Hei kaikki arvioimaan ottaisitteko minut töihin jos olisitte rekrytoimassa?

Vierailija

En kerro alaa tai koulutusta, vaan luonteenpiirteitä ja toimintatapoja:

Olen hyvä:

-järjestelemään asoita kiireellisyysjärjestykseen ja optimoimaan ajankäytön

-olen hyvä ihmisten kanssa; ymmärrän harmistuneita, pettyneitä, loukkantuneita jne, auttaa paljon asiakaspalvelussa

-olen vastuuntuntoinen ja suhtaudun tekemääni vakavasti, haluan siis tehdä parhaani

-osaan esittää ikävätkin asiat positiivisessa valossa, jos mahdollista

Olen huono:

-sanomaan että ei, toivon että kysyjä itsekin ymmärtäisi olla kysymättä mahdottomia

-antamaan päin naamaa -kritiikkiä ja valvomaan etujani (muotoilen arvostelun hyvin pehmeäksi ja kehittämishenkiseksi)

-ottamaan kunnian itselleni: jos olen tehnyt ison työn ja joku esittelee sen pomolle, että " me tässä tehtiin tämä" , olen porukkahengen puolella omien meriittieni keräämisen kustannuksella.

-unohtamaan virheitä, omiani siis. Suhtaudun työhöni ehkä liian vakavasti ja henkilökohtaisesti.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

ovat myös firmojen imagon ylläpitoa. Eli joka paikkaan haetaan yli-ihmisiä, sillä me olemme niin superfirma.

Sitten myös liika rehellisyys ei kannata. Toivoisin itsekin kohtaavani sen työhönottajan, joka arvostaisi nöyrää suhtautumista itseensä ja muihin, rehellistä ja realistista käsitystä omista mahdollisuuksistaan jne, sen sijaan että palkataan aina se joka puhuu paremmin ja sitten sopimuksen allekirjoituksen jälkeen aletaan miettiä uudelleen että mitä sillä nyt voisikaan teettää.

Vierailija

mutta vuosien myötä saat arvostusta työntekosi vuoksi ja opit sitten arvostamaan itseäsi. Itse pyrin löytämään hyvin ja kehityskelpoisia tyyppejä, ja onneksi meillä on varaa palkata heitä meille " kasvamaan" . Ei siis juuri nyt henkilöstökulut tiukalla.

Vierailija

Meille otettiin töihin sen perusteella 4 henkilöä joista yksikään ei ollut työhön sopiva. Jäljellä niistä on yksi ja hänkin nössöttää yksin eikä ole sosiaalinen mitä työssämme vaaditaan. En siis kertakaikkiaan ymmärrä noita testejä..

Vierailija

jotka voisi tiivistää siihen lauseeseen, että " saatan joskus olla liian kiltti" . Sanoinhan, että olen hyvä esittämään negatiivisetkin asiat positiivisesti ;=)

Olin vain teille ylirehellinen, että saisin mahdollisimman rehellistä palautetta. Mutta onko siis niin, että yksi riittävän huono puoli kumoaa kymmenen hyvää puolta, sillä minulle tuli käsitys, että jos on liian nyhverö, ei auta vaikka muilta piirteiltään olisi miten sovelias?

Vierailija

liukuhihnalla taloon sisään ja sanon suoraan, että ainakaan ilman soveltuvaa työkokemusta en sinua meille ottaisi. Meillä, jos muutos on käytännössä työn sisältö, virheet on jokapäiväisiä jo organisaation toiminnan takia, ja polttaisit itsesi meillä loppuun.

Mutta siis työkokemus on kaiken A ja O, ainakin meillä.

Vierailija

Vastasin työelämään siirtyessäni aika tavalla kuvaustasi. Niin se vaan Siperia opettaa ja työelämä kovettaa, nykyisin pystyn pitämään puoleni paremmin ja ajamaan omaa asiaani (siis työasiaa tietenkin). Työelämässä jää helposti jalkoihin liian kilttinä.

Älä huoli, varmasti saat töitä :-) Sinua pidetään varmasti tunnollisena ja kehityskelpoisena yksilönä.

Vierailija

Ei pelkän psykologisen testin perusteella oteta ketään töihin yhdessäkään järkevässä firmassa. Ja psykologisia testejäkin on moneksi. Ei mikään kaavake, joka täytetään, ole kunnon testi. Testaus tehdään tukemaan firman omaa näkemystä/päätöstä ja esim. kahden yhtä pätevän välillä auttamaan päätöksenteossa -kunhan on ensin itsekin haastateltu vielä kertaalleen hakijat, kysyttys suosittelijat jne.

Vierailija

Minusta kuulostaa että melko nuori ja kokematonkin, sillä kritiikkiin, virheisiin, työnsä mahtipontisuuteen oppii suhtautumaan myöhemmin vähemmän henkilökohtaisesti. Sen sijaan hyviksi puoliksesi mainitsemasi asiat ovat minusta tosi tärkeitä, joten varmasti voisin palkata sinut joihinkin avustaviin tehtäviin, joissa voisit kehittyä ja oppia työelämän pelisääntöjä.

Vierailija

siis toinen nyhverö =)

Haluaisin vielä todeta, että itse olen ns. kovalla alalla eli en tosiaankaan missään " vanhusten palvelutalossa" jossa tällainen kiltteys varmasti ainakin olisi omiaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ihmisiä me kaikki olemme, ja tiukimmankin bisnesmiehen liituraitapuvun sisällä sykkii sydän eli minun kokemukseni mukaan kova ei tarvitse olla pärjätäkseen, sen sijaan työnsä on tehtävä kunnolla, arvostus tulee sitä kautta. Ja itsensä puolustamisen taito tulee vähitellen.

Vierailija

että tunnolliset " nyhveröt" paiskii töitä kun toiset soittaa suutaan ja ovat olevinaan päteviä. t.miesvaltaisessa yrityksessä puurtava kiltti nainen

Vierailija

Valitettavasti jäisit taatusti jonkun reippaamman oloisen jalkoihin työnhaussa. En ehkä toisi esille sinuna noita heikkouksiasi noin avoimesti. Riippuu tietysti alasta/paikasta johon olisit hakemassa ja mitkä olisivat meriittisi sillä saralla, mutta jos minulla on kaksi yhtä pätevää hakijaa, joista toinen jotenkin " kesyn/liian kiltin" oloinen, niin kyllä se vain niin on, että se " reippaamman" oloinen peittoaa tuon toisen. Meillä lisäksi jokainen vakituiseksi tuleva laitetaan psykologisiin testauksiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat