EKKS synnytyssairaalana

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Elikkäs...ajattelin kysellä löytyykö itseni lisäksi muita jotka ovat suuntaamassa tuonne loppuvuodesta synnyttämään?

Miula olis LA 1.12

Kommentit (8)

Vierailija

Minä olin ensi kertaa sairaalassa juuri kun esikoinen syntyi 11/03 ja paikka siis EKKS.

Synnytys oli pitkä menin la yönä klo 03 ja poika syntyi su yönä 4.20, ruuhkaa ei ollut (olin ainut kun menin ja seuraavana yönäkään ei ollut kuin yksi synnyttäjä lisäkseni) ja kätilöillä oli aikaa hyvin. Ilokaasupöllyssä ja väsymyksestä turtana henkilökunnasta on vain hyvää sanottavaa.

Osastolla meitä oli alkuun huoneessa kaksi ja sitten sain kaveriksi äidin joka oli synnyttänyt kaksoset, joten huoneessa sai aika rauhassa olla...

Meille kyllä tultiin huhuilemaan kun ruoka tuli, kahviaikana ei kylläkään ilmoiteltu mitään. En myöskään tiennyt että esim. kanttiiniin pääsisi käymän. Poika käytiin pesettämässä harjoittelijan kanssa, joka näytti otteet ym. todella hyvin ja perusteellisesti. Myös vauvan hoito käytiin hyvin läpi omahoitajani kanssa.

Vanhat ja pienet tilathan siellä on ja se kylpyamme on todella surkea! Mulla ainakin jäi hyvät muistot ja palailen sinne ihan mielelläni toukokuussa, laskettu aika olisi 13.5.

Vierailija

laskettu aika on 25.12=)

Kokemukset sairaalasta ovat ihan ok.Synnytyssalista en muista mitään olin silmät kiinni melkein koko ajan=)

Osastolla voi todellakin olla ruuhkaa kun siellä on myös naistentauti potilaat.Itse olisin ehkä kaivannut hieman enemmän neuvontaa henkilökunnalta että esim.siellä on joku jääkaappi mistä saa hakea syömistä jos nälkä yllättää.Nyt aijon myös pyytää jonkun kannun pöydälle kun juoda pitäisi paljon.Ei jaksanut aina lähteä täyttämään lasia vaikka oli hana lähellä=)

En myöskään tiennyt että saa käydä kanttiinissa ja muutenkin liikkua osastolla.Olin koko ajan huoneessa vain ruuat kävin hakemassa käytävältä.

Ja jos haluaa etelä-saimaaseen ilmoituksen syntymästä on osastolla lappuja millä siitä voi ilmaiseksi ilmoittaa.Tämänkin sain sitten kuulla vasta jälkeen päin kun olin jo kotona.

Olin muutenkin aika pihalla kun en ole aikaisemmin ollut sairaalassa.

Muistan aina kuinka kovasti harmitti aamulla(lapsi syntyi illalla)kun en saanut itse pukea ja pestä, koska hoitajat katsovat samalla jäntevyyttä jne.Odotin niin kovasti että pääsen hoitamaan pientä vauvaa.

Itselle sattui mukavat huonekaverit ja vaihdoimme myös yhteystietoja. On ollut mukava tavata kun lapset samanikäisiä.Oli myös mukava päästä itse kertomaan omasta synnytyksestä aivan tuoreeltaan.

Joulua odotellen...Rvko30

Vierailija

Tuosta mun tekstistä saattoi jäädä vähän liian negatiivinen kuva, mikä ei ollut tarkoitus. Näin jälkikäteen vain kaikki pienetkin puutteet tulee näköjään mieleen. Mutta erittäin hyvillä mielin lähden synnyttämään toistakin samaan sairaalaan.

Positiivista ko. sairaalassa on se, että jos vauva tarvitsee lisämaitoa, niin se on luovutettua äidinmaitoa eikä korviketta. Ja se juotetaan hörppyyttämällä tuttipullon sijaan, että vauva oppisi myös kunnon rintaimuotteen.

Kännykkää saa pitää osastolla päällä (tietysti piippauksella tai äänettömällä). Ja kännyä sai muuten pitää synnytyssalissakin, vaikkei se kyllä ensimmäiseksi tullut mieleen siinä tohinassa :D .

Mun laskettu aika on 23.4., ties vaikka kohdattais sairaalassa Kesämäen kanssa ;) .

Vierailija

ollaan tulossa toukokuun aikaan kolmatta kertaa kyseiseen sairaalaan synnyttämään. La 4.5 mutta ultra maanantaina että saa nähdä miten muuttuu. Toi miun nikki saattaa hämätä, en asu Lrannassa enää. Mutta enpä muutakaan keksinyt rekisteröimisen aikaan. Niin, tykkäsin kyllä synnyttää EKKS:sa. 9/02 ja 8/04 syntyivät pojat. Onnea kaikille synnytykseen!

Vierailija

Yksi synnytys siellä koettu (09/03) ja toinen tulossa ensi huhtikuussa. Esikoisen syntymä sattui todelliseen ruuhka-aikaan, joten ahdasta oli. Osa joutui vauvoinensa majoittumaan jopa käytävälle tv-huoneeseen, ja henkilökunnalla kiire. Itse olin esikoisen kanssa vähän hukassa ihan kaikessa ja apua piti kyllä itse kysellä, mikä ihan ymmärrettävää kiireen vuoksi. Vikoina päivinä meidän " omahoitajaksi" sattui aivan ihana vanhempi hoitaja, joka neuvoi minua ja myöskin esikoisen saanutta huonekaveriani ihan kädestä pitäen ja todella näytti nauttivan työstään.

Kukaan ei tosiaan kertonut edes ruoka-ajoista yms. systeemeistä. Kaikki kuulin toiselta huonekaverilta, jolla oli jo toinen lapsi. Jos satuit juuri ruokakärryjen tullessa imettämään lasta, niin eivät kyllä huoneeseen tulleet huhuilemaan. Piti siis olla tarkkana, ettei jää ilman ruokaa ;) . No kai sitä jostain olisi jälkikäteenkin saanut...

Synnytysosasto on, hmm, hieman vanhanaikainen. Esim. amme oli ihan tavallinen kylpyamme, jossa mä lyhyehkönä (157 cm) ihmisenä en pystynyt kunnolla rentoutumaan, kun eivät jalat yltäneet toiseen päähän edes :D . Ja amme oli liian matala, että vesi olisi peittänyt myös mahakummun. Mies sitten suihkutteli mahaa koko ajan, etten olisi jäätynyt. Tämä jäi kyllä vähän huvittavana kokemuksena mieleen.

Kätilöt olivat kaikki tosi mukavia (tosin olin niin ilokaasupöllyssä, että muistikuvat aika usvaisia). Yhdestä lääkäristä mulla jäi vähän töks-töks kuva, tai lähinnä hänen alentava suhtautumisensa kätilöihin ei niinkään minuun.

Niitä Etelä-Saimaa -ilmoituksia tosiaan löytyy sieltä käytävältä ja apua saa kyllä aina, kun vain uskaltaa kysyä - ja kannattaa kysyä. Esim. kylvetysopastusta eivät olisi antaneet ilman kysymistä. Halusin, että isäkin oppii kylvettämisen ja tämä sitten onnistui.

Onkos ketään muita huhti/toukokuisia tulossa samaan aikaan ko. sairaalaan?

Vierailija

Itse oon kerran ollut siellä synnyttämässä aikaisemminkin ja ei kyllä ole mitään moitittavaa. Tai no se on,että henkilökunnalla kamala kiire kokoajan eikä oikein joutaneet perehdyttämään kunnolla oikein mihinkään. No,tuota kiirettä taitaa vaan olla jokaisessa sairaalassa.

Itse olin viimeeksi ainakin kahden hengen huoneessa jossa ehti olla kaksi eri huonekaveria. Molemmat todella mukavia tapauksia.

Jälkimmäisen kanssa jäi tosin yhteystiedot vaihtamatta,mutta toisen kanssa pidetään kyllä yhteyksiä. Niin siis esikoiseni on nyt 1v.

Minny ja masu *34*

Vierailija

Minä myös olen tuonne kyseiseen sairaalaan joulukuussa suuntaamassa... La tosin vasta 17.12., joten pahaa pelkään, että jouluaattona siellä ollaan.. =)

Kokemusta ko. paikasta aiemmin ei ole, mutta kuulemma on aika vanhanaikainen. Ja lapsivuodeosastolla (C3) kuulemma saattaa myös olla ahdasta, kun samassa on kaikki naistentautien asiakkaat. 3 hengen huoneita siellä taitaa kaikki olla.

Mutta eipä tästä tilasta enää paluuta ole, joten mentävähän se tuonne on. Vähän kyllä jo jänskättää!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat