Mummojen tyttönimet. Kuinka on mahdollista että

Vierailija

niin moni ei tiennyt mummonsa tyttönimeä? Eihän kaikkien tarvitse olla sukututkijoita, mutta luulisi nyt jokaista kiinnostavan sen verran oma perhe ja juuret että jaksaisi muistaa oman mummon tausta edes sen verran...

Kunnioituksesat nyt puhumattakaan, minä ainakin loukkaantuisin jos omia lapsenlapsia ei kiinnostaisi edes sen verran että vaivaituisivat muistamaan oman suvun nimeä!

Kommentit (2)

Vierailija

hyvä jos etunimen tietää. Meilläkin sekä mummolla että papalla oli ns. puhuttelunimi jolla kaikki tunsi heidät ja virallisemmat postit tuli sitten ' oikealla' nimellä. Kuolinilmoituksessa virallinen nimi tuntui oudolta, ihan kuin olisi tuntemattoman ihmisen ilmoitusta katsonut.

Tuosta mummon sukunimestä sen verran, että jos ei ole missään tekemisissä sen puolen suvun kanssa, niin kyllä ne nimetkin unohtuvat. Yleensä sitä alkaa vähän vanhempana kiinnostaa oma suku ja sen koukerot. Itsekin piti oikein miettiä, tiedänkö mummojen tyttönimet kummaltakin puolelta...

Vierailija

taisin olla siinä 14 v. Syynä siihen oli, että kukaan ei niitä ikinä maininnut. ja kun kaikki isovanhempani olivat kuolleet, ennenkuin synnyin, niin en voinut heiltä itseltäkään kysyä.

Muistan kuinka koulussa kysyttiin 3. luokalla, että mitkä ovat isovanhempienne nimet. Olin puulla päähän lyöty, ei kukaan ollut ikinä kaikkia maininnut. No sitten illalla aloitettiin opettelemaan!

Jälkeenpäin olen myös kuullut, että ukkini kuolinilmoitus oli nostanut hirveän metakan suvussa. Siinä oli etunimenä toinen nimi, kun millä häntä oli lapset etc. muu suku kutsunut. Ilmeisesti hän ei ollut käyttänyt oikeaa nimeään sitten syntymänsä jälkeen...

Puhumattakaan siitä, että sekä serkkuni että minä kastoimme lapsille yhden nimen, koska se oli meillä niin monessa mummin nimessä. (Mieheni ja itseni yhteen lukien 3 neljästä mummista kantoi tätä nimeä.) Kun kerroin tarinan tädilleni, hän totesi, että ei ainakaan hänen äitinsä ollut sen niminen... Joten sitten ei ollutkaan kuin 2 mummoa 4 ko. nimellä varustettuja! Kerroin tarinan serkulleni ja hän sekä äitinsä tippuivat tuolilta!!! Mummin kuolinilmoituksessa oli ko. nimi, mutta ilmeisesti se olikin hänen siskonsa nimi!!!

Joten enpä taida enempää enää nimistä stressata!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat