Miksi miehet pukeutuvat huonosti. Onko syy se, että äidit pukevat poikansa lapsena verkkareihin??

Vierailija

Minusta siinä voisi olla vaikka pointtia.

Kun poika lapsi oppii vauvasta lähtien pukeutumaan vain collegehousuihin, verkkareihin, toppahousuihin ja kalsareihin, niin mitenkä se voi osata teininä/aikuisena pukeutua siististi ja muodikkaasti.

Oma poikani on hoidossa TOSI harvoin collegehousuissa. Yleensä on farkuissa, kangashousuissa tai samettihousuissa.

Olemme asuneet ulkoimailla ja voin todellakin sanoa, että Suomi taitaa olla ainut collegehousujen valmistajien unelma-maa. Koskaan en nähnyt poikalapsia ulkomailla asuessamme hoidossa collegehousuissa. Tai sorry, näin, mutta silloin oli URHEILUPÄIVÄ ja urheiltiin. Muuten pojat olivat myös aina siististi puettuja (niin kuin isänsäkin).

Miksi tytöille kyllä ostetetaan rimpumekkoa ja puetaan päälle hoitoonkin hameita, mutta pojille laitetaan aina vain ne löysät collegehousut?

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllä monet naiset osaavat pukeuta kauniisti ihan arkenakin, työpaikalle jne. eikä vain vierailulle tai juhliin.

Mutta sama homma ei useilla miehillä ei ole. Töihinkin pukeudutaan miten sattuu jne.

Uskon, että kun lapsesta asti kiinnitetään myös pojan pukeutumiseen huomiota, niin se tavallaan niin kuin iskostuu selkäytimeen ja aikuisenakin tulee sitten kiinnitettyä enemmän huomiota pukeutumiseen.

Totta kai verkkareissa on rennompi olo, mutta pitäiskö sen takia esim. bisnessmiesten jne alkaa pukeutua verkkareihin?

Oispa aika hassun näköistä jos koko eduskuntakin pitäisi istuntoaan collegehousut ja tennarit jalassa.

Vierailija

Mulle on aivan sama pitääkö joku junttina verkkareita lapsella. Tai yleensäkin miten joku pukeutuu, mua ei kiinnosta tippaakaan.

Vierailija

Ekaksi: mekin asutaan ulkomailla ja kyllä meidän pojan päiväkodissa pojat on verkkareissa ja college-housuissa. Niin meidänkin poika, kahdesta syystä: 1. kivampi leikkiä pehmeissä vaatteissa ja 2. saa itse housut ylös, kun on käynyt vessassa, kun ei osaa vielä sulkea nappia.

Tokaksi: meillä isä pukeutuu vapaallakin erittäin tyylikkäästi, jos ollaan kodin ulkopuolella ja hän usein valitsee meiläl poikienkin vaatteet, samoin pojat myös " matkivat" isän pukeutumistyyliä ja tapoja, ja haluavat vastaavia vaatteita itselleen kun jonnekin mennään. Äidin sanomiset ei siinä paljoa paina:)

Et silleen... ite saatan kyllä joskus olla kuin roskiksesta noussu, kun on vauvan yrjöt pitkin rinnuksia ja tukka kampaamatta, mutta ukko ja penskat on hyvänäköisiä.

Vierailija

Tuntuu, että niillä collegehousuilla olisi paljon mukavampi mennä kuin jollain jäykillä farkuilla... Hoitajan kanssa oli kerrattain puhetta pojan vaatteista ja hän sanoi, että on aina niin hienosti puettu.. Ei kyllä mun mielestä.. Niin ja mies tykkää olla verkkareiss, mutta kun poistutaan kotoa muuallekin kuin lähikauppaan, vaihtaa jalkaan farkut tai kangashousut..

Vierailija

Miä en sitten vähää välitä, jos joku kommentoi pukeutumista. Pääasia, että lapsellakin on mukava vaatetus. Meidän perheessä ei myöskään pueta lapsia ja miestä tiukkoihin tökö farkkuihin tms. Eikä tyttöjä rimpsumekkoihin. Juhlat on asia erikseen.

Vierailija

Mä kuulun näihin äiteihin, jotka eivät pue lapsille farkkuja muutakun kyläilyreissuille . Itsellänikin farkuissa todella epämukava olo, niin miksi tekisin väkisin sen epämukavan olon myös lapselle. Lapsellakin varmasti paljon mukavampaa liikkua verkkareissa tai kollegehousuissa kun jäykissä farkuissa. Sama koskee miestä. Ainakin mun mies on sanonu, että verkkarit on sentakia parhaat kun niisä on vapaa olo. Ja mun mielestä se ei ole ollenkaan huonosti pukeutumista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat