Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Tammikuiset kesäkuun eka viikko 2.6. alkaen**

Vierailija

Heh, sanokaa jos joku ehti jo aloittaa uuden pinon :D

ja viime viikon jorinat

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Terve!

Strutsi ja muut kekkereille tulijat:

Se /)/&%#%%¤&& s.posti ei toimi. Ilmeisesti siellä on ruuhkaa ja mua ei ole sinne kirjattu, tai olen sössinyt jotain?

Onko sulla Strutsi jotai s.postiosoitetta jo valmiina, joss ei ole nimeäsi? Tai jotain neuvoja, mistä sellaisen saisi nopeasti.

Lapsoset nukkuvat!

Jätin neuvolaan soittopyynnön noista Olavin iholäiskistä ja kakkalöyhkästä. Yksi tuttu lastenhoitaja sanoi, että olen ilmeisesti syönyt jotai sokerista paljon. Se voi aiheuttaa hiivan hajuista kakkaa lapselle. Join kyllä cokista melko paljon lauantaina. Täytyy siirtyä olueeseen :D.

Ametisti ja Olavi

Vierailija

Pitkästä aikaa pääsin kirjautumaan sisälle, jostain syystä mulla on edelleen ongelmia sen suhteen. Viime viikolla yritin 3 kertaa päästä kirjoittaan ja aina oli ongelmia :(

Meillä oli toissa viikolla 4kk neuvola ja mitat oli 5365g, 62cm ja pipo 44,2cm. Pieni neiti meillä on edelleen. Kiinteät aloitettin reilu viikko sitten. Bataatti oli eka ruoka ja sitä annoin viikon. Bataatti sai suuren suosion ja sitä menisi niin paljon kuin annetaan. ja toissapäivänä annoin perunaa ja sekin maistuu. Muutamaia kertoja ollaan myös annettu maissivelliä ja nälkä ainakin pysyy sillä paremmin pois kuin nan2:lla. Meillä aloitettiin kiinteät bataatilla sen vatsaystävällisyyden vuoksi. peruna aiheuttaa helpommin ummetusta. Lääkäri totesi tuossa neuvolakäynnillä Veeralla myös Atooppisen ihottuman oireita (myös mulla atopia), joten sen vuoksi hiukankin allergisoivat ruoka-aineet aloitetaan viimeisenä. tosin porkkanaa tekisi mieli jo kokeilla kun sillä saa makuja pehmennettyä, mut yritän malttaa mieleni.

Liikumisesta sen verran, että Veera osaa kääntyä vatsalleen jos haluaa, mutta viihtyy selällään paremmin. Leluja osaa hakea ympäriltään hyvin ja tarttuu niihin hyvin. Nyt on myös alkanut taputtaa pöytää ja rutistaa lehteä jos sattuu olemaan sylissä pöydän ääressä. Meillä siis "istutaan" sylissä on sellaisessa hiukan makaavassa asennossa ja viihtyy siinä erinomaisesti. Lääkäri itseasiassa laittoi tytön oikein kunnolla istumaan kun teki tuon 4kk tarkastuksen ja totsei, että hyvin voi istuttaa selkätuettuna. Hän jopa suositteli sitä. otettiin kehoitusvastaan kyllä suurella epäilyksellä.

Juttua Veeralta kyllä tulee ja konsonantteja hapuillaan hirveesti. Tänään tuli useaan kertaan pä pä. Muutenkin tuo verbaalinen puoli on tosi vauhdikasta. Korkeita ääniä päästellään kovaa ja nauretaan välissä :D Muuten oikein kivaa, mutta meidän korvat on koetuksella.

Töihin paluuta en edes mieti ja yritän olla kotona mahdollisimman pitkään. Tosin, raha taitaa laittaa sille toiveelle stopin jos huonosti käy, mutta niin oltiin ajateltu, että vähintään 1,5v oon kotona. Työskentelen kaupanalalla. Työni on vakituinen osa-aikainen. Työstäni en hirveästi nauti, eikä se täysin vastaa koulutustani ja mielessä onkin käynyt, että en siihen palaisi, mutta en vielä uhraa ajatuksiani tuohon tai alkaa ahdistaa. Rahallisestikaan tuo työ ei ole kovin kannattavaa, mutta toimeen on tultu enkä mistään ole jäänyt paitsi. Säästöön ei tosin myöskään ole jäänyt yhtään rahaa. Aina kun jotain ylimääräistä oli niin pitihän sitä lähteä kiertään maailmaa ;). Tosin, reissuista nautin suunnattomasti ja onpahan usea mukava matkamuisto kiikkustuoliin muisteltavana.

ja Veeralle kerrottavana. Joo eksyinpäs taas aiheesta mukavasti...

Pesuvinkkejä oli kyselty ja minä kysyn myös, että onko vinkkiä bataatin pois saaamiseen vaatteista? meillä ei myöskään ruokailu ole sitä kaikkein siisteintä touhua. Nyt kyllä vähän siistinpää kun on alettu oppia pitämään ruoka suussa, mutta ne sormet...

Meinas unohtua, aivan ihania kuvia olette laittaneet kullannupuista!

Oikein hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Huhtityttö ja Veera

Vierailija

Kiitos kaikille tahranpoistovinkeistä! Mulla taitaa sappisaippuaa ollakin jossain siivouskaapin perukoilla, täytyypä kokeilla. Kuivaatteko muuten vauvanvaatteet ulkona? Minä olen muutamia kertoja kuivannut, mutta nyt en taida, kun näyttää mänty alkavan kukkia ja itsekin siihen reagoin. Ei viitsi tahallaan altistaa siitepölyille.

Meillä neiti on aivan "hurahtanut" tuohon kiinteiden syöntiin, tänään söi pelkkää bataattia n. desin ja kamala huuto alkoi kun vein lautasen pois... No, ei peruna noin hyvin uppoakaan, ei taida neidin suukaan tuohesta olla =) Hyvä, että niistä kaupan marja- ja hedelmäsoseista on vähennetty makeutta, vauvat oppivat ennen aivan turhaan makealle jo niitä maistellessaan.

Niin joo, niitä neuvolakuulumisia. Neiti kasvaa tasaistakin tasaisemmin omalla käyrällään, mitat olivat nyt 6830g ja 62,2cm, pipo 41cm. (2665g, 47cm ja 33cm). Annu innostui taas näyttämään th:lle parhaat puolensa, jutteli ja naureskeli. Neuvolassa ei oltu yhtään huolissaan siitä "keskoskontrollissa" todetusta lievästä hypotonisuudesta, ei kuulemma tuntunut terkan käsiin yhtään keskimääräistä "veltommalta". Esineisiin tarttuminen on jo hyvää, myös sillä vasurilla, joka siellä polilla oli vähän oikeaa laiskempi.

Kesäistä viikkoa kaikille!

aksiina ja Annu 28.1.08

Vierailija

että hyvää kesäkuun alkua vain täältäkin! Meillä pauhasi viime yönä ukkonen, tai taisi olla jo aamua... ehkä kuuden paikkeilla. Mies kävi vessassa mutta ei hoksannut että johdot pitää repiä seinistä, minä sitten hätyytin että äkkiä tietokone ja televisio irti. Ei olisi kovin kivaa jos tuolla tavalla särkisi näitä laitteita. Viime kesänä meni kuitenkin jo kaksi modeemia, pitää koittaa senkin kanssa olla vähän tarkempi tänävuonna... :P

Käytiin Siljan kanssa 4kk neuvolassa, pituutta oli nyt 64cm ja painoa 6910g. Tyttö kiljuu riemusta vähän väliä hereillä ollessaan. Eilen illalla meinasi jo äitillä huumori loppua kun tyttö kiljui tissillä vielä yhdentoista jälkeen illalla. Oltiin viikonloppuna Siljan serkkutytön ristiäisissä ja nyt heitti rytmit taas ihan häränpyllyä. Eilen ei tullut päiväuniakaan kuin varmaan puolitoista tuntia päivän aikana, ja sitten tietysti illalla kun ajettiin kotiin niin neito koisasi lähes koko matkan. Mitenkäs siinä laitatkaan sitten täysin virkeää lasta nukkumaan kymmenen aikaan...

Kiinteät suositeltiin täälläkin nyt sitten aloittamaan, vähän jännittää mutta toisaalta odotan innolla. Kovasti mietinkin nyt tuossa että teenkö itse vai haenko kaupasta valmista. Kuinka kauan ne Bonat ja Piltit säilyy sitten avattuna? Onko se vain jonkun 1vrk? Silloinhan purkista menisi suurin osa roskiin...kai?

Oivoi, pitäis lähteä käymään ruokakaupassa kun KAIKKI on taas loppu. Odotan kyllä siihen että mies tulee töistä niin saan ihan rauhassa käydä.

Eipä meidän arjesta nyt sitten ihmeempiä. Koittakaahan nauttia kesästä! :)

Tolleroinen ja Silja 3.2.

Vierailija

Meillä Vieno myös intona varpaitten kimpussa koko ajan.

Imetyksen neiti päätti sitten lopettaa.Tai siis tissin syönnin.Viime yönä klo 4 heräs nälissään eikä kelvannutkaan tissi niinkuin aina ennen.Yritin sinnikkäästi melko kauan tarjoilla eri asentoja ja molemoia vuorotellen,kunnes otettiin pullo ja sitten syötiin! Aamulla oli sama juttu.No, ei sitten. Edellinen vauva lopetti jo 3-kuisena tissin ottamisen, että siihen nähden tää meni paremmin.

Vieno nukahtaa itsekseen, kun hänet laittaa sänkyyn.Joskus tarvitsee vähän tuttia tai rauhoittelua, mut harvoin.

Ihanat ilmat on ollu! Isot lapset ovat uineet meressä joka päivä ja 1v oli myös eilen kahlailemassa. Onneksi on koululaisille tuo puistoruokailu, se pelastaa paljon=)

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida...

Voikaa hyvin!

sammermanni ja vieno
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=327ba6aa-3408-11dd-8384-c...!

Vierailija

Magda_lenalle jo etukäteen hyvää matkaa ja vie terveisiä välimerelle:) Itsestään nukahtamisesta. Meillä se sujuu kohtalaisen hyvin, tosin ei omaan sänkyyn. Tilanne kun on se, että nukutaan 2v:n ja vauvan kanssa samassa huoneessa. 2v menee nukkumaan klo 20 aikaan, eikä vauva ole siihen mennessä vielä valmis yöunille. Aikaisemmin Aada nukahti aina illan viimeiselle maitopullolle syliin, mutta lopetti sen itsestään muutama viikko sitten. Siirsin vauvan aina vaunujen kantokoppaan nukkumaan tuohon olohuoneen lattialle. Silloin kun Aada ei sitten nukahtanutkaan syliin, niin siirsin hänet valveilla siihen koppaan, jossa nykyään höpöttelee itsekseen ja valvoskelee vaihtelevasti n. 30-60 minuuttia, mutta nukahtaa lopulta. Välillä pitää tuttia käydä laittamassa suuhun. Sitten kun itse mennään nukkumaan, niin siirretään koppa vauvoineen makuuhuoneeseen. Nyt taas tilanne muuttui, koska olen myynyt kaikki vaunut ja kantokopat. Eli eilen laitoin Aadan valveilla sitteriin, johon olin laittanut pyyhettä ja makuupussia tasoittamaan alustaa. Siihenkin Aada nukahti n. tunnin sisällä itsekseen ja siirsin hänet sitten myöhemmin illalla peittojen sisällä pinnasänkyyn nukkumaan. Uskoisin, että tuo nukahtaminen onnistuisi myös pinnasänkyyn, mutta se itsekseen höpöttely häiritsisi isoveljen nukahtamista, jonka vuoksi Aadan pitää saada nukahtaa muualla. Ja tuntuukin, että Aada nukahtaa paremmin vähän meluisammassa paikassa, kuin hiljaisessa makuuhuoneessa. Olohuoneessa meillä on aina iltaisin telkkari päällä ja jutellaan tasaisella äänellä, niin siihen tuntuu vauva rauhoittuvan. Ja kun Aada tuossa lattialla itsekseen höpöttelee ja valvoo, niin ei oteta minkäänlaista katsekontaktia häneen, kun tuntuu, että se sitten aktivoi Aadaa lisää. En tiedä, onko tuosta apua, mutta näin meillä toimitaan. (Sama ei kyllä toiminut tuolla 2-vuotiaalla, joka vaati aina tuttipullon nukahtamiseen).

Ihanat kelit kyllä ollut nyt! Himona seuraan säätiedotuksia ja toivon, että kelejä riittäisi juhannukseenkin asti... Lähden ensi viikolla yksin lasten kanssa Pohjois-Savoon äitini luona käymään ja sieltä mennään suoraan Etelä-Savoon mökille, jossa ollaankin juhannuksen ylitse. Eli pitkää automatkaa on tiedossa, joka vähän hirvittää jo etukäteen... Aada nyt ei vaadi autossa yleensä muuta kuin vaipanvaihdon ja maitopullon säännöllisesti, mutta miten tuo 2v viihtyy... Viime kesänä kun tein saman reissun ja silloin poika oli 1,5-vuotias, niin se järjesti ihan kauhean huutokohtauksen autossa ja huusi tunnin putkeen, vaikka pysähdyttiin välillä huoltiksella kahvillakin...

Nyt täytyy vähän järjestellä paikkoja. On aika sekaisin tämä huusholli, kun kodinkoneet, keittiönpöytä, ym on ahdettu olohuoneeseen... Ja niiden keskellä pitäisi yrittää jotain järjestystäkin pitää! Mukavaa kuitenkin, että kun palataan juhannuksen jälkeen reissusta, niin silloin pitäisi uuden keittiön olla valmis:)

vikli80 ja Aada 5kk

Vierailija

Tämmöistä pätkäkirjoittelua mulla tänään, no oikeestaan tää onkin parempi, muistaa aina ne pari asiaa mitä pitää kommentoida.

Meilläkään Ohto ei huoli tuttia vaikka tarjottu on. Kaiken muun se kyllä laittaa suuhunsa, mutta tutti aiheuttaa ihan yökkäämistä.. Ja mä olen todella huolissani sormen imemisestä. Ohtolla on aina ja jatkuvasti sormi tai pari suussa, ja miehen sisarukset tuntien tiedän että peukunimemisestä vieroitus voi olla yhtä h*****tiä. Tutin kun voit ottaa pois piilottaa, peukkua et.

En sitten tiedä miten asiassa pitäisi edetä. Ei kai näin pieneltä sitä peukkua kuitenkaan suusta pidä ottaa, kai tää toistaiseksi on ihan normaalia käsien tutkiskelua..? Kun vaan ei tosiaan jäisi tavaksi..

Oletko aksiina kokeillut sappisaippuaa porkkanatahroihin? Meillä ei kyllä vielä syödä porkkanaa, että en ole varma toimiiko, mutta olen vaan kuullut että poistaa monet vaikeatkin tahrat.. Ja toinen on sit aurinko..

Meillä on muuten kans ihan älytöntä sotkemista syöminen, kun Ohto huiskii käsillään sinne tänne, vie kädet välillä suuhun, siitä sitten kaikkialle vaatteilleen.. Mä jo mietin että voi hyvänen aika kun joskus aletan syödä kiinteitä useamman kerran päivässä, joka kerta joutuu vissiin vaatteet vaihtamaan sen jälkeen.. Tarttis kokovartalo-ruokalapun..

Ei mulla muuta tällä kertaa...

Frimmy ja ohto 4kk+rapiat

Vierailija

Te, jotka ette ole saaneet lanseerattua tuttia vauvalle, oletteko kokeilleet eri mallisten ja materiaalisten lisäksi eri kokoisia tutteja?

Monet ovat sanoneet, että esim. vastasyntyneelle kelpasi vanhemmille tarkoitettu tutti...

Itse ihmettelin kuluneen viikon verran, miksei tutti meinaa pysyä suussa. Vasta tänään hoksasin, että tutti on liian pieni!

Frimmy, oletko kokeillut kylmää korviketta tai vain vähän lämmitettyä? Meidän esikoinen joi ja söi pienempänä vain kylmää juomaa ja ruokaa. Nyt 3v lämmin ruoka menee alas, mutta mieluiten vetäis jääkaappikylmänä. Marjakin menee parhaiten jäisinä :). Kuopus taas ei huoli edes huoneenlämpöistä korviketta/velliä. Aina saa olla lämmittämässä. Korvikkeen voi tarjota kylmänä/avaamattoman pakkauksen lämmittäättömänä, jos vauva huolii eikä tule mahakipuja. Just avattu, lämmittämätön korvike säilyy 2h (paitsi helteessä) ja lämmiteyy säilyy 1h.

Meillä pullohuutodot voi kertää päivän pari, eikä välttämättä ees joka kerralla huudeta.

Vierailija

Äsken oli pakko näpätä kuva, kun tuli xenan laittama kuva mieleen kun meidän jätkät oli iltanokosille simahtaneet. Itseasiassa mies on kans simahtanut sohvalle (katsoo muka formulaa..), eli tosiaan koko meidän talouden mieskatras koisaa, mutta mies ei enää samaan kuvaan mahtunut.

Niin, että ei meillä (onneksi - vois muuten vauva litistyä) ole vauvalla ja koiralla IHAN noin läheiset välit, mutta hyvin ne näillä väleillä elelee. Koira useinkin tulee vähän matkan päähän pojasta makaamaan, vissiin "vahtii" sitä siinä samalla.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=177b6f1b-34ab-11dd-8384-c...!

Vierailija

Ipu, teillä tuntuu olevan yhtä vaativat (tai siis vilkkaat :)) lapset kuin meillä. Äitee on ihan rätti poikki, kun ilta saapuu ja kämppä hiljenee. Talvella ja keväällä tämä oli rankkaa. Nyt kun on ollut paremmat ilman ulkona ja koulujen loputtua kavereitakin piisaa paremmin, niin esikoiselta saa enimmät energiat purettua ulkona ja pääsen itse hieman helpommalla. Tällä viikolla on ekaa kertaa tuntunut ihanalta olla kotona, jopa tässä kamalassa kämpässä. Tsemppiä sinne!!!

Magda_lena, teillä onkin projektia projektin perään (imetyksen lopetus, itsekseen nukahtaminen, ym.). Auttaisikohan, jos laitat Tomaksen sänkyyn jo ennen kuin se on kunnolla väsynyt? Meillä tuo auttaa nukahtamaan itsekseen ja ilman huutoja. Jos huutoa tulee, niin otan hetkeksi syliin, mutta heti takaisin sänkyyn kun on rauhoittunut. Välillä täytyy käydä laittaas tuttia tai pelastamassa jalka pinnojen välistä, tms.

Viklille jaksuja rempan keskelle! Meillä keittiön putkiremppa (hajosi vanhuuttaan) kesti kuukauden ja jouduttiin olemaan koko aika poissa kotoota. Ensin kuivaimet piti ääntä, sitten oli paljon hajuja, pölyä ja muuta meteliä. Oli kyllä rankkaa olla vanhemmillani se kuukausi, mutta hengissä selvittiin! Esikoinen oli tuolloin 11kk.

Me hankittiin pitkiä automatkoja varten kannettava DVD-soitin. Se on helpottanut kulkemisia kummasti.

Pachira kirjoitteli, että lisätunteja pitäisi saada. Meillä on kämppä myös ihan kaaoksen vallassa, kun asutaan ulkona päivät ja iltaisinkin on kummasti aina jotain menoa. Pyykit ja tiskit saan hoidettua jotekin päivän aikana, mutta kaikki muu onkin sit jääny ja sen huomaa :).

Frimmy. Kokeile ihan ekana vaikka suppoa, jos vaikka ne hampaanalut kipuilee tai jotain. Meillä poju saa välillä ns. pulloraivareita ja saa kyllä kaiken oman tahdonvoimansa käyttää siihen, että saa herran syömään. Saattaa siis huutaa pullolle tovin, mutta aikansa tapeltuaan juo ihan kiltisti. Muistelen että esikoisellakin oli tällaisia ja pidin sitä ihan normaalina. Välillä on vain tuollaisia kausia. Mutta jos huutoa on tunti tolkulla, niin se on jo huolestuttavaa. Saattaahan näissä lämpimissä keleissäkin olla jotain osuutta asiaan. Kannattaa varmaan tarjota soseita useammin, jos maito ei maistu. Ja jos mahdollista, niin laittaa maitoa soseen joukkoon, niin saa edes jotain nestettä. Vettäkin voi koittaa tarjota lämpimillä keleillä. Ja jos hampaat vaivaa, niin kannattaa kokeilla jääkaappikylmää sosetta, kuten joku jo suosittelikin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

(Meitsi pääsee _yksin_ häihin huomenna ja kuskikin on!!!)

Justus & poju 14.1.

Vierailija

En tiedä viitsisinkö kokeilla suppoa antaa, kun en ole varma johtuuko huutokohtaukset hampaista vai mistä. Voihan se olla että on muuten vaan joku pulloraivari-kausi, tai sitten tosiaan kuumuus tökkii.

Nyt äsken sujui kyllä syönti ihan ilman huutoja (mutta se oli aamuyöstä lukien vasta kolmas pullo tälle päivää..yleensä syö tiuhemmin.)

En varsinaisesti ole kokeillut kylmää maitoa, mutta kyllähän se nopeasti on jäähtynyt huoneenlämpöiseksi siinä huudon aikana, jonkun aikaa olen sitä samaa yrittänyt aina tarjota. Yleensä on kyllä mennyt kolme pullollista maitoa että saa yhden pullollisen syötettyä. Ohto on kyllä ihan pienestä asti ollut todella tarkka maidon lämpötilasta, ei kelpaa jos on vähänkin liian viileää...

Niin, ja ei tää pullo-känkkäröinti sinänsä meille uutta ole, on niin ranttu ja temperamenttinen tää kaveri.. Mutta ei tää ennen ole läheskään näin pahaa ollut että yli kaksikin tuntia huutaa pitää.

Mä oon kyllä ihan hajalla nyt, koti samaten. Tuntuu että en noiden raivareiden välillä ehdi mitään muuta kuin koota itseäni että jaksaa seuraavan kiukun. Eli mä vaan istun ja ihmettelen, huokailen syvään. Nautin hiljaisuudesta silloin kun sitä on. (Joo, uskon että tää on pientä verrattuna jos olisi useampi lapsi, mutta mulle tää on tällä hetkellä ihan tarpeeksi. Esikoisen kanssa nää tämmöiset ottaa ehkä vähän raskaammin.) Mutta eiköhän tää tästä. Miehen vanhemmat on tulossa huomenna, jospa Ohto jaksaisi olla heidän aikana vieraskorea. Yleensä on.

Tuttiasiasta: Kymmenen eri tuttia on kokeiltu, mikään ei kelpaa. Yksi tuteista oli vanhemmille tarkoitettu.

Ihanaa, mun paras kaveri, joka on myös Ohton kummitäti, synnytti tänään terveen tyttären. Ohto saa tyttökaverin...

Frimmy

Vierailija

ompas kuuma päivä takana. Päivällä otin kerrankin "omaa aikaa" ja ajelutin miehen serkkupoikia mönkijällä ympäri kyliä. Oli ihanaa. Nyt illalla meillä oli kaks kaveripariskuntaa lapsineen grillaamassa ja suunnittelemassa yhteissynttäreitä. Ja siihen päälle sauna niin oli kyllä oikein mukava päivä tämäkin.

Huomenna vien ukon jo päivällä johkin pippaloihin joten ollaan ilta ehkä ihan vaan tyttöjen kesken. Hianoo! Ukkeli on ollu jo jonkin aikaa saikulla niistä murtuneista kylkiluista niin että ihan tervettä olla välillä eri porukoissa =)

Maanantaina oltiin 4kk neuvolassa (tai oikeestaan 3kk3vko). Painoo 7350g (pikku notkahdus) ja pituutta 67cm. Oli lääkärintarkastus ja kaikki oli ok. Pinja oli tosi hyväntuulinen koko kopeloinnin ajan =). Kun tultiin kotio, tyttö käänty ekan kerran mahalta selälleen! Sittemmin ei oo samaa temppua tehnykkään.

Pinjastakin on tullu kova kirkuja. Tänäkin aamuna heräs jo ysiltä ihan vaan kiljuakseen onnesta seuraavan tunnin. Ei nukuttu enään ei =)

Pinjan sängyn siirto omaan huoneeseen on sujunu tähän mennessä tosi hyvin. Ei tartte nukuttaa hetkeekään ja herää vasta pual 6 aikoihin jolloin otan viekkuun jatkaan unia.

Keskiviikkona oltiin ekaa kertaa mökkeilemässä. Muuten meni hienosti mutta öttiäisistä meinas muodostua ongelma. Jäätiin kuitenkin yöks suoritettuamme joukkomurhan mökissä. Onneks ei lapsessa sit ollukkaan paukamia aamulla. Tänään kuulin että apteekista saa jotain myrkkyä vauvoillekkin!

Ostin jo peruna-porkkana sosepurkin, katotaan josko huomenna 4kk päivän kunniaks maistettasiin.

Siiricata - voisin kyllä tulla tapaamiseen Tampereelle

Mutsiko - mekin ollaan käyty vauvauinnissa.Nokiallahan on kuulemma aina joku allas lämmitettynä eli sinne vois mennä ominpäinkin. Eikös vaan?

Loppuun tommonen vähän vanhahko kuva. Siinä rinsessa on meidän Rutkulaisen kanssa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Xena ja Pinja 7.2.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f1baa2e3-3493-11dd-8384-c...!

Vierailija

Purkin kyljessä lukee tosiaan 2vrk, mutta olen säilyttänyt kolmekin vuorokautta (tai siis antanut vielä kolmantena vuorokautena samasta purkista). Ihan on hyvän tuoksuista ollut eikä millään lailla pilaantunutta. Meillä on vaan ongelmana, että mikään ei tahdo mennä kurkusta alas asti. Ehkä yksi lusikallinen, mutta loppuja työntää koko ajan kielellä ulos ja naureskelee. Ostin tuossa bataattiakin, että olisin sen keittänyt ja ois saanut vähän paksumpaa sosetta kuin nuo kaupan purkit, niin eikö mies ottanut hellan pois kokonaan keittiöstä, enkä saa keitettyä enää mitään. (Meillä kun on se keittiöremppa vähän vaiheessa...) Voikos mikrossa keittää perunoita tai bataattia? Onko jollain ohjetta siihen? Mulla on jossain kaapin perukoilla joku mikroruoka-keittokirja. Täytyisi se kaivaa esiin, ja katsoo sieltä vinkkejä ruuan laittoon, ettei nyt ihan pika-/einesruuilla tarvitsisi elää.

Ottaa kyllä päähän kun tuo keittiöremontti nyt venyy ja venyy... Nyt oltais kaikki kesälomalla ja vois lähtee kesämökille, tai mummoloita kiertää, mutta kun asiat on niin sekaisin, että pitää saada ne ensin järjestykseen ennen kuin mitään voi tehdä. No, juhannuksena ainakin päästään mökille. Ja jos mies ei remontin takia pääse niin saa jäädä kotiin, minä ainakin lähden lasten kanssa!

Huh. Stressiä pukkaa, mutta eiköhän se tästä...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija

Jotenkin tuntuu että taas vaihteeksi homma karkaa käsistä. Sain kahvikupin klo 15 ja ruuan itselleni vasta äsken. Ja mulla on vain kaksi lasta.

SIsulla on ollut jotenkin vaikea päivä tänään. Se nukahti "päivä"unille tunti sitten, yliväsyneenä. Kai se jäi sitten iltaunille. Normaalisti nukahtaa vasta klo 22. Itkua ja kitinää ihan koko päivä, sellaista epäitkua, öninää tai jotain. Sammui se hetkeksi terassin lattialle, ihan äksänä rellotti, hauskoja kuvia. Taidan laittaa jonkun liitteeksi.

Onkohan mulla poikkeuksellisen alhainen sietokyky vai vaativat lapset? Koko ajan jompi kumpi huutaa ja vaatii jotakin.

Sisu myös kääntyilee myös öisin. Heti jos herää, niin samantien kääntyy mahalleen ja sitten ihmettelee, että mitäs nyt. Ihan levotonta. Ja syö nykyään 3 kertaa yössä (kiinteiden aloittamisen jälkeen). Tulee alkuajat mieleen...

Onnea Magda-lenalle uudesta kodista. Millainen se on? (kyselee utelias asunto- ja pihafriikki)

Tapaamiseen en taida päästä kun kampaajani on juuri silloin. Jouduin muuttamaan sen ajankohdan miehen töiden vuoksi ja tuo oli ainoa mahdollinen ajankohta. Kampaaja on siis 9.30 ja kestää pari tuntia. Ja mehän asumme täällä periferiassa... Voi kökkö. Olisi ollut tosi kiva tulla.

Tuolla esikoinen odottelee iltasatua. Nyt pitää mennä. Liitteenä Sisu terassille sammuneena tänään iltapäivällä... Kun väsyttää niin väsyttää.

ipu ja jäänmurtajat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=565401d4-3327-11dd-8384-c...!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat