Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö täällä ollenkaan tosi korkeasti koulutettuja? Lääkäreitä, erikoislääkäreitä, juristeja tms.

Vierailija

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Meillä oli firma parin kaverin kanssa. Lopetin toimitusjohtajuuden kun en jaksanut sitä tylsää papereiden pyörittelyä ja taloushommia.

Enkä tosiaan ollut silloin mikään korkeasti koulutettu. Hädin tuskin koulutettu yhtään. Vai että yhteiskunnan huipulla, *tirsk*.

Vierailija

Täällä filosofian tohtori (fysiikka), mutta eipä sillä normaalielämässä ole yhtään mitään merkitystä. Itse en edes kerro satunnaisille tuttaville, jos ei suoraan kysytä, kun suhtautuminen muuttuu monilla niin oudoksi. Onko se sitten kateutta vai jotain herravihaa, ei voi ymmärtää. On niin rasittaavaa kuulla " oi, en minä vaan ymmärrä mitään fysiikasta ja en ikinä osaisi laskea tuollaisia juttuja." No hitto, siksihän minä olen opiskellut pienen ikäni, että osaisin. Ei se mistään taivaasta ole tipahtanut.

Ihan normaali ihminen minäkin (muuten ;) olen, yhden lapsen äiti, joka miettii paljonko jääkaappiin jäi maitoa ja että tarttis vaihtaa kukkiin mullat.

Vierailija

Isäni on ison firman kakkosmies suomen päässä. Kyseessä on siis yritys, joka toimii useamman valtion alueella. Enempää en sano tällä foorumilla, muuten tunnistetaan.

Vanhempani ovat aina eläneet kuten tavikset, pieni, vanha omakotitalo monen mielestä " huonolla" alueella, ei rahoilla pröystäilyä tms, vaikka tiedänkin tuttava piiristä paljon huonommin ansaitsevia, jotka käyttävät kaiken aikansa siihen, että näytetään noille, että on " millä mällätä" , vaikkei oikeasti olisikaan. Myös meidät " lapset" on kasvatettu siinä valossa, että mammona on vain mammonaa, tärkeintä täällä on toiset ihmiset.

Koulutuksesta sen verran, että isäni on aivan tavallinen opistoinsinööri, sattunut vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Syy, miksi tällä asialla ei liikoja leveillä on se, että kaikki mitä mun vanhemmillani on, on hankittu omalla työllä, mitään ei oo saatu perintönä tms. Isäni on jopa suvun eka ylioppilas aikoinaan.

Elämänasenne taitaa teillä, hyvät av-mammat, olla ihan vääristynyt.

nim. perintöä odotellessa (oikeasti sillä ei oo mitään väliä, tuhlatkoon kaiken elinaikanaan, jos pystyvät)

Vierailija

MattiNykänen sinne pääsee edustamaan, jos vaan suostuu ja kansa äänestää.

Vierailija:

Lainaus:

" tarvitsevatko kansanedustajat koulutusta" . Saivartelua! Yritän tällä kysymyksellä hakea sitä, käykö täällä ns. yläluokkalaisia yhteiskunnan huipulla olijoita. Joko koulutuksen tai ammattiaseman kautta. Toivottavasti nyt joku saa kiinni siitä, millaista ihmisryhmää tarkoitan. Sellaisia, joiden ei uskoisi millään kiinnostuvan tällaisesta " tavallisten ihmisten ongelmia" käsittelevästä palstasta.

Vierailija

Mitä helvetin väliä miten on koulutettu??? Opettajien lapset on yleensä kaikkein huonoimmin käyttäytyviä ym... Koulutus ei anna oppia tosi elämään!!! Kirjasta on helppo lukea!!!!!!!!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

No en niin kovin tarkasti osaa eritellä kysymystäni,

ajattelin aluksi lähinnä erikoislääkäreitä kuten psykiatreja, kirurgeja tms. Siis ihmisiä, jotka koulutuksensa tai asemansa perusteella ovat yhteiskunnan huipulla. Ministereitä, kansanedustajia, toimitusjohtajia..

Jotenkin mulla on sellainen kutina, että tää on keskiluokan kansoittamaa koko saitti. Ja tämä sisältää myös tavis-akateemiset, kuten maisterit.

terv. tavis-ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat