Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa te, joilla sisarusrattaat/vaunut käytössä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille tulee muksuille ikäeroa siis vajaa 2,5v ja joudun itsekseni käymään kävellen kerhoissa, kaupassa, postissa jne. joten tarvitsen ehdottomasti kunnolliset kärryt joilla saan vauvan sekä tuon 2,5v esikoisen kulkemaan. Esikoinen kävelisi juu, mutta on vielä niin villi ja arvaamaton, etten uskalla vielä " päästää häntä vapaasti kulkemaan" . Lisäksi meillä lisää lapsia toivelistalla hieman myöhemmin. Eli uudet rattaat/vaunut hankinnassa.

Kumpaan näistä itse tässä tilanteessa päätyisitte:

X-Adventure twinco (istuvat vierekkäin)

- vain kasvot menosuuntaan, kapeat, kevyet työntää, vauva nukkuis pehmeässä kantokassissa ja esikoinen istuis vieressä

Brio Double Wave (Istuvat vierekkäin)

- isot ja raskaammat, miellyttää omaa silmää enemmän, kääntyvä työntöaisa, suht kapeat, samat/isommat istuma/nukkumatilat, hinta pehmeine kantokasseineen jne väh. PUOLET enemmän kuin nuo toiset.

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla on emmaljunga sport mallin kaksostenrattaat. Itse halusin vierekkäin istuttavat ja sellaiset, joista saa ratasosan käännettyä. Näen siis mitä meidän 1,5 kk ikäinen isosisko tekee pienemmälle. Muuta en osaa sanoa, kuin hyvin on pelannut pehmeällä kantokopalla.

Vierailija

käytiin esikoisen kanssa kokeilemassa just noita molempia ja sit kans emmaljungan vastaavia. tyttö tykkäs kyllä kaikista, mutta mun mielestä ne x-adventuret oli hiukkasen huonommat. ne oli jotenkin suojattomammat, meilläkin kun tää uusi tulokas tulee ihan keskelle talvea, saisi koppa olla paremmin suojassa. siksi valitsin ne briot.

Vierailija

Missä olet nähnyt noita Brion Double Waveja? Tampereen suunnalla ei ainakaan vielä viime viikolla ollut, ja jostain kuulin että vasta marras-joulukuussa olisivat tulossa maahan...? Oon siis itse nähnyt nuo kärryt vasta katalogissa, ja kovasti haluaisin päästä livenä testailemaan, että onko ne hintansa arvoiset!

Vierailija

ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Isoveli on nyt 3 v 3 kk, ja pikkuveli 1 v 8 kk, ja tuon kuopuksen syntymästä saakka nuo rattaat on meillä ollut.

Talvella -04 syntyi tuo kuopus, ja pehmeän kantokassin kanssa pärjättiin hyvin ensimmäinen talvi.

Nuo uudet Brion tuplat näyttävät näppäriltä, Twineteissä kun ei saa käännettyä menosuuntaa, eli lapset kulkevat naamat menosuuntaan.

Mutta en henno ostaa uusia, kun nuo meille uusina ostettiin, ja hyvässä kunnossa ovat vielä ;)

Käytössä ovat yhä edelleen, ja hyvin tuo 101 cm pitkä 3 v mahtuu niihin istumaan, ja nukkumaankin.

Toiveissa olisi saada kärryihin uusi kyytiläinenkin, joten käyttöä rattaille tulee vielä olemaan ;)

Itse en henk.koht. ole mieltynyt noihin X-adventureihin, niissä on mielestäni aivan liian ahtaat istumatilat (lähinnä tuo makuutila), eikä 3-renkaisina houkuta muutoinkaan.

Luotan Brion laatuun, meillä kun on kahdet muutkin Brion rattaat, ja niihin ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija

Meillä Emmaljungan cerox tai joku :-) eli kääntyvällä aisalla ja SE on todella paras ominaisuus mitä on rattaisiin keksitty :-) Ei ole kiva kun tuulee/sataa naamaan, ja toinen, aurinko. Meillä ainakin on niin herkät pojat, että aurinko ei sais yhtään paistaa silmiin, kätevä kääntää toisin päin kun tietää, että pitkän matkaahan se aina samasta suunnasta paistaa. Ja luukustahan voi lapsia kurkistella vaikka olisivat menosuuntaan...

Mahtuvat hyvin vierekkäin ja meillä syyskuussa syntynyt poika tarkeni hienosti pehmeässä kopassa eka talven.

Isot pyörät ja kevyet alumiinirunkoiset.

Eihän niillä tietenkään ole asiaa pikkukauppoihin, mutta kukapa niihin nyt kaksostenrattailla muutenkaan tunkis.

Kiinnitä myös huomiota siihen, että istuimen selkänojan saa ihan pystyyn, isommat ei yleensä tykkää istua puoli makaavassa asennossa.

Me ostettiin Emman koppa josta pohjaa hieman kaventamalla se saatiin mahtumaan, maksaa noin 1/3 alkuperäisen kopan hinnasta. Kopan käyttöikähän on kovin lyhyt.

Vierailija

ihan siitä syystä, että meidän mukeloille on hommattu saman valmistajan Twin Swivelit ja olen kertakaikkiaan ihastunut niihin. Tosi näppärät käyttää/kasata ja kevyet työnnellä. Ja pienikokoiset!

Käyttökokemusta tuplarattaista ei vielä ole kuin yhden lapsen kanssa harjoittelut, mutta jotenkin tuntuu että ainakin meidän pojan kanssa tuo vierekkäin istuminen ei onnistuisi ollenkaan vaan kiusaisi pikkusisarusta koko ajan tms. Ja ainakin kuvissa nuo vierekkäin istuttavat näyttää varsinaisilta hyökkäysvaunuilta =) Siksipä meillä päädyttiin peräkkäin istuttaviin.

Mutta kannattaa varmaan liikkeessä testata mikäli vaan mahdollista ja miettiä missä kärryjen kanssa liikkuu, sopiiko ovista yms.

Vierailija

Meillä on peräkkäinistuttavat eli aina kasvot menosuuntaan. Vauvaa en voinut pitää vaunuissa ekaan puoleen vuoteen koska oli ihan paniikissa kun ei nähnyt äitiä, nytkin välillä huolestuu kamalasti. Toisekseen kun tulee kylmät ilmat ja tuuli puhaltaa niin vauvallekin puhaltaa ikävästi vaikka taapero päineen on siinä edessä.

Vierailija

Mutta siis se mikä kannattaa ottaa huomioon on istumakorkeus istuimen ja kuomun välissä. Kannattaa siis kokeilla noita rattaita jos kuomua ei saa ylemmäs. Meillä nimittäin käynyt nyt niin että poika 2v7kk ei enää mahdu istumaan kunnolla kuomun alla. En tiedä millainen kuomu noissa x-adventureissa on ja onko korkeammalla kuin näissä meidän halpisrattaissa jotka muuten ovat mitoiltaan samat kuin x-adventuret.

Uusimmat

Suosituimmat