Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiriitaiset fiilikset! Oon saanut unelmajobin pitkan tyottomyyden jalkeen ja ollaan ihan p.a. Oon intona tyosta, mut itkettaa vieda 1v h...

Vierailija

Kommentit (7)

Vierailija

vai tarkoititko vanhempainlomaa (oliko se sitten ä-loma + 6 kk)?

3 kk on kyllä tosi lyhyt aika, ymmärrän että harmittaa :( Ymmärrän tietysti vanhempainlomankin jälkeen, onhan sekin lyhyt aika. Jaksamista sullekin!

Vierailija

Siis jos olette p.a. ota ihmeessä työ vastaan. Äidillä on aina huono omatunto lapsen viemisestä hoitoon. Ihan missä iässä tahansa. Jos tarkoituksesi on mennä työelämään ja hoitaa osuutesi perheen elättämisestä, ei hyvää tilaisuutta kannata jättää käyttämättä. Varsinkin jos olet ollut pitkään työttömänä.

Moni av-palstalainen on tosin sitä mieltä että alla 3 vuotiasta ei pidä viedä missään tapauksessa hoitoon. Yhteiskunta elättää...

Vierailija

Olin itse samassa tilanteessa vuosi sitten - minulle soitettiin kotiin ja tarjottiin vakityötä, sain 2 tuntia aikaa miettiä otanko sen vastaan ja aloitan lapsen ollessa vuoden (ei tietenkään näin suoraan sanoneet, mutta ymmärsin rivien välistä) vai hylkäänkö niin loistavan mahdollisuuden. Otin työn ja itku kurkussa sitten vein lapsen hoitoon.

Aluksi totuteltiin hissukseen, käytiin päivittäin, välillä jäi hetkeksi leikkimään muiden lasten kanssa jne. Sopeutui hyvin, ja nyt on siis melkein vuoden ollut, eikä mitään ongelmia! Melkein itkun kanssa lähtee kotiin, kun on niin mukavaa... :) Eli se hyvä puoli on, että sopeutui mainiosti, kun " ei paremmasta tiedä" ;)

Ja voisitko järjestää työsi aluksi niin, että teet lyhyempää päivää? Tai vaikka mummu hakisi lapsen parin tunnin jälkeen, olisi tosi pehmeä lasku eikä tuntuisi sinustakaan niin pahalta.

Ja ajattele oikeasti, miten hieno tilaisuus sinulla nyt on. En tietenkään tiedä tulevaisuuden suunnitelmiasi, mutta on se vaan hienoa kun ei enää tarvitse miettiä " uskaltaako" tulla raskaaksi, kun sitten ainakin on paikka johon palata kun haluaa! Voit sitten seuraavan mahdollisen lapsen kanssa olla vaikka pidempään.

Talous tietysti painaa myös paljon. Jos on tiukkaa, niin hellittää hermojakin toisaalta, tienata rahaa. Kyllä lapsesi sopeutuu - totta kai moni äiti olisi mieluiten lapsensa kanssa kotona, mutta kun sitä rahaakin tarvitaan :/

Vielä yksi henkilökohtainen plussa omalta kohdaltani; ei mitään ongelmia jaksaa pikkuisen kiukuttelua, kun on päivän ollut aikuisten maailmassa, se purnaaminen tuntuu jopa kivalta, kun saa olla lohduksi rakkaalleen.

Äkkiä siihen itse sopeutuu, kun on vaan pakko. Hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija

Miksi ihmeessä piti tunkea takaisin sinne myllyyn kauhealla kiireellä ja ottaa vielä ylennys suoraan vastaan?

Lapsi sopeutui hoitoon todella hyvin ja tykkää hoitajasta, joka on kyllä meille lottovoitto. Mutta mä en jaksaisi. Illat on lyhyitä, kotityöt rästissä, huono omatunto töistä, kun teen vain " virka-aikaa" jne.

Mä en jaksaisi millään. Ainakin olisi pitänyt tehdä aluksi jotain helpompaa hommaa, mutta kun tämä mulle osoitettiin, joka on tuplasti haastavampi kuin työt ennen äikkäriä. Ja nyt olen liemessä...

Uusimmat

Suosituimmat