Raskausdiabetes+makeanhimo...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen jo ruokavaliolla ja mittailen sokereita kotona, vaikka raskaus näinkin aluillaan. (Takana ennestään 3 raskautta, joissa kaikissa raskaudenaikainen diabetes.)

Mutta tälläistä makeanHIMOA en ole ennen tuntenut! Siis apua sentään! Ja nimenomaan salmiakki... voi hurja =).

Nyt kysynkin teiltä neuvoa, kuinka ja miten ja millä olette saaneet makeanhimon kuriin??? Siis sotkematta sokeriarvoja ihan totaalisesti... Kaikki vinkit otetaan vastaan!!! =)

Salmiakista haaveileva kinde

rv 15+6

Kommentit (2)

Vierailija

Itse olen diabeteshoitajan luvalla & kannustamana herkutellut aspartaamilla makeutetuilla tuotteilla makeanhimooni. Light limsat ja Fun Light mehut eivät vaikuta verensokeriin lainkaan, samoin Canderel-kaakao on aika pieni synti (vain maidon 10 HH / 2 dl.) Kaupassa on myös Ingmanin rasvatonta ja aspartaamilla makeutettua mansikkajäätelö (litron pakkauksina ja tuutteina), siihenkin voi sortua edes vähän paremmalla omatunnolla. Hedelmät ainakin mulla nostaa verensokereita herkästi, mutta välipaloinahan niitä saa popsia. Ihan pieni määrä salmiakkia ei maata kaada, mutta ei varmaan kannata ostaa kuin just joku salmiakkitikkari tai muutama irtokarkki vaan, ettei kiusaus kumota kerralla koko isoa karkkipussia käy liian suureksi... Salmiakkihan nostaa verenpaineitakin, siksikään sitä ei saisi syödä kerrallaan kuin aivan vähän. Olemassa on sokerittomia karkkejakin (Dietorelle), mutta niitä en ole syönyt, koska niissä on sakariinia (sitäkin saisi diabeteshoitajani mukaan kyllä syödä, kunhan ei ylitä suositusylärajoja) ja niistä saa aikamoiset ilmavaivat. ;-) Keveää naposteltavaa, silloin kun on pakko saada rouskuttaa jotain ovat pikkuporkkanat, kurkku ja Väinämöisen palttoonnapeillakin voi herkutella (hitaita hiilihydraatteja! ;-)

Tsemppiä sokerirumbaan, puuha kyllä palkitaan! (meillä tulossa aivan keskikokoinen vauva raskausdiabeteksesta huolimatta!)

T. Moonika ja masu 36 + 2

Vierailija

Mulla ei sokerit oo ollu pielessä, mutta sen sijaan TOLKUTON sokerinhimo =D Ite oon löytäny " lohtua" vesimelonista ja tölkkihedelmistä, ne kun maistuu makealta ja kun katsoo tuoteselosteen ja sen ettei ota sokeriliemellisiä niin pitäisi olla tervettä. Salmiakkihimoa oon tyydyttäny syömällä sitä, mutta siirtymällä pienempiin pakkauksiin. Eli tikkari suussa helpottaa kummasti himoa =)

Kitty rv 36+0

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat