالُ حَتَّى لَا يَقْبَلَهُ أَحَدٌ، حَتَّى تَكُونَ السَّجْدَةُ خَيْرًا لَهُمْ مِنَ الدُّنْيَا وَمَا فِيهَا»

(By Him in Whose Hands my soul is, the son of Maryam (`Isa) will shortly descend among you as a just ruler, and will break the cross, kill the pig and abolish the Jizyah. Then there will be an abundance of wealth and nobody will accept charitable gifts any more. At that time, one prostration will be better for them than this life and all that is in it.) Abu Hurayrah then said, " Read if you will,

[وَإِن مِّنْ أَهْلِ الْكِتَـبِ إِلاَّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَيَوْمَ الْقِيَـمَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً ]

(And there is none of the People of the Scripture, but must believe in him, before his death. And on the Day of Resurrection, he will be a witness against them.)' ' Muslim recorded this Hadith. So, Allah' s statement,

[قَبْلَ مَوْتِهِ]

(before his death) refers to the death of `Isa, son of Maryam.

ei jaksa nyt kääntää tai referoida kun on niin pitkä päivä takana. Palailen asiaan taas inshallah.

Puhutko miehesi kanssa koskaan näistä asioista? Jos puhuu arabiaa niin voisit saada nopeamminkni vastauksia.

Vierailija

Tekstistäsi päätellen esiinnyt Erkki Kuismana.

josefiina4:

[quote]

Olen koonnut Raamatusta ja Koraanista Apostoli Johanneksen ja Profeetta Muhammedin välisen väittelyn. Annetaan Johanneksen aloittaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat