Minkälainen kasvisruoka kelpaa miehellekin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tekisin mielelläni joskus kasvisruokia mutta tahtoo kuitenkin mennä liharuokapuolelle. Mies nimittäin on saanut kammon koulu-aikana kasvispihveihin ja sanoo, että kasvispihvejä hän ei ainakaan suuhunsa pistä. Mun mielestä taas kasvispihvitkin voi olla tosi hyviä. Otetaan vastaan reseptivinkkejä miehille maistuvista kasvisruoista!

Kommentit (4)

Vierailija

Eli lihaa syödään kahtena pvänä vkossa, kalaa kahtena ja kolmena kasvisruokaa. Mut ei toi siis oo mikään ehdoton, mut tuollainen kompromissi meille on syntynyt.

Mies tykkää meillä;

-tomaattikeitosta (resepti on muuten painonvartijoiden sivuilla)

-kasviskiusauksesta (perunasipulisekoitus, thaiwok-vihanneksia, kermaa ja fetakuutioita)

-Porkkanaperuna-sosekeitto

-Chili con carne

Meilläkin miehellä on jotain kasvispihvejä vastaan. Syö kuitenkin kasvisruokia joissa on paljon fetaa, tomaattia, oliivia tms. Chili con carnea oon tehny ilman jauhelihaa nykyään. ;)

Yleensäkin liharuoat voi olla tylsempiäkin ja mies syö, mutta kasviksiin täytyy olla makua ja tulisuutta, niin sitten kelpaa. Mut ei tietty päde kaikkiin...

Vierailija

Olavi2005:

Lainaus:

Chili con carnea oon tehny ilman jauhelihaa nykyään. ;)

Eikös se sitten ole " Chili sin carne" ? :-)

Minun mieheni on sitä mieltä, että kasvisruoista ei lähde nälkä. Juustoisista ruoista maistuu esim. munakoiso-mozzarellapaistos, ja se onkin täyttävää. Ja helppotekoista:

Lado vuokaan paistettuja munakoisoviipaleita, mozzarellapaloja ja tomaattikastiketta (tomaattimurskaa, sipulia, mausteita, yrttejä) kerroksittain ja päälle vielä parmesaania. Uunissa n. 30 min 200 asteessa.

Vierailija

-pinaatti/porkkanaletut

-tomaattikeitto

-kasvisvuoka (meillä sisältää yleensä viipaleina tomaattia ja kesäkurpitsaa ja sitten sipulia. Lisäksi basilikaa, timjamia, valkosipua, mustapippuria ja päälle kuorrutus. Tämä kuorrutus on kuin lasagnessa, eli rasvaa, vehnäjauhoja, maitoa. saa olla paksu, kasviksista lähtee nestettä. olen vielä lisännyt puolikkaan siitä isosta viherpippurisulatejuustopalasta)

Vierailija

Otsikon perusteella piti littaa ' kasvispihvit' , mutta viestissäsi mainitsitkin, että niistä se kammo tuli! Heh! No, se on mieheni herkkua nykyään kermaviilikastikkeen kera.

Mutta muita, kasvislasagne (Eli esim. porkkanaa, parsakaalia, sipulia ja valkosipulia jauhelihan tilalle), kasvissosekeitto esim. raejuuston kera, tai jos käy kala, niin savukalakeko kasvissosekeiton päälle. PAstakastikkeett...ihan tomaattisipulikastike, tai sitten mitätahansa kasviksia...kasviswok+riisi... Ja soijarouehan on mahtavaa, kun käytät sitä jauhelihan sijasta, niin se menee melkein jauhelihasta...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat