Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko alle 3 vuotiaan jättää autoon nukkumaan kaupan parkkipaikalle?

Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija

pienempänä vaunuista ulkoa. Eikä siitäkään mitään traumaa tule. Meillä ainakin on oppinut jo vauvasta odottamaan autossa ja ei tosiaankaan ala heti itkemään, jos havahtuu ja huomaa olevansa yksin. Eikä tietenkään koskaan ole jätetty kuin minuutiksi kahdeksi.

Vierailija

voin kokemuksella sanoa että parkkipaikalla voi sattua ihan mitä tahansa.. meillä törmäsi rattijuoppo autoon sillä välin kun olin kaupassa auton keula meni uusiksi.. rattijuoppo saatiin heti kiinni...

onneksi itse raahaan lapset mukana vaikka nukkuisivat...

Vierailija

Vai voitko väittää että lapsesi ei säikähtäisi jos hänen sänkynsä olisi yön aikana siirretty johonkin aivan muualle. Ja sieltä sitten heräisi ihan yksin?!?

Vierailija

oisko ollut loppu kesää vai alku syksyä, kun jossain Pohjois-Pohjanmaalla lapsi nukkui autossa ja isä oli pankkiautomaatilla. Lapsi heräsi ja lähti juoksemaan isän luokse kadun yli ja jäi auton alle. Lapsi kuoli. Lapselle voi tulla hätä herättyään yksin, eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu....

Vierailija

Normaalien ruokaostosten ajaksi en missään nimessä jättäisi. Pankkiautomaatilla käydäkseni jättäisin. Samoin jättäisin, jos esim. juoksisin (näköetäisyydellä olevalta) kioskilta maitopurkin. Siis jonkinlainen nyrkkisääntö minulla on, että on näköyhteys ja olen poissa max. minuutin, korkeintaan pari.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

oisko ollut loppu kesää vai alku syksyä, kun jossain Pohjois-Pohjanmaalla lapsi nukkui autossa ja isä oli pankkiautomaatilla. Lapsi heräsi ja lähti juoksemaan isän luokse kadun yli ja jäi auton alle. Lapsi kuoli. Lapselle voi tulla hätä herättyään yksin, eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu....

Vierailija

Mitä vaan voi sattua: lapsi voi herätä ja pelästyä, kun on yksin. Joku hullu voi murtautua autoon ja viedä lapsen. Tai autossa voi sattua joku onnettomuus. Tv:ssä oli kerran ohjelma naisesta, joka oli jättänyt lapsensa muutamaksi minuutiksi autoon ja käynyt sisällä. Auto oli syttynyt palamaan ja lapset kuolleet sinne.

Vierailija

Voisi hyvinkin lähteä perään. Mutta siitä astetta " vauvemmasta" istuimesta (eli missä on 3-pistevyöt) ei pääse pois eli siitä istuimesta, mitä käytetään alle 3-vuotiaana

Vierailija

ehkäpä lapsi olikin, ehkäpä hän osasi itse aukaista turvavyöt, ehkäpä hän osasi mönkiä etupenkille ja karata etuovesta, ehkäpä, ehkäpä, ehkäpä...

Vierailija

kunnes tuttu palomies ehdottomasti kielsi sen ja nimenomaan paloturvallisuuden vuoksi. Ja ei ole mitään väliä sillä, onko auto vanha vai uusi

Uusimmat

Suosituimmat