Miten teidän 2-3-vuotiaat osaa jo käydä pöntöllä?

Vierailija

Ihmettelen, kun itse olen ajatellut, että ehkä joskus 4-5-vuotiaana sitten. Meidän lähes 3-vuotias käy potalla eikä tietoakaan, että voisi käydä pöntöllä. Miten hän edes siihen itse pääsisi ilman apua (eikä halua kenenkään auttavan vessassa, paitsi pyyhkiessä)? Meillä on kyllä pienentäjät ja jakkarat hankittu, mutta eihän oikein yletä nousemaan siihen pöntölle omin avuin, joten siksi se ei onnistu.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ei vain suostunut enää menemään potalle. Laittaa kädet ensin istuimelle ja sitten nostaa itsensä pöntölle käsien avulla. Pyyhkimisessä kyllä haluaa apua.

Vierailija

Toinen lapsi on arka eikä uskalla nousta minnekään ja pelkää putoavansa pönttöön. Eikä tätä auta, että äiti tai isä hätäilee vieressä " älä nyt vaan putoa" jne. Toiset taas on omapäisiä ja haluaa itse tehdä kaikki ja ottaa mallia aikuisista.

Vierailija

niin aikaisin pytylle. Meidän tyttö on nyt 2v 3kk ja käy vain pytyllä (potta jo roskiksessa). Menee sinne siten että seisoo selkä päin pyttyä, asettaa kädet sivuille ja vetää itsensä istumaan. Pisun ja jälkeen ottaa itse paperin ja pyyhkii, kakat hoidan minä.

Joten jos jollain on 3v eikä osaa mennä pytylle niin mielestäni on kyllä jotain vikaa joko lapsen korvien välissä tai sitten keskivartalossa.

Vierailija

Oli silloin vähän yli kaksi. Jostain syystä osannut myös kivuta sinne ilman apua ja jakkaroita.

Tekee kyllä potallekin tarpeen vaatiessa esim. yöllä herätessään.

Vierailija

Meillä ei kyllä tyttö yletä millään pöntölle. Meilläkin on jakkara ja pienentäjä käytössä ja jos yrittää nousta peruuttamalla pöntölle, niin pienentäjä saattaa lähteä pois paikaltaan ja pudota lattialle. Ilman pienentäjää ei uskalla pöntölle istua, vaikka pitäisin kiinnikin. Ollaan sitten käyty potalla ja käydään varmaan vielä vaikka kuinka kauan. Meillä on sellainen pottatuoli, joten ei kyllä ihan äkkiä polvet tule suuhun. Päiväkodissa meillä on muuten lasten pöntöt ja siihen on tehnyt jo yli vuoden.

Vierailija

Hän lienee sitten pienikokoinen, kun on 91 cm pitkä. Että johtuukohan siitä? Ei mun mielestä ole mitenkään koomisen näköistä 3-vuotias potalla. Pienihän hän kuitenkin vielä on.

ap

Vierailija

Ei alussakaan juuri apujakkaraa käyttänyt. Käyrien mukaan kai kasvaa ettei ainakaan yli pitkä ole ;) Myös alusta pitäen on itse noussut pöntölle ja meillä ei ole pienentäjää olemassakaan. Pari kertaa alussa meinasi lipsahtaa liian syvälle pönttöön, mutta oppi " mokien" kautta pian varomaan.

Pyyhkii pissat itse ja ikää 3v6kk.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat