Missä vaiheessa kiertoa aloitetaan ivf-sumut? Soittelin OYSiin ja kuulin hoitoaikataulumme, eli

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tammi-helmikuulle menee ivf, mutta sumut aloitellaan tammikuun puolivälissä jos vain kuukautiskierto sopii kohdalleen. Jäi sitten täpinöissä kysymättä, että mikä vaihe kiertoa pitäisi osua tammikuun puoliväliin?

Helpotti kummasti saada vähän aikatauluja selville. Olivat kuulemma juuri laittaneet kirjeen resepteineen tulemaan. No, tammikuuta odotellessa, johan tässä on kesäkuulta asti jonossa kituutettukin.

Kommentit (5)

Vierailija

tulin vain tervehtimään, hienoa että aikataulut selvisi.

Minun pitää soittaa Oysiin joulukuussa, kun kahdet menkat tulleet, haluavat tietää kuinka pitkä kierto normaalisti on.

Keväällä sitten hoito joskus.

Tänään soitin ja varasin ajan vyöhyketerapeutille, jospa sieltä kenties apua saisi, ainakin kaksi ystävääni saivat avun, joten siitä rohkaistuneena kokeilenpa minäkin.

T:Minerva

Vierailija

Aina helpottaa mieltä kun kuulee, että joku muukin painii samanlaisten asioiden kanssa. Aika jännä homma tuo suunnittelukäynti, nimittäin hoitaja sanoi, että _jos_ haluaa keskustella vielä hoidosta ja sen kulusta niin voi varata ajan, mutta se ei ole välttämätöntä. Itse kun asumme monen sadan kilometrin päässä hoitopaikasta, niin tuskin käymme koko suunnittelukäyntiä.

Luotan siihen, että kirjalliset ohjeet ovat tarpeeksi selkeät ja saahan sieltä (suurin ponnistuksin) puhelinkonsultaatiotakin. Hoidon kulku on suurin piirtein selvillä ja johan sitä yli puolen vuoden odotusaikana on ehtinyt pohtia ja pyöritellä asiaa mielessään joka kantilta.

Plussaonnea kaikille ja erityisvilkutukset Minervalle :)

Puttonos

Vierailija

Sumut aloitetaan yleensä kierron 21. tai 22. päivä. Kun OYSista tulee ohjeet saat päivän johon mennessä viimeistään pitää olla tuo 21. tai 22. päivä. Yleensä siinä on ihan hyvin sitä aikaa " osua" kohilleen jos kierto on jotakuinkin säännöllinen. Kun sumujen aloituskierron menkat alkaa niin pystyt heti laskeen että osuuko päivät. Ja jos ei niin sitten soitat OYSiin ja ne katsovat voiko hoitoa siirtää siinä kierrossa vai pitääkö odottaa eteen päin.

Tsemppiä koitokseen!

Terveisin

Loviisa

Vierailija

Hei, " kiva" huomata että meitä on useampi Oysissä hoidossa. Mulla alkuperäisenä aikatauluna on seuraava; sumut aloitetaan kierron 23 päivä joka voi olla viimeistään perjantaina 4.11, nollaultra 16.11 jolloin aloitan lisäksi Gonal-F piikit, toinen (tarvittaessa) ultra 22.11 ja kolmas ultra 25.11 punktio ois ollu viikolla 48 MUTTA kun mun kierto on ollu erittäin epäsäännöllinen niin tottakai menkat alko 4.10 ja jo pelkäsin että hoidot siirtyy hamaan tulevaan vuoteen. Huh huh hoitoja pystyttiinkin siirtään viikolla aikaisemmaksi. Sanoivat vaan kun soitin että kp23 on edellisellä viikolla että näitä sattuu useasti ja onneksi on mahdollista hieman järjestellä aikoja. Joten hoitoaikatauluni on nyt sumut kp23 eli 26.10 (iik ens viikolla) nollaultra 9.11 , toinen uä 15.11 ja kolmas uä 18.11 punktio ja istutus viikolla 47.

OYSin IVF hoitajat selvittävät kyllä kaiken tämän suunnittelukäynnillä, mutta kun sitä tahtoo olla hieman jännittynyt eikä niitä sitten muista jälkeenpäin niin sinne voi ja saa soittaa. Sen olen muistavinani ettei kp 23 saa ajoittua viikonlopulle kun se vaikuttaa sitten punktion ajan kohtaan. Punktioita tehdään ma-ke ja istutus on sitten vastaavasti ke-pe ja nämä operaatiot tehdään medipoliksen (väestöliiton) tiloissa. Ultrat on aina Oyssissä.

Onnea tuleviin hoitoihin ja plussasäteilyjä kaikille!!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat