Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon painotatte uskon asioita lasten kasvatuksessa?

Vierailija

Käykö lapset seurakunnan kerhossa, pyhäkoulussa tms. ?

Luetteko iltarukoukset?

Kommentit (11)

Vierailija

Meillä luetaan iltarukous (omin sanoin), lauletaan paljon hengellisiä lauluja, jutellaan Taivaan Isästä, esim. " Taivaan Isä on tehnyt kuun ja tähdet" tai " Taivaan Isä suojelee" . Poika on mukana raamattupiirissä, jossa minä käyn, tosin leikkii siellä toisten lasten kanssa eikä sinänsä osallistu asioiden käsittelyyn. Myöhemmin saa mennä srk:n kerhoon ja pyhäkouluun, kunhan ikää tulee tarpeeksi.

Vierailija

Meidän lapset käyvät silloin tällöin pyhäkoulussa, iltarukoukset rukoillaan välillä, luetaan hengellisiä lastenkirjoja ym. Emme pidä uskonasioita mitenkään jatkuvasti esillä, mutta toisaalta ne tulevat esiin luonnollisena osana elämäämme.

Vierailija

Ihmiset mölisevät ja kikattavat hurmoksessa. Lapset konttaa ja juoksee jaloissa pelästyneinä eivätkä ymmärrä miksi äiti ja isä on pois tolaltaan. Katsokaas kun lasta ei voi hypnotisoida saarnamiehen puheilla ja eleillä. Voi lapsi raukat mitä joutuvat kokemaan. Vielepä aikuisena he kuvittelevat että ihmiset jotka eivät usko kuin he joutuvat kidutettavaksi helvettiin. Usein näistä ihmisistä tulee skitsoja jotka juttelevat korkeimpien voimien kanssa. Jotku kuvittelevat puhuvansa isä jumalan kanssa. Tekevät tämän pohjalta sairaita tekoja. Mielisairaalat on puolillaan näitä hulluja ihmisiä jotka puhuvat saatanasta uhaten tappaa kaikki tielleen osuvat.

Vierailija

lapseni on vielä aika pieni mutta en aio aivopestä häntä, edes ateismiin. annan hänen kasvaa omaa tahtiaan, vastailen kysymyksiin omasta näkökantiltani mutta KANNUSTAN lasta tulevaisuudessa luottamaan siihen, mihin itse uskoo ja mitä itse kokee. vaikka kertoisinkin omasta uskostani, en halua tartuttaa sitä lapseeni " sinä ainoana tapana olla ja elää" !

Vierailija

Lapsuudenkodissa uskon asioilla ei ollut mitään virkaa. Ei edes niin, että vanhemmat olisivat olleet ateisteja, mutta uskonasioista ei vaan koskaan puhuttu mitään. Minä olen uskovainen kristitty ja sen mukaan tietenkin toimin. Iltarukoukset, uskonnollisiakin lauluja/leikkejä kotona, tottumista kirkossakin käyntiin, kirkon kerhotoiminta jne. Lapset saavat tietenkin itse päättää, mihin uskovat, enkä tule esim. pakottamaan heitä kirkkoon taikka rippikouluun taikka muuhunkaan vastaavaan, mutta tahdon, että uskonasioista voi puhua kotona.

Vierailija

Eli vedän kultaista keskitietä. Lapselle kerrotaan jouluna/pääsiäisenä miksi niitä vietetään ja käydään kerran vuodessa kirkossa (joulukirkko). Iltarukousta ei sinänsä toteuteta, mutta lapsen kanssa jutellaan rakkaudesta lähimmäisiä kohtaan mikä itse asiassa on myös hengellinen asia, mutta siihen emme vedä mitään Jumalaa mukaan koska lapsi ei vielä sitä tajua. Koulussa saa sitten uskonnontunneilla opetusta, mutta muuten emme rupea kertomaan Raamatusta tai muustakaan lapselle vaikka muita satuja luemmekin. En näe, että pitää puhua Jumalasta tai viedä pyhäkouluun, vaikka uskoisikin. Hyvien tapojen opettaminen, toisten ihmisten ja luonnon kunnioittaminen on paljon tärkeämpää ja on tavallaan uskon asia sekin.

Uusimmat

Suosituimmat