Supisteluja puolessa välissä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään supistellu puolessa välissä raskautta? Mitä on asialle tehty? Onko otettu vakavasti? Onko löytynyt syytä, miksi supistelee? Onko vauva pysynyt loppuun asti, vai onko syntynyt aikasemmin laskettua aikaa?

Mulla on rv 22+3 ja supistuksia tulee joka päivä. Välillä ovat todella kipeitä, eikä meinaa rauhottua, vaikka menisin lepäilemään. Soitin vloppuna synnytyspoliklinikan päivystykseen ja siellä kätilö totesi, että asialle ei voi mitään, jos vauva syntyy, ei ole elinkelpoinen. Ja epäili, josko vain pissatulehdus!!! Epäili, etten tiedä, onko todella supistuksia vai kärsinkö vain pissiitistä! Minä uudelleensynnyttäjä!

Oma lääkäri käski ottaa rauhallisesti, mutta on hieman vaikea toteuttaa vilkkaan 2v tytön ja 8kk pojan kanssa. Mies tekee ylitöitä ja tulee myöhään kotiin.

Ensin tuntui, ettei kukaan välitä asiasta, kun viikkoja on vasta niin vähän. Olen käynyt nyt pari kertaa ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa ja nyt sain 2vkon päähän ajan äitiyspolille. Supistukset eivät vielä ole pehmittäneet paikkoja.

Pelkkä kävely, lattialle kumartelu ym ym normaali oleminen aiheuttaa supistuksia!

Kunhan vauva vain vielä muutaman kuukauden pysyisi sisällä...

Kommentit (3)

Vierailija

Supistelut alkoivat jo viikon 20 tienoilla ja niitä oli sitten ihan loppuun asti. Sairaslomalle jouduin kokonaan synnytykseen asti viikosta 26 eteenpäin koska työpäivien (minulla on fyysinen työ) jälkeen supisteli kaikista pahiten, niin etten kunnolla pystynyt nukkumaan. Viimeiset 12 viikkoa (poika syntyi 38+2) suurin " urheilusuoritukseni" oli sadan metrin yhtämittainen kävely. Pidempään en pystynyt, enkä esim. imuroimaan kotona, kun alkoi supistaa niin että oli pakko pysähtyä. Supistukset olivat etenkin loppuviikoilla kipeitäkin, mutteivat yhtä kipeitä kuin synnytyssupistukset. En tiedä kuinka aikaisin poika olisi syntynyt jos en olisi levännyt. Onneksi ei tarvinnut tietää. Työpaikallani suhtauduttiin asiaan todella hyvin, onneksi. Ai niin. Poika oli syntyessään 3630 g ja 50 cm sekä pisteitä 9/10.

77mm ja poika 3 kk 1 vko

Vierailija

lettis73:

Lainaus:

Samoin olen huomannut et kyykistelyt ja nostot aiheuttaa supístuksia.Yritä makoilla mahdollisimman paljon ja juoda.Olen huomannut myös et stressi aiheuttaa supistuksia eli ei sopis paljon hermoilla. ;) Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Lettis73

Juu, mäkin olin tossa just enn.aik. suppareiden (kipeitä, säännöllisiä)takia saikulla. Tosin neljä päivää vain ja paikat pysyneet onneksi ihan kiinni ja kiinteinä. Mutta kun mun työ on pelkkää kyykistelyä, nostoja ja stressiä(hirvee kiire), niin miten muka pystyisin jatkamaan loppuun asti, kun se kohtu nyt jo noin oireilee! Eikä ne työkaveritkaan sit kuitenkaan oikein ymmärrä/ehdi välittää. Ja mua nolottaa itteenikin, kun pitää muita pyytää hakemaan mulle tavaraa, kun en itse pysty mitään painavaa nostamaan. Enkä kyllä kauhean hyvin noita kevyitäkään juttuja enää näköjään... Voikohan toi supistelu silti vielä rauhoittua, mitä luulette(wishful thinking)? Vai onko edessä erityisäikkäriä...=(

h.h 22+

Vierailija

kans supistelemaan jotain vko:20 tienoilla..Kävin näyttään lääkärille ja paikat oli pehmentyneet.Saikulle määräs ja siitä lähtien olen saikulla ollut .Tänään 28+6 .Kahden viikonväleIn on kohdunkaulan tilanetta tarkastelu...toistaiseksi on ollut pehmentynyt mut on onneksi kiinni.Tänään olis ollut kontrolli mut lääkäri oli sairastunut.Mullakin supistelee ajoin aika paljonkin.Soitin yks päivä synnärille niin kätilö sanoi et " aina" kun supístuksia tulee pitää juoda paljon vettä,esim;kannullinen,laimentaa kuulemma raskaushormonia.Mulla onkin kokoajan kannullinen vettä oottamassa.Samoin olen huomannut et kyykistelyt ja nostot aiheuttaa supístuksia.Yritä makoilla mahdollisimman paljon ja juoda.Olen huomannut myös et stressi aiheuttaa supistuksia eli ei sopis paljon hermoilla. ;) Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Lettis73

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat