Käynnistämisestä " epäkypsässä" tilanteessa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lääkäri sanoi tänään että viikon päästä voisi yrittää käynnistää mutta ei käynnistetä mikäli paikat/tilanne epäkypsä.

(tänään siis kohdunsuu oli täysin kiinni ja tilanne lääkärin mielestä tuo ns. epäkypsä)

Onko teillä käynnistetty vaikka kohdunsuu ei olisikaan ollut yhtään auki ja kaulaakin vielä jäljellä? Kuinka käynnistys on sujunut ja miten se on tehty?

Kuinka kauan meni käynnistyksessä? Miksi se sytotec vai mikä nyt olikaan ei sovi astmaatikoille (mulla on astma)?

Itseä vaan pelottaa että käynnistystä ei tehdä ja joudun sektioon (näin lääkäri ainakin sanoi). Onko toiveita että edistystä kerkeäisi kohdunsuulla viikossa tapahtumaan? Mulla siis nämä kaikki siksi että on todettu epäsuhta.

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla ei ole itsellä käynnistetty, mutta ens torstaina olisi mulla aika kanssa mennä käynnistykseen, tuolloin rv 38+6. Käynnistystä tehdään kun tänään eli rv 37+6 painoarvio oli jo 3,4-3,6kg ja la vasta 4.11.

Mielenkiintoista oli lukea, että se synnytys sitten voi noinkin nopeasti edetä vaikkei paikat olisi kypsät. Mullakin paikat oli kiinni ja kanavaa jäljellä ym, oon kyllä jo asennoitunut että muutaman päivä ainakin menee ennenkuin mitään tapahtuu. Edelliset synnytykset on alkaneet itsestään lasketun ajan jälkeen.

Vierailija

sytotec -murusilla. Eka muru annettiin 23.12. 13.00 ja niitä murusia annettiin 4-5tunnin välein. Poika syntyi 25.12. 7.59. Käynnistettäessä oli sentin auki ja kanavaa jäljellä.

Vierailija

lapsiveden vähyyden vuoksi ja epäkypsä olin. Klo 16 sytotec, klo 19 ensimmäinen supistus ja samantien taukoamatta suppareita. Vauva syntyi 02.05.

Vierailija

kaikki viisi " epäkypsänä" tai oikeammin sanottuna kypsytelty. Eli kohdun kaulaa on ollut reilusti jäljellä ja paikat kiini. Olen joutunut vuodeosastolle ja lääkäri on tullut osastolle laittamaan prostaglandiini puikon kohdunkaulan viereen. Sen jälkeen tarvi maata muistaakseni pari tuntia.

puikko on laitettu aina tuossa yhdentoista maissa ja yksi lapsista on syntynyt samana päivänä 17.30. muut on syntyneet seuraavana yönä 3.30-6.30. 1. aikana menimme tuossa 19.00 jälkeen synnytyssaliin osastolta muilta olen mennyt joskus puolen yön jälkeen. silloin on kohdunkaula ollu hävinnyt ja paikat parille sormelle auki. Ja alakerrassa on ollut sitten mahdollista saada kivunlievitystä jota ei osastolla anneta.

Ja eiköhän tämä kuudeskin menen saman kaavan mukaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat