Mielipiteitä kaivataan :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Seuraavat nimet (ensimmäiseksi etunimeksi) ovat tapetilla esikoisemme nimeksi ja kaipaisin niistä mielipiteitä. Mitä mielikuvia herättävät, miltä kuulostavat? Saa sanoa ihan rehellisesti :) Mistä pidätte eniten?

Taustoja: mieheni on suomenruotsalainen ja minä suomenkielinen. Haussa on nimi joka toimisi ja ääntyisi suurinpiirtein samalla tavalla molemmilla kielillä.

Lukas on suosikki-pojannimemme, mutta miten luulette ihmisten sen ääntävän suomeksi? Luukas, Lukas...? Ruotsiksi " u" jokatapauksessa äännetään eri tavalla kuin suomeksi, joten vähän mietityttää :/

Tytönnimet:

Stella

Isabella

Eleanor

Amalia

Angelika

Alicia

Camilla

Filippa

Pojannimet:

Lukas

Julius / Julian

Maximilian (Max)

Sirius

Felix

Kommentit (12)

Vierailija

" Tytönnimet:

Stella

Isabella

Eleanor

Amalia

Angelika

Alicia

Camilla

Filippa

Pojannimet:

Lukas

Julius / Julian

Maximilian (Max)

Sirius

Felix "

aika samanlainen maku meillä :)

eniten miellytti tuo alicia ja lukas...lukas nimestä että ite sanoisen sen ihan " lukas" mutta kun ehdottelin tuota nimeä sukulaisille viime lapsen kohdalla niin kaikki sanoi että luukas (ja tästä en taas tykkää yhtään )

max on kanssa kiva!!

entäs pelkkä luka/luca

Vierailija

Tytönnimet:

Stella

Isabella- Hentoinen

Eleanor -Kaunis, mutta musta se kaipaa sen a-kirjaimen.Loppuu kesken

Amalia -kaunis

Angelika-samoin

Alicia -Liisa ihmemaassa, mutta erinomainen

Camilla -ok

Filippa - Niinkun joku sanoikin, lippa

Pojannimet:

Lukas -kirjoittaisin Luka

Julius / Julian -Ei tykkää

Maximilian (Max) -Max on kiva. Lyhyt tomera

Sirius-Jotain avaruus juttuja

Felix - Tykkään. Mulle tulee ekana mieleen kissa

Pidän Luka/s ja Amalia nimistä

Vierailija

Stella * kauneimpia tytön nimiä, mitä tiedän! Merkitys suloinen (tähti), nimi on helppo Suomessa ja Suomen ulkopuolella. Kertakaikkiaan ihana, naisellinen, kaunis soinnilttaan... *ylistää hymyillen*

Isabella * kaunis nimi myös. Naisellinen ja kansainvälinen. Mutta ehkä vähän vierastan tuota -bella loppua, vaikka se kaunista tarkoittaakin... Nimi ehkä hitusen liian makea? Ja olisi kurjaa jos Isabella-niminen sattuisi olemaan ruma nainen...

Eleanor * ihana nimi! Miellän jotenkin peri-britti-nimeksi. Mutta pelkään pahoin, että nimi lyhenee käytössä joksikin kammottavaksi lempinimeksi... :-/ Elea olisi kyllä kaunis lyhennös!!

Amalia * kaunis, mutta häviää selvästi tässä seurassa. Jotenkin apea... amalia, kamalia...?

Angelika * enkelimerkitys ihana. Kirjoittaisin ennemmin c:llä. Pidän tätä enemmän nimistä Angela ja Angelina, koska ne eivät lopu -lika. Osaako suomalaiset sanoa " andzelika" ?

Alicia * kaunis nimi tämäkin :o) mutta aika monta tapaa lausua? Alisha? Aliisia? Alisia?

Camilla * helppo Suomessa ja Ruotsissa, kauniimpi näin C:llä kirjoitettuna.

Filippa * olin kokonaan unohtanut tämän nimen. Oikein kiva!

Pojannimet:

Lukas * no minä en kauheasti pidä, enkä myöskään Luca, Luka ym.

Julius / Julian * oikein kivat nimet molemmat! Julius lienee helpompi sikäli, lausumisvaihtoehtoja ei ole niin montaa.

Maximilian (Max) * Juliuksen jälkeen toinen komea keisarillinen nimi.

Sirius * ensituttavuus minulle. Onko tämä pojannimi? Ihan kiva, tähdet ovat kivoja ja Sirius muistaakseni on tähti, mutta ei ole kyllä kovin miehekäs nimi pojalle.

Felix * vaikea unohtaa ketsuppia, mutta nimenä soinniltaan kiva ja varmasti helppo sekä Suomessa että Ruotsissa.

Yhteenveto: Paljon kauniita nimiä teillä harkinnassa! :o)

Pojalle: Julius tai Julian Maximilian.

Tytölle: Stella Eleanor tai Angelina Filippa.

Vierailija

Tytönnimet:

Stella > Kaunis nimi. Suosikkejani :). Tähti.

Isabella > Kaunis nimi. :)

Eleanor > Prinsessanimi, josta monia variaatioita. Tämä yksi parhaita. :)

Amalia > Kaunis, mutta... " Amalia kamalia" -mistä lie tuo ajatus? :-/

Angelika > Hyvin kaunis. Mieleen tulee lapsuudessa TV:stä nähdyt romanttiset Angelica-elokuvat. Myös malli Angelica Kallio käy mielessä. Tykkään tästä kovin. Angelina olisi kaunis sekin. :)

Alicia > Keyes, laulaja. Kaunis, muttei ehkä Suomessa niin toimiva.

Camilla > Kaunis ja pehemä. Kamomilla, Salkkareiden Camilla..

Filippa > K. Kivilahden kauppa? Kaunis nimi, mutta ei näiden parhaimmistoa kuitenkaan.

Pojannimet:

Lukas -Kaunis. Valo. Nyt hieman " muodissa" .

Julius / Julian -Ah! Ihana Julian! Esikoista odottaessamme haaveiltiin pojalle nimeksi! =) Kelkan käänsi -paitsi se, että esikoinen olikin tyttö- myös se, että nimen ääntäminen enhglanniksi tuntuu suomalaisille vaikeaksi. Muuten en nimeä haluaisi äännettävän.Julius on ok, mutta kulunut.

Maximilian (Max) -Maximilian on kuninkaallisen komea nimi. Kutsumanimeksi en antaisi. Max on ok. Max Jacobsson.

Sirius -Koirantähti. Hevonen. Kaunis, mutta ei.

Felix -Onnellinen. :) Ja ketsuppi.

Eniten listan nimistä pidän näistä: Stella, Isabella, Eleanor, Angelika (itse kirjoittaisin sen C:llä)

Pojannimistä vaikeampi poimia suosikkia.. Julian olisi ihana, mutta sen ääntäminen... Sanotaan Lukas, Maximilian ja Felix.

Vierailija

Minusta kaunein ja paras tytönnimistä on Alicia. Myös Amalia ja Camilla ovat kauniita. Nämä kaikki ovat mielestäni naisellisia nimiä ja Amalia samalla myös aika tomera nimi.

Poikien nimistä paras on minusta Julian. Lukas-nimen lausuisin kahdella u:lla. Nimi on tullut aika yleiseksi, joten valitsisin siksi(kin) Julianin. Julian on kaunis, klassisen kuuloinen nimi. Siinä on vivahde ranskalaisuutta.

Vierailija

Tytönnimet:

Stella -en pidä, tulee heti mieleen laulun sanat " rakas stella"

Isabella -ok, varsinkin toisena nimenä

Eleanor -pidän

Amalia ...armas kippuravarvas...(en pidä)

Angelika -pidän ja on kansainvälinen hyvä nimi!

Alicia ....ei vikaa, ei herätä mitään ajatuksia

Camilla en pidä, mutta ei huonokaan.

Filippa " lippa" ...en pidä

Pojannimet:

Lukas Yksi suosikkinimistäni, super ihana !!!

Julius / Julian Suosikkini nro:1 !!!!!!!!!!! JULIUS

Maximilian (Max) Max etu tai toka nimenä hyvä !! Pitempi versio toisena nimenä.

Sirius...en pidä

Felix...ketsuppi, mutta ok.

Vierailija

Luulen et vahinko kyllä suomeksi Lukas vääntyy useimmiten Luukakseksi,paitsi jos eritoteen joka kerta jaksatte alussa oikaista,kyllä se sit sujuu ihan yhdellä U:llakin jos siis näin haluatte.

Tytönnimet:

Stella = aivan iki-ihana,suorastaan upea nimi!!

Isabella = liian prinsessamainen mun makuun

Eleanor = komea nimi,aristokraattinen suorastaan,vaikea

arkikäytössä,tulis varmaan aika nopeesti Ellu?

Amalia = ihana nimi!!

Angelika = vaikea arkikäytössä,lempinimi tulee heti

Alicia = pidän enemmän Alisia/Alisa tmv,mutta ei paha

Camilla = kaunis nimi,sekä C:llä että K:lla

Filippa = tästäkin kyllä tulee aika nopsaan lempinimi,veikeä nimi kyllä :)

Pojannimet:

Lukas = sanoinkin jo,mutta ihana nimi kyllä kieltämättä

Julius / Julian = molemmat kivoja,tuo loppu tekee minusta näistä aivan eri nimet,Julius on sellainen lupsakka nimi ja Julian taas kovempi

Maximilian (Max) = ihan ok,eik kuulu suosikkeihin,muttei mitään huonoakaan sanottavaa

Sirius = hyvin erikoinen,itse mietin et sanottasko poikaa sit Siri? Joka kuitenkin täysin tyttönimi??

Felix = se pupu ja ketsuppi,jos ketsupin unohtaa niin ihan kiva nimi

Vierailija

Stella:Kaunis

Isabella:Ihana prinsessanimi..ehkä jopa liiankin prinsessa nimi minusta!

Eleanor:Kaunis, mutta onko vaikea??Ehkä Eleonora ois kätsympi ;o)?!

Amalia:Kaunis..vieläkin ihanampi ja harvinaisempi ois Amelia!!

Angelika:Kaunis myös!

Alicia:Aivan ihana..myös Alissa ois tosi kaunis!

Camilla:kiva

Filippa:en tykkää!!

Lukas:Kaunis..en usko, että kovasti tulisi ongelmia lausumisen kanssa, koska on kuitenkin aikas yleinen!

Julius / Julian:Julius on ihan mahtisöpö nimi..Juliankin kiva!

Maximilian (Max):Max on ihan kiva..Maximilian vaikea..samantyylinen vois olla Maximus!¨

Sirius:En kyllä pojalle antais..kuulostaa minusta ihan tytön nimeltä, vaikkakin on annettu myös 8pojalle( ja 16 tytölle)!!

Felix:Tää on ihana!!

Muutama ehdotus vielä pojalle:

Frans

Rufus

Linus

Tiitus

Rafael

Remus

Topias

Hannes

Jamiel

Janiel

Joakim

Lennart

Luka

Vilhelm

Misael

Martin

Jason

Kasper

Jesper

Kaspian

Benjamin

Gabriel

Leo

Daniel

Tomas

Eliel

Elias

Asser

Alvar

E(e)vert

Oliver

Ossian

Tuossa muutamia..laidasta laitaan, mutta luultavasti kävis myös suomenruotsalaiseen suuhun?!

Vierailija

Stella on ehkä tällä hetkellä ykkössijalla tytön nimeksi. Olemme miettineet myös Estellaa, koska sopisi ehkä kauniimmin sukunimemme kanssa - mutta jotenkin nimi muuttuu liikaa :/

Isabellasta olen miettinyt samaa kuin eräät, että onko liiankin " kaunis" ja prinsessamainen nimi. Sointuisi tosi kauniisti sukunimemme kanssa, mutta ehkä mieluummin pitäisin vähän tomerammasta nimestä.

Lähes kaikki yhdistivät Felixin ketsuppiin :D Itse pitäisin Felix nimestä (sopivan lyhyt ja ytimekäs), mutta mieheni ei juuri välitä joten taitaa jäädä kärkitaistoista.

Eleanor on tämänhetkinen suosikkini toiseksi nimeksi, kiva että siitäkin monet pitivät :)

Pojannimeä on tosi vaikea keksiä, jos mieleenne juolahtaa tähän samaan sarjaan sointuvia nimiä, ehdottakaa ihmeessä! Juliuksesta pidän sinänsä, mutta ehkä hiukan kulunut. Julianista pidän kovasti, mutta mietityttää sotkeentuisiko se yhtenään Juliaan? (Ääntäisimme sen suomalaisittain/ruotsiksi; Julian tai Juulian)

Vierailija

Tytönnimet:

Stella -tosi kiva!

Isabella -vähän ehkä liian rimpsuinen, mun makuun

Eleanor -tää on ihana, ytimekäs ja silti pehmeä. Kaunis ja vähän erikoisempi? Mun suosikki, ehdottomasti!!!

Amalia -kamalia tansseja tanssii...? (laulusta) Amelia, Amalie, Amelie

Angelika- olis niin ulkomaalaisen kuuloinen, mun korvaan..

Alicia- nätti

Camilla -peruskiva ja nätti

Filippa -hmmm, meinasin tyrmätä, mutta tämähän onkin oikein kiva

Pojannimet:

Lukas -anna mennä vaan, on näistä kivoin. ja kun ittekin tykkäät ;D

Julius / Julian -Ehkä Julian mieluummin. On myös kiva

Maximilian (Max) -en lämpene

Sirius -harry potteria.... ;)

Felix -ääh, ketsuppi. Assosiaatio oli valtava, vaikka nimi tavallaan ihan kiva

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat