Ultraan odottelijat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löytisikö muita jotka odottelevat ekaan ultraan. Olisi tosi mukava vaihtaa kuulumisia.

Itsestäni taustaa, 3xinssi tuloksettomana ja ensimmäisen IVF hoidon ensimmäinen PAS tärppäsi. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Testasin plussan pp12 maanantaina ja silloin tuli myös pientä vuotoa. Soitettuani hoitopaikkaan sain lähetteen veritestiin siellä kävin tiistaina. Raskaushormoonitaso pp13 oli 316 se oli kuulemma hyvä. Ja koska vuotoa ei ollut enään tiistaina ei uusintamittausta tarvita. Ultra meillä on 2.11 jos sinneasti päästään. Nyt sitten vaan odotellaan että aika kuluis ja kaikki menis hyvin. Huomaan töissä unohtavani kaikenlaisia asioita kun ajatus harhailee. Mites muilla onko teillä oireita ja jos on niin milloin ne alkoivat?

ella rv4+3

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Mukana on yksi 12,2mm pitkä maapähkinää erehdyttävästi muistuttava salamatkustaja. Sykä näkyi selvästi ja koko vastasi 7+4 viikkoja. Nyt sitten odotellaan seuraavaa ultraa, mikä onkin jo 1.12.

Vierailija

odottelemaan ensimmäistä ultraa. Väsyttää, kerran jo oksensinkin (anoppi sano, että ei oo ketään nähny onnllisena siitä ,että oksentaa) ja koko ajan on kylmä :-) eka ultra on 1.11.2005 ja viikkoja silloin kasassa 7+0. Hauskaa, kun meitä on näin monta odottelemassa yhtä aikaa. Pannaan toivo siihen, että kaikilla läytyy sykkivä sydän ultrassa ja sitä odotellessa otetaan rauhallisesti jos pysytytään...

hcg pp14 oli muistaakseni 363, joten luottavaisin mielen toistaiseksi...

Taustasta sen verran, että tuoresiirrosta on jo tyttö. Viime vuonna pas meni kesken viikolla 16 (napanuora komplikaatio). Siirtoja on yhteensä ollut 2 tuoresiirtoa ja 5 passia. Tämä raskaus siis on pas.

Tilasin jo neuvola-ajan ja niskapoimun yksityiselle lääkärille sun muita juttuja. Tekee siten tästä odotuksesta jotenkin konkreettisemman. Tosin odotan kovasti sitä äitiyskorttia, jonka saa ekassa ultrassa, jos masuasukki voi hyvin...

Tähti 5+3 :-)

Vierailija

Minä olen jäänyt sairaslomalle. En ole yli 10 pv:ään pystynyt syömään yhtäkään lämmintä ateriaa ilman oksentelua yms. Tänään on ollut todella " hyvä" päivä, koska olen pystynyt syömään pienen mandariinin ja 3 ruisleivän palasta sekä 2 keksiä ja suklaapaloja!!! Muuta ei sitten varmaan tänään enää menekään alas, on tämä niin hyvä saldo jo.

t. bambi ja toivonhippu rv 6+2

Vierailija

Itselläni tänään 5+3 ja kamala pahoinvointi vaivaa... Olen kyllä kuullut aamupahoinvoinnista puhuttavan, mutta tähän voin huomauttaa, että taitaa olla hatusta vedetty koko juttu. Itseäni ainakin oksettaa koko ajan ja joka päivä! Huh huh. Mutta tämän kyllä jaksaa, kun tietää mistä se johtuu.

Vierailija

Tää huono olo on sitä luokkaa, että en tiedä, että miten selviän ensi viikonlopun töistä. Mulla ois vielä pari yövuoroakin siinä. Mun olo on yleensä kaikista hirvein siinä illalla myöhään ( joskin aikasin aamulla ja esim. nytkin on hirveä olo...). Eilenkin illalla kävin noin 10 kertaa kakomassa vessanpöntöllä ja olo oli ihan kauheeta. Mulla ois vasta ens viikolla ultrakin. En tiedä, että pitäiskö mun hakea sair. lomaa. Olen tälä hetkellä vain 50 5 työajalla muun alan opintojen ja lastenhoidon takia. Sen takia olen nyt tämän viimeset 10 päivää selvinnytkin, koskatöitä on sen verran vähän , että sitä jaksaa paremmin ku tietää,e ttä vapaita on niin paljon.

En ole tosiaan ollut turhaan tai sairauden pois töistä; koko elämäni aikana yhteensä alle viikon. Yleensä siis raahaudun töihin oli sitten flunssa tai kuumetta tai mitä tahansa. Ekassa raskaudessa mulla oli kanssa kova pahoinvointi. Silloin mulla osui talviloma ( vajaa 2 viikkoa) siihen kaikista pahimpaan saumaan ja oksensin koko loman. Sen takia en ollut töistä pois vaan sinnittelin ennen lomaa ja sen jälkeen kunnes pahoinvointi helpotti.

Mutta nyt tuntuu etten jaksa noita yövuoroja. Väsymyskin tietysti siinä lisukkeena ja kun ei voi juoda energiajuomia yms ja kahvi tekee pahaa ni en edes pysy hereillä. Sen lisäksi pitäisi olla työvuorossa yksin ( terveydenhuolto) ja jos olen yksin vuorossa ni on todella karmeeta jos joudun yökkimään vessassa koko yön.

En tiedä, että mitä tehdä.

Vierailija

Eikös olekin hienoa nähdä ensimmäisen kerran pikkuisen sydämen syke?

Kerran olen päässyt sen kokemaan, eikä se unohdu mielestä koskaan.

Kunpa saisin kokea sen ensi viikolla uudelleen...

En nyt muista oletko kertonut aiemmin, että onko tämä ensimmäinen raskaus sinulle?

Onnea vielä kerran!

Toivoo; väsynyt katti -hohhoijaa- milloinkahan tämä väsymys loppuu...???

Vierailija

Todella piinaavaa tämä aika on. Pelottaa ihan kauheasti se ultra. Luomuraskaudessahan en tietenkään käynyt missään veritesteissä, en tiennyt ko. arvoista mitään enkä muutenkaan osannut pelätä mitään niin paljon. Silloin luotin siihen, että kaikki menee hyvin. EKassa ultrassa olin np-ultrassa enkä edes käynyt alkurask. ultrassa.

Mutta nyt....Viimeksi odotettu ultrakäynti heinäkuussa vaihtui karmeaan pettymykseen ja tuli sairaalareissu kaavintaan. Onneksi tietyllä tasolla olin jo sitä pelännyt ja epäillytkin eli sokki ei ollut niin kova kuin ehkä jollakin muulla. Mutta se tuulimunadiagnoosi ja pelkkä tyhjä pussukka ultraruudulla kyllä oli masentavaa. Ja nyt sitten tietenkin pelottaa ihan hirveesti mennä siihen ultraan. Entäs jos taas se on tuulimuna tai 2 tuulimunaa? Kauheeta.

Esikoisesta mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6+0. Nyt mulla ei ole vielä oikeen mitään oireita. Välillä oli palelua, mutta nyt ei ole edes sitä. Vähän ehkä hengästyttää tavallista enemmän. Jos oikeen tarkkailee, ni ehkä jotain pientä kuvotusta vois välillä olla, mutta ei mitään todellista.

Vierailija

ja muistaakseni nyt on noin 90% saada lapsi hengissä ulos... Helpotti ainakin täksi päiväksi ja toivon, että tiistaina näen itsekin sykkeen, kun ihan sitä varten on ollut aika varattu...

Huh helpottunut ja väsynyt tähti

ps kuinkas muut odottelijat jaksaa?

Vierailija

taidetaan olla tasan samassa tahdissa viikoissa! mullakin oli 4 tuloksetonta inssiä takana, kuitenkin luomu-clomi kierrossa tärppäsi.

moisle

Vierailija

Ultraan pääsyä odotellaan. Eniten jännitää, montako asukkia masusta löytyy... Vielä pitäis kolmisen viikkoa jaksaa odottaa! Tsemppiä kaikille samassa veneessä istujille!

Vierailija

Mulla on nyt ollut tämän viikon JÄRKYTTÄVÄ pahoinvointi. Alkoi niin voimakkaana, että luulin yrjötaudiksi, mutta tautipa vaan otti ja jatkui. Jatkuvaa huonoa oloa. Viikonloppuna pystyin olemaan töissä yllättävän hyvin, mitä nyt aamulla piti kerran käydä kakomassa vessassa. Mutta nyt sitten äsken tulikin taas halailtua vessanpönttöä. Kerran jouduin jopa yöllä heräämään oksentamaan. Sen lisäksi on siis jatkuvasti enemmän tai vähemmän paha olo.

T: bambi+ toivonhippu rv 5+5

Vierailija

Eikö tälläviikolla ole jo ensimmäisillä odottelijoila ultra?

Itselläni ultraan on vielä yli viikko! On ollut todella tuskaista odottelua kun ei ole mitään tuntemuksia. Tänään aamulla tein sitten raskaustestin (kolmas testi) ja plussahan sieltä vieläkin tuli. Ajatukset harhailevat ja välillä olen aivan varma kohdun ulkoisesta raskaudesta, kun niskatkin on kipeet.

Toivottavasti teillä muilla on rauhallisempi mieli ja osaatte nauttia odotuksesta, ehkä minäkin sitten ultranjälkeen.

t. Hermoraunio rv5+1

Vierailija

... mutta tehdäänkö ensimmäinen ultra vatsan päältä vai alapään kautta? Mulla rv 6+0 ja mietiskelen josko kannattaisi mennä ultraan jo muutaman päivän päästä (jos yksityiselle pääsis lyhyellä varoitusajalla). Terveyskeskuksen ultraan sain ajan vasta 2.12. ja siihen tuntuu olevan ikuisuus...

Mutta toisaalta tässä vaiheessa voi kai käydä niin että sydänääniä ei havaita kun on liian aikaista tutkia. Onko kokemuksia?

Vierailija

viimeksi kerroin kun 2 viikoa sitten oli 2 sikiöpussia, mutta toisessa vaan syke. no, tänään varmistui, että 1 asukas on jatkanut majailuaan ja koko vastasi viikkoja. 1.7 cm ja 8+1 viikot. laittakaahan toisetkin ultratuloksia niin voi mielenkiinnolla seurata missä mennään!

tästä alkaakin kai sitten kasvun kausi jos kuukauden päästä rv.12 pitä olla jo 12 cm mittainen!!! huhhuh, ei voi kai kauaa enää masua piilotella...

moisle onnellisena

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat