Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

CLUB30 -Paistaa se aurinko risukasaankin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heissan kaikille!

Olen pitänyt tässä hiljaiseloa jo pidemmän aikaa, mutta nyt jo " uskallan" tulla kertomaan että meillekkin lapsi suodaan yli kahden vuoden ja kahden keskenmenon jälkeen. Viikkoja " jo" kasassa 12+4 ja np ultrassa voltteja teki erittäin vilkas ja mallikelpoinen vauveli. Tämä siis ultratädiltä lainattua. Laskettuaika olisi 30.4. eli vapun aattona. Olen pitänyt todella matalaa profiilia raskauden suhteen ja edelleenkään en jostain syystä jaksa asiasta vouhkata vaikka ihana asia onkin. Jotenkin sitä on niin vaikeaa uskoa, että meille ihan oikeesti se vauva tulisi. Nyt alkaa vaan maha olemaan jo niin suuri että sitä on vaikeaa peitellä. Uskomatonta, että maha näin aikaisessa vaiheessa pullahti, mutta johtuu täysin mun ruumiin rakenteesta ja pienestä koosta. Nauttikaahan nyt odottaja odotuksesta ja muille tsemppiä pitkään talveen!

-Santsu-

Kommentit (11)

Vierailija

Oli kiva kuulla, että Aninkallakin on kaikki kunnossa ja olet päässyt kotiin. Otahan rennosti. :)

Minuakin on alkanut sattumaan mahaan, jos kävelen reippaasti pidempiä matkoja. Kävelylenkit on nyt poissuljettu. Koiriakin käytän ulkona vain pieniä matkoja kerrallaan. Pitkiä ajomatkoja en voi enää tehdä hirveän selkäkivun takia. Kremppaa siis löytyy, mutta se kai kuuluu asiaan. Toivottavasti voin kuitenkin käydä vielä töissä ainakin jonkin aikaa.

Lene rv 26+3

Vierailija

Santsu,

ihanaa, ihanaa kuulla sinusta pitkästä aikaa ja vieläpä näin iloisia uutisia! :O)

Onnellista ja turvallista masun kasvatusaikaa sinulle!

Lämpöisin terveisin

Nuru

Vierailija

Itse asiassa viimeksi eilen mietin sitä että hassua, että vuoden alkupuoliskolla tuli niin monta plussaa clubilaisille ja nyt ei moneen kuukauteen ole onnistanut ketään. Todella hieno uutinen, että sinäkin vihdoin pääsit tälle puolelle, kovasti tervetuloa! :o)

Ja omaa napaa: kuten varmaan arvasittekin, niin jouduin silloin viikko sitten keskiviikkona äitiyspolikäynnin päätteeksi saman tien osastolle pakkomakuupotilaaksi. Tasan viikko siellä vierähti, toissapäivänä antoi lääkäri luvan kotiutua, kun kohdunkaulakanava oli taas pidentynyt ollen nyt 2,7cm (viikko takaperin 1cm). Tavallaan tuo on " harhaa" , sillä yhtä tiukaksi se ei enää voi palautua ja lyhenee nopeasti taas, jos rehkii liikaa. Nyt täytyy vielä täällä kotona yrittää olla vaakatasossa niin paljon kuin mahdollista ainakin viikko. Siksi en vielä eilen viitsinyt enkä jaksanut käydä täällä koneella, kun tuli jo tehtyä yhtä sun toista pientä jalkeilla.

Osastolle jouduttuani sain heti kortisonipiikkejä, joiden tarkoitus oli kypsyttää vauvan keuhkot mahdollista pian tapahtuvaa synnytystä ajatellen. Myös supistuksiin sain lääkettä parina ensimmäisenä päivänä, myöhemmin en enää tarvinnut. Vauva on nyt jo niin iso (2100g), että ei synnyttyään enää välttämättä joutuisi Lastenklinikalle, paitsi jos jotain yllättävää ilmenisi. Ja eivät kuulemma ota enää makuutukseen äitejä, joilla on raskausviikkoja 34+, vauva saa sen jälkeen jo syntyä, jos kaikki äidillä ja vauvalla näyttää muuten olevan ok.

Lene: vai meni teillä sukupuoliarviot uusiksi! Kyllä kai siihen Cacciatoren arvioon voi luottaa, hänhän on se lääkäri, joka ei noissa asioissa koskaan erehdy... ;o) Toivottavasti et ollut ehtinyt kovin paljon vielä suorittaa " täsmäostoja" vauvalle... Minä taisin muutaman vain toiselle sukupuolelle sopivan vaatekappaleen ostaa ennen 4D:tä, sen jälkeen sitten riehaannuin täysin! Meille sanoi aikanaan sekä rakenneultran tehnyt lääkäri että 4D:n tehnyt Tapio Kurki, että vauvamme sukupuoliarvio näyttää varmalta - toivoa sopii! :o)

Aninka rv 33+3

Vierailija

AIVAN MAHTAVAA! Jotenkin Santsu aavistelin, että näin saattaisi pian teille käydä. Olihan teillä jo kaksi tärppiä takana, miksei siis kolmatta luomusti. Niinhän se meilläkin kävi, vaikka usko asiaan meinasi matkalla loppua. Kovin on muuten samantapaiset nämä meidän kokemukset tällä lapsettomuustaipaleella olleet.

Mutta siis ihan mieletöntä, jotenkin jäinkin odottelemaan näitä uutisia kun silloin muutamia kuukausia sitten lapsettomuuspuolen pinoon laitoit, että elämä on yhtä piinailua.

No nyt jää sultakin hevostelut vähäksi aikaa. :)

Lene rv 26+3

Vierailija

KIITOS kaikista onnitteluista :o)

Taas kun vaihtui uudelle viikolle (13+) niin ehkä tästä vielä hyvä tulee!

Ihanaa kun on viikonloppu ja saa levätä ihan rauhassa! Työkiireiden vuoksi en täällä ehdi paljon pyörimään, mutta toki tulen aina välillä lukemaan kuulumisia lapsettomuuspuolelta sekä täältä plussanneiden puolelta.

Kohtahan loput plussaneet jo siirtyvätkin tuonne vauvapuolelle, sinne minulla on vielä piiitkä matka.

Iloista syksyä kaikille!

t. Santsu

Lene: ratsastukset on tosiaan ratsastettu vähäksi aikaa, kerran kävin kyllä ratsastamassa ja otin siitä kaiken ilon irti. Heppoja kaihealla mielellä muistelen kun tallin ohi melkein joka päivä ajelen...nyyh!

Vierailija

Mulla oli kyllä koko ajan vahva usko, että kyllä sinä tänne puolelle vielä pyyhällät, vain ajan kysymys! Meilläkin oli hoitohistorian suhteen aika lailla yhtäläisyyttä ( tuloksettomat 3XIUI ja 1 IVF ), mulla vaan ei km:ja ja tuulimunaa. On se kumma tuo luonto kuitenkin, ei voi tietää mistä se sitten kiikasti... Nauti nyt raskaudesta, tämä on ihanaa aikaa kaikkine vaivoineenkin (itse olen tosin päässyt vähällä), kun pääset tuosta pienestä epäuskosta (tuttu tunne minullekin alussa), niin sitten hurahdat ihan täysillä ;o) Kirjoittelehan taas lisää voinnistasi kun jaksat.

Kirjottelen tähän jatkoksi omat kuulumiset, kun reiluun viikkoon en ole palstalla ollut...

Loma on siis melkein ohi ja huomenna paluu arkeen- hoh-hoijaa, mutta nyt voi jo ajatella että on vain vaaat kaksi kuukautta ä-lomaan :o)Kävin hakemassa koirapojat maalta hoidosta ja onpa ihana taas olla niiden kanssa :o) kullat oli aivan täpinöissään nähdessään minut. Mies jäi vielä pariksi päiväksi vanhempiensa luo Irkkuihin ja palaa tiistaina.

Palasin reissusta yksi matkalaukku täynnä vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita- kuulkaa tytöt - MEITÄ RYÖSTETÄÄÄN TÄÄLLÄ SUOMESSA! Hintaeroja oli aivan hirveästi eikä juurikaan meille päin. Siispä mulla tuli mukana rintasuojuksista, vauvashampoista ja kosteusvoiteista ja Lansinohista (= nännivoide) lähtien.... törkein esimerkki oli Avent Isis- rintapumpussa- kun meillä se täällä maksaa 60 euroa, nin vastaava laite Tescossa oli 25 euroa (en kuitenkaan ostanut koska saan sen lainaan kaveriltani)! Vaatteita (50-68 senttisiä) tuli ostettua niin paljon että ä-pakkauksen lisäksi me ei taideta paljon muuta tarvitakaan enää! Aleja oli paljon ja esimerkkinä hinnoista siellä oli bodyt: 7-pakkaus 7 euroa!

Huomenna on neuvolalekuri ja jännä nähdä mitä se sanoo (ja ultraako). Mun paino on tainnut hiipiä ylöspäin aika reipasta tahtia... pieniä kremppoja on ja aion valittaa niistä kaikista ;o) pahin on lihasjumi selässä- lapaluiden välissä on kipeä kohta joka aivaa melkein kaikissa asennoissa, enkä saa sitä venytettyä mitenkään. Päätteellä työkennellessä pitää oikein puhkua välillä kun sivuttaisliike kääntyessä koskee. Jokin hermo on tuon takia pinteessä ja sen takia koskee välillä käsivarsiin asti- mukavaa... Mulla on myös varmaan liitoskipuja, jotka huomaa jos kävelee liian nopeasti (alavatsalle tulee painontunne ja villtävää kipua)- juoksut (agility!) taitaa olla nyt juostu...

Muuten tulevaisuudessa on mukavia asioita luvassa:

* Miehen tultua kotiin voidaan hakea ostamamme vaunut tulevalla viikolla

* saan työkaverilta ostamani vauvatarvikkeet

* kaveri tulee kylään lauantaina

* ultra reilun parin viikon päästä yksityisellä (jospa se sukupuoli selviää?)

Olivera 26+0 (Helmi-Valtteri sai anopilta uuden nimen, se on nyt Charlie ;o) )

Vierailija

Vähän mietinkin jossain vaiheessa, ettei susta ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Ihanaa että uusi tulemisesi mukana saadaan näin hienoja uutisia! Iso onnenhali minultakin!

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että olet ollut varovainen kertomisen suhteen (minullakin on plakkarissa kaksi poskelleen mennyttä raskautta). Lene on pitkällä kolmannessaan, sinä porskutat hyvää vauhtia perässä. Annatte molemmat minullekin toivoa tulla mukaan, kiitos siitä!!

Uusimmat

Suosituimmat