Miten pääsen Helsingin keskustasta Jumboon?

Vierailija

Olen tulossa käymään Helsingissä ja haluaisin käydä Kauppakeskus Jumbossa Vantaalla (illalla). Omaa autoa ei ole käytössä ja Etelä-Suomen julkinen liikenne on vieras. Olettaisin, että bussilla on mentävä, mutta mistä mihin ja paljonko maksaa?

Kommentit (11)

Vierailija

mene nyt mieluummin itäkeskukseen, jonne pääset metrolla kätevästi.

tuo jumbo on ihan kuusessa keskustasta nähden, eikä siellä mitään erityistä ole.

Vierailija

Olen joskus muinoin ollut metrossa, mutten muistanut enää miten homma toimii. Taidan suunnata Itikseen. Ilmeisesti siinä jossain lähellä on sitten metroasema.

Vierailija

se on paljon isompi!

Metroon pääset esim. rautatientorilta, menet asematunneliin, sieltä alaspäin kompassitasolle ja sieltä meet metroon. Ostat lipun esim. ennen liukuportaita olevasta automaatista. Harkitse ostavasi ärrältä tms. matkailijalippu, joka on voimassa vuorokauden, jos meet useamman matkan.

Metrolla on kaksi suuntaa: itä ja länsi. Itäkeskus on idässä, meet junaan, joka menee siis sinne. Metrolaiturilla on kartta, mistä näät pysäkit.

Vierailija

Esimerkiksi A-junalla pääsee keskustasta. Maksaa saman verran, kun on seurulipun vaativa.

Itäkeskukseen metrolla. Helsingin sisäinen 2 e.

Vierailija

Olen aikaisemmin käynyt Jumbossa ja tykästynyt paikkaan. Ajattelin, että siellä olisi mukava käydä, kun se laajennuskin ilmeisesti ehtii aueta ennen tuloani. Mikä tahansa iso ostoskeskus tuntuu hienolta, kun on täältä " maalta" , jossa ei sellaisia ole :) Saanen tyhmänä kysyä, miten metrosysteemi toimii?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat