paljonko palkkaa maksetaan koulunkäyntiavustajalle?

Vierailija

ensi syksyksi aion palkata itse lapselleni kouluavustajan. Koulu ei saa aikaiseksi lausunnoista huolimatta, joten itse on ryhdyttävä toimeen. Paljonko rahaa tarvitaan? Mitä avustajalle maksetaan?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

niin se oli juurikin sen takia ""-merkeissä kun en parempaakaan keksinyt. Siis en muista tarkkaan sentilleen mikä se minimi noissa on, mutta jotain 7e ja päälle se oli. Huomaat varmaan, että kirjoituksemme on tulleen minuutin välein, mä en edes ollut lukenut sun vastausta kun omaani kirjoitin...

4

Vierailija

Niitä myös sinun palkkaamasi avustajan on noudatettava. Ja jos siis sinä ja opettaja olette eri mieltä siitä, mitä tietyissä ongelmatilanteissa pitäisi tehdä, lapsesi menee entistä enemmän sekaisin säännöistä ja toimintamalleista.

Ja varo, ettei lapsesi ala tukeutumaan avustajaan liikaa ja jää entistäkin ulkopuolisemmaksi sosiaalissa tilanteissa.

Vierailija

Mutta siellä toimitaan opettajan ohjeen mukaan ei lapsen äidin.Hienoahan se on jos haluat palkata avustajan, mutta suosittelisin silti yhteistyötä koulun kanssa.

Vierailija

Ei se kouluavustaja voi luokassa toimia miten haluaa, vaan on noudatettava opettajan ohjeita maksoi palkan kuka tahansa. Jos haluat toimia aivan oman pillisi mukaan, kannattaa samantien palkata yksityisopettaja.

Vierailija

Asun liian kaukana. Toivottavasti saat lapsellesi hyvän avustajan, vaikka ei sen palkkaamisen kyllä pitäisi olla vanhemman tehtävä :/

5

Vierailija

Tosta kka:n palkasta. Mulla tuntipalkka on 9.35€ ja ns. epäpätevä olen vielä tällä hetkellä.

Toivottavasti löydät lapsellesi hyvän avustajan, vaikka todellakin avustaja pitäisi kyllä löytyä ihan kaupungin puolesta.

Tiedän kuinka vaativaa asperger-lapsen avustaminen voi olla, itse viime lukukauden olin luokassa jossa yksi asper-lapsi ja todellakin haastava avustettava. Fiksu poika mutta ryhmätyöskentely tooooodella vaikeaa.

Vierailija

vaan soittaa jälkeenpäin kotiin ja marisee kuinka hankalaa on. Jos opettaja tekee ongelmatilanteille jotain, hän huutaa lapselle, että VÄÄRIN TEHTY! Miten lapsi voi oppia käyttäytymään noikein, jos opettaja ei koskaan sano, miten pitäisi käyttäytyä?

Ja kyllä, minä olen yrittänyt neljä vuotta yhteistyötä opettajien kanssa. TÄllä hetkellä lasta ei päästetä edes luokkaan kun opettaja ei halua, joten enempää ulkopuoliseksi ei enää voi tulla.

Vierailija

Ja kokemuksesi kka:n työstä ja palkasta?

Piti oikein kaivaa palkkakuitti esiin ja katsoa tuntipalkka, kun en sitä itse edes tiennys (kk-palkasta olen tottunut puhumaan).

Ja tuntipalkka on 11,50€. -2-

Vierailija

hän on vaativa siksi että on kaikkien ongelmiensa takana aika älykäs ja huomaa kun häntä yrittää ohjailla. Hermostuu herkästi jos ympärillä on paljon muita lapsia ja tilanne on vähänkään sekava. Tarvii selkeitä struktuureita ja johdonmukaisia sääntökä, eikä opettajat näytä osaavan niitä antaa. Toiminnanohjauksessapulmia joten aika usein pitää kysyä "mitäs seuraavaksi pitikään tehdä".

Viittomia ei ole käytössä, lapsi puhuu (mutta aina ei kyllä voi olla ihan varma, mitä ajatuksia puheen takana on) ja ymmärtää puhetta ihan normaalin kuuloisesti, mutta ohjeet pitää pätkiä ja toistaa ja usein piirtää lisäksi.

kiinnostaako?

Vierailija

Asun tampereella. Kuopus luultavsti adhd ja esikoisella kehitysvamma. Aion opiskella koulunkäyntiavustajaksi ja tehdä nimenomaa lyhkästä päivää. Tosin nyt suunnitellut olevani kotona vielä ensi syksyn.

Miten lapsesi on vaativa? Minkäikäinen lapsesi on?

Osaan myös tukiviittomia ja avustaa lasta jolla on puheenymmärtämis vaikeuksia.

Vierailija

Joudut maksamaan vakuutuksia ym. Enkä minä ainakaan haluaisi luokkaani jotain vanhemman palkkaamaa avustajaa mukaan. Avustajathan toimii kuitenkin opettajan ohjeiden mukaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat