Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pielessä jos lapsi ei " tahdo" syntyä?!

Vierailija

Voiko äidiltä puuttua jokin hormoni taikka muuten olla jotain pielessä jos vauva ei lähde itekseen tulemaan?

Itselläni meni 2 viikkoa yli ja lopulta päätettiin käynnistää. Kohdunsuu ei ollut alkuunkaan kypsä eikä paikat yhtään avautuneet. Sairaalassa käynnisteltiin kokonaiset 30 tuntia tuloksetta. Paikat saatiin aukeamaan vain 4 centtiin tiputuksella yms. Lopulta tehtiin sektio. Lapsi oli isokokoinen ja onneksi terve!

Missä meni pieleen?!

Mitenköhän seuraavan synnytyksen kanssa käy... Jos siis raskaaksi vielä tulen. Pelottaa pelkkä ajatuskin!!! Löytyykö vastaavia kokemuksia multa?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

100% varmoja pitääkö se sitten paikkansa kuitenkaan ja kun sehän on niin että lapset yleensä syntyy 38-42 viikolla ja jos laskettu aika menee pieleen, niin sillon kun lasketunajan mukaan on vaikka se 42 viikkoa, voi jossain tapauksessa olla vasta 40 viikko meneillään. Tajusko kukaan?

Vierailija

Synnytys eteni kovin epäsäännöllisin supistuksin ja tippa laski laitti sydänäänet heittelemään. Loppujen lopuksi syykin löytyi: tarjontavirhe (avosuinentarjonta) eli vauva ei laskeutunut kunnolla eikä painanut kohdun suuta. Siksi ei meinannut millään käynnistyä. Onneksi ei yritetty imukupilla vaan siirryttiin leikkaussaliin. Olisi voinut käydä vauvallekin huonosti, kun olisi 4,3 kg mötikkää revitty väärässä asennossa!

Vierailija

ja pakkohan siihen on olla jokin syy, mitä lääketiede ei vielä ole " hoksannut" .

Itse ajattelisin että naisen " koneisto" on niin hieno, että se tietää koska on syntymisen aika. Eli onnístuneet käynnistykset=olisi muutenkin jo pian syntynyt, ja epäonnistuneet käynnistykset=ei vielä ole vauva aika.

Vierailija

onko kasvio- tai otsatarjonta. Tosin paljon tulee luettuja kertomuksia, että asia huomattiin vasta ponnistuvaiheessa tai " myöhään" , onko asia sitten niin kasvotarjonnan kanssa?

MInun lapsen otsatarjonta huomattiin yli kuusi tuntia ennen leikkauspäätöstä... Kätilö esitti asian lääkärille ja lääkäri oli niin kuin ei mitään.. tuossa vaiheessa synnytys oli jo vähän pielessä, joten olisi voitu mennä leikkuriin suoraan :?

Vierailija

että supistuksia ei alkanut tulla, kun vauva ei päässyt laskeutumaan ja täten painamaan kohdunsuuta. Supistukset tuli kyllä käynnistettynä, mutta edelleen sama ongelma, lapsi ei laskeutunut väärän tarjonnan vuoksi.

Kuoltuhan sitä oltaisiin 1800-luvulla.

Nyt odotan toista ja saa nähdä miten käy. Toisaalta ajattelen niin, että saattaa syntyä aikaisinkin jos vain olisi oikeassa asennossa. Kaverillani oli muuten ihan sama juttu, vauva oli ollut naama edellä tulossa. Leikattiin.

Voi olla, että olen ihan väärässä asian suhteen.

Vierailija

Mulla myös meni raskaus viikolle tasan 42 ennenkuin tiputuksella käynnistettiin eikä sittenkään syntymään ruvennut, napanuora jäi puristuksiin ja tehtiin hätäsektio. Vauva parin minuutin päässä kuolemasta.

Vierailija

Mulla meni kakkonen yli 20 päivää (käynnistys) ja on äidinpoika ihan täysin, kolmonen meni yli 11 päivää.

Kakkonen veteli muuten kuuden päivän iässä sellaisia valloittavia hymyjä, että oksat pois. Ajattelin että se oli jo valmiiksi kypsempi, kun oli kohdussa mennyt yli ajan.

Vierailija

tosin kivunlievitystähän ei ollut, että aika kamalaa taisi olla kun maha viillettiin auki..

mutta siis vauvoja leikattin ulos mahasta, usein äiti kuoli, mutta joskus selvisi.

periaatteena oli, jos sekä äiti että vauva on kuolemanvaarassa, tehtiin sektio, koska kahden kuolema ei ollut järkevää.

olen siis joskus lukenut jonkun historiankirjan, missä aihetta käsiteltiin..

mahtoi olla hirvittävä kokemus muistella, jos henkiin jäi!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat