Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yhdistää 3-vuotiaan ja 3vkoisen aikataulut?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli miten olette toimineet, kun isyysloma loppuu?

Meillä esikoinen tottunut ulkoilemaan aamupäivällä (joka varmaan onnistuukin ihan ok, kun pienempi nukkuu), nukkumaan noin 12-14 ja taas ulkoilemaan noin 15.30-16.30/17. Tuntuu kuitenkin, että tuo pienokainen toimii iltapäivät hyvin eri tavalla...kun pitäisi lähteä ulos niin hän nukkuu. Tuleeko se rytmi sieltä pikkuhiljaa itsestään?

Mutu ja tytöt

Kommentit (4)

Vierailija

nukkuu vaunuissa tai liinassa. Päiväunien aikaan seurustelen vauvan kanssa ja koetan laittaa taas pitkille unille kun esikoinen herää ja taas ulkoillaan klo 16-18. Esikoinen nukahtaa itse omaan sänkyyn päiväunille ja nukkuu ruhtinaalliset 2 tuntia vähintään.

Vierailija

hei,

minun lapseni olivat pari viikkoa sitten molemmat 3,5: toinen kuukautta, toinen vuotta. Olemme sumplineet koiralenkit ja leikkipuistoilut siten, että jos vauvaa ei tunnu nukuttavan, hän lähtee mukaan kantoliinasa. Sieltä voi tarkkailla tilannetta ja halutessaan nukahtaa. Tarkista, onko sulla niin isoa takkia, että mahdutte molemmat sen alle.

Vierailija

Meilläkin on kohta 3-vuotias tyttö ja 1kk:n ikäinen vauva ja tässä totutellaan elämään yhdessä. Olen huomannut, että meillä onnistuu ulkoilu hyvin juuri silloin kun vauva nukkuu vaunuissa vieressä ja voin itse touhuilla isomman lapsen kanssa. Päiväunet jää kyllä 3-vuotiaalta välillä pois, sillä en pysty nukuttamaan häntä, jos vauva on hereillä, sillä siihen kuluu aikaa usein 1/2 tuntia tai tunti. Mutta useinhan 3-vuotiaat jo jättävätkin päiväunet pois ja nukkuvat vasttavasti vähän pitemmät yöunet.

Vierailija

toistaiseksi vauva on helppo sopeuttaa isomman rytmiin, tulevaisuudessa varmaan muuttuu. Vauva on nyt 2,5kk ja vaikka hän nukkuisi niin hyvin voi laittaa vaatteet päälle ja lähteä ulos, ei herää pukemiseen ja jatkaa uniaan sitten ulkona. Tai vastaavasti nukahtaa joka kerta kun vaunuihin laittaa tai auton turvakaukaloon. Tietysti vauvan syömiset pitää ajottaa niin ettei kesken ulkoilun tule nälkä.

Uusimmat

Suosituimmat