Ottaako joku mukaan synnärille äippäpakkauksen vaatetta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niihinhän hukkuu pieni vauva.... :(

Kommentit (13)

Vierailija

Minäkin ihmettelin ennen miksi äitiyspakkauksessa on niin isoja kokoja. no en ihmettele enää kun 4 kk vanha tyttäremme käyttää jo niitä isoimpia (70 cm) vaatteita ja taitavat nekin jäädä melko pian jäädä pieniksi... Ja varmasti paljon tuota meidän neitiäkin suurempia lapsia löytyy. Eli kun lapset ovat niin eri kokoisia on hyvä että pakkauksen vaatteet ovat niin isoja, tulevat sitten käytettyä kaikilla edes jossain vaiheessa.

Jeela:

Lainaus:

50 cm vaateita, esikoinen oli 3 kg ja 48 cm ja hukkui miltei niihinkin. ;) Toppahaalari on kylläkin kokoa 56 cm.

Ei tulis mieleenkään otta äitiyspakkaus vaatetta, menevät josku 4-6 kk iässä varmaan meillä ja toppapuku seuraavana talvena. Itseasiassa musta ne on idiootti isoja, miksei se pakkaus olisi pieniä kokoja joilla pääsis esikoisenkin odottajat alkuun...

Jeela 34+4

Vierailija

kauppaan hakeen vaatetta, tajusin, että ehkä pitää hankkia jotain max 56 kokoa. Niillä itse aion pärjätä (ei ole kyllä montaa kappaletta). Pienimmät äippäpakkauksen vaatteet ovat 60 cm ja kaverin vaavin nyt käytössä ja syntyi tosin 4kiloisena toukokuun puolessa välissä (ikää siis 5 kk)

Vierailija

No jos tuo arvio pitää paikkansa sitte loppujen lopuksi niin ottasin kyllä 50cm vaateitakin varalta mukaan. Mutta toisaalta jos vaavi on pitkä niin sitte 50cm on liian lyhyt...ota mukaan 50 ja 56cm vaatteita. =)

Vierailija

50 cm vaateita, esikoinen oli 3 kg ja 48 cm ja hukkui miltei niihinkin. ;) Toppahaalari on kylläkin kokoa 56 cm.

Ei tulis mieleenkään otta äitiyspakkaus vaatetta, menevät josku 4-6 kk iässä varmaan meillä ja toppapuku seuraavana talvena. Itseasiassa musta ne on idiootti isoja, miksei se pakkaus olisi pieniä kokoja joilla pääsis esikoisenkin odottajat alkuun...

Jeela 34+4

Vierailija

mutta esim. potkarit sai ihan hyvin sopivamman näköisiksi sukkien avulla. Paidoissa ei paljoa eroa ole, onko se 50 tai 56 cm. Moni vaate onki juuri 50/56 cm. 50 cm vaatteet ei tosin montaa viikkoa sovi päälle, eli jää hirmu nopeesti pieneksi. Olen enempi satsannut juuri 56 cm vaatteisiin.

Vierailija

kirppukuopus taas katosi jopa 50cm vaatteiden poimuihin (no, hän oli keskonen, joten ymmärrettävämpää). Mutta ihan oikeasti, joillakin äp:n vaatteet pääsee heti käyttöön.

Vierailija

vaan 50-56 cm vaatteet. Kaikki 4 aikaisempaa lasta ollut syntyessää 49 cm ja noin 3500 g, eli kait tää vitonenkin samaa luokkaa on.

Vierailija

... koon puolesta, 57 cm ja 5300 g, siis sairaalasta tullessa. Muistaakseni olin varannut kuitenkin jotain muuta. Esikoiselle olin varannut vaatteet, mitkä isä ottaa mukaan kun tulee hakemaan. Sekin vaatekerta meni vaihtoon, olin varannut 56 cm vaatteita, pieniähän ne olivat, eli esikoisellakin (53 cm, 4450 g) oli 60 cm vaatteet kotiutuessaan.

Vierailija

Kotiintulovaatteiksi olen ottanut aina 56cm vaatteet. Tosin minusta ihan noita pieniä vaatteita on ihan turha ostaa kovin paljoa, koska ne käy tosi nopsaan pieniksi! Itse olen vaatettanut pääosin 62cm vaatteilla ihan vastasyntyneestä saakka, koska voihan esim lahkeita " säädellä" sukilla ym. Tietysti jos rahaa on niin mikäs siinä on ostellessa pieniä vaatteita...

Vierailija

Meidän kirppu taas hukkui jopa 50 cm vaatteisiin (48 cm, 3170 g) ja juoksin ekanan koti-iltana ostamaan keskostenkokoa 44 cm muutaman bodyn. Kokoa 56 cm käyettiin vielä kolmikuisena... ja äippäpakkauksen vaatteet menivät kun tyttö oli lähemmäs vuoden ja siinä vaiheessa ne tuntuivat jo ihan liian vauvamaisilta = jäivät kokonaan käyttämättä....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat