Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela-juttuja lomarahoista. Osaisko kukaan auttaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täyttelin tässä äp-rahahakemusta ja yhtäkkiä iski mieleen, että miten lomarahat pitää sinne ilmoittaa? Olin vielä tammikuussa äitiyslomalla ja samaan aikaan sain lomarahoja. En ilmoittanut niistä Kelaan, kun ei kerta kaikkiaan tullut edes mieleen. Nyt panikoin, että joudunkohan maksamaan jotain takaisin?!

Kommentit (5)

Vierailija

mitään ilmoitella lomarahoista. Ainoastaan kodinhoidontukea anottaessa pitää... tai siinäkin oikeastaan vain jos hakee hoitolisää myös.

Korjatkaa joku jos olen väärässä - kysäseppä odotuspuolelta. (marrakuiset ovat viimetteeks täytelleet :)

Vierailija

Mä jäin äitiyslomalle keväällä ja koska kesälle oli jo kesäloma " tienattuna" niin kysyin Kelasta että jos otan rahana kesälomani, tarviiko siitä kelaan ilmottaa, niin sanoivat ainakin mulle että ei tarvi.

Vierailija

Meillä työnantaja ilmoitti omat palkkatietoni mukaan lukien lomarahat Kelaan. Eli lomarahat otettiin myös huomioon äippärahaa laskettaessa!!!

Vierailija

huomioon äippärahassa- positiivisesti ne ainakin minun äitiyspäivärahaani nostivat..Alkuun ei työnantaja ilmottanut niitä, koska jäin lomille niin ettei lomakausi päällä- vaadin ne kuitenkin ilmottamaan ja sain näin myös päivärahani nousemaan. Nehän ovat tuloa..

Vierailija

on maksettu lomarahat äitiysloman aikana, se ei vaikuta tukiin mitenkään!!! Eli ei tarvitse maksaa mitään takaisin.

Mutta jos saisit lomarahat hoitovapaan aikana, niin silloin se vaikuttaisi ja sun pitäisi toimittaa kelaan todistus lomarahoista... Näin ainakin minulle sanoivat, kun kysyin kun sain itse äippäloman aikana lomarahat työnantajalta!

Uusimmat

Suosituimmat