AAARGHHHH! Suku on pahin? Muilla samoja kokemuksia??

Vierailija

Miehen siskon likka on ollu meillä paljon. on samaa ikää mein(vanhimman)lapsen kanssa ja tulevat tosi tosi hyvin juttuun. miehen siskon kanssa mennyt vähäsen välit solmuun, oikeesti ei paljoa. En vaan jaksa kuunnella pikku piruilua ja j-a-t-k-u-v-a-a valitusta rahasta ja syyllistämistä (viimeks siitä kuinka en oo saanut lasta opetettua vaipoista pois kun hän opetti jo heti vuoden ikäsenä). Mein (vanhinta)lasta ei oo sinne otettu ennenkö tänä keväänä.

Nyt on miehen sisko vissiin jostain ottanu nokkiinsa kun lapsi ei saakaan olla meillä kun yhden (tai korkeintaan kaks) yötä. en oo ollu miehen siskon kanssa juttusilla, kun en jaksa juuri kuunneella valitusta vaan oon hoitanu asioita mahollisimman pitkälle tekstiviesteillä tai sitten lapset on sopinu keskenään.

Ennen lapsi on saanu olla meillä viikonkin. Ollaan näitten vuosien aikana kuletettu lasta mukanamme vaikka mihin, useamman kerran laivalle, Lintsill, sea lifeen ja ollaan oltu hotelleissa ja aina oon pyrkiny joka vierailulla jotain kivaa järjestään. Me ollaan maksettu koko lysti joka kerta. Kyse ei ny oo siitä ollaanko maksettu vai ei vaan mua nyt ihan t-o-s-i-s-s-a-a-n vi'tuttaa sen naisen käytös.

Jotenki tää tuntuu ny kostolle mulle jossa lapset on kärsijöinä

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

serkkua kylään useammaksi päiväksi. Sopiiko ? Jos ei sovi, niin minkäs sille teet. Oudolta kuulostaa, varmaankin vähän kateutta pelissä. Jos lapsi kotonaan kertoo miten kivaa teillä on, kun käyttte siellä ja täällä. Miehesi sisko saattaa tuntea alemmuutta, kun ei itse pysty tarjoamaan samaa.

Vierailija

mielelläni kahveet kahvileivän kanssa. Ei mun tarvi täällä kakka kirjotella. Tule käymään ja ja kerro sen jälkeen mielipitees millanen provo oon sun mielestäs. k

Onneksi muille ei tule kirjotusvirheitä.

Siis heinäkuussa -03 mein vanhin (josta siis oon koko ajan puhunu) oli siskoni (eli lapsen sylikummi) ja siskoni miehen (lapsen kummi) kanssa mökillä itä-suomessa viikon.

Seuraavana vuonna eli -04 mein lapsi oli 10 päivää samaisten kummien kanssa itä-suomessa mökillä. Me oltiin miehen kanssa sillon yhdellä leirillä (harrastukseen liittyvällä) ja sillon meinasin hakea lapsen kesken kaiken kotiin kun lapselle tuli koti-ikävä, mutta lapsi päätti sittenkin että on loman loppuun. Oma ikävä oli järjetön, mutta se saa väsityä jos lapsi nauttii. Kyllä aikuiset pärjää.

On mein lapsi ollut hiihtolomaviikon lapissakin kummien kanssa ja kummit kustansi laskettelukoulun. Meil ei sinä talvena ollu pahemmin varaa mihinkään.

Tänä keväänä käytiin kummine kanssa pitkä keskustelu kun kummit olis ottanu mein lapsen Espanjaan 2 viikoksi mutta koulusta ei tykätty hyvää (lapsi ei ole kovin hyvin menestynyt koulussa) ja yksin ei arvattu laittaa koneeseen niin että olis ollu vaan viikon kummien kanssa. Mein lapsi on lähdössä heinäkuun lopulla taas kummien kanssa mökille, tällä kertaa vain 50 km. päähän. Kummit lähtee nyt ennen juhannusta 2 viikoks lappiin ja pyysi mein lasta mukaan , mutta lapsi ei halunnu nyt kesällä sinne niin pitkäksi aikaa.

Miten mein lapsen kummien kanssa olo liittyy serkun meillä oloon? Sitä en ymmärtäny.

Vierailija

Mies soitti siskolleen ja sisko sano että lapsi voi olla sen verran ku haluaa. eli ny mennään päivä kerrallaan ja serkku lähtee sit kotiin ku sille tuntuu. mut viimestään to iltana koska meil on koko päivän meno perjantaina.

oli hyvä idea pyytää mies soittaan.

Vierailija

ihmiset riitelee siitä että kuinka kauan saavat hoitaa jonkun toisen lasta ja loukkaantuvat jos liian vähän aikaa on kaveri kylässä - piristävä poikkeus!

Vierailija

Jospa miehen sisko rakastaa omaa lastaan ja haluaa kesälomalla lomailla oman perheen kesken niin, että tämä lapsikin on kotona...?

En ymmärrä miksi lapsen pitäisi saada olla teillä viikkoja... En minä ainakaan päästäisi omaani kesällä noin pitkäksi aikaa minnekään!

Vierailija

jos joku jaksaa lukea niin vastaan.

tilanne muuttu siinä vaiheessa kun en kerran olis halunnut omaa lastamme päästää jo perjantaina miehen siskolle yökylään.

anoppi hermostu ihan hirveästi sillon (oli eka kerta yli 10 vuoden aikana). kerroin kyllä syynkin miks olisin halunnut mein lapsen antaa mennä vasta lauantaina miehen siskolle.

syy on seuraava: miehen sisko piti toisen veljensä lasta heillä säännöllisesti. Mein lapsi oli mehen siskolla ekaa kertaa joskus 3 vuotta sitten yökylässä ja miehen siskolla oli "ongelmia" mein lapsen kanssa. Mein likka on vähän tiukka ja äkkipikanen (meillä on tiukkaakin tiukempi kuri kyllä).

Miehen sisko ei halunnu sen yhden kerran jälkeen ottaa mein lasta heille, eikä se t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n haitannut meitä yhtään, olihan heidän lapsi meillä paljon ja serkukset on aina tullu paremmin kun hyvin juttuun.

uutena vuonna miehen sisko otti mein lapsen heille yökylään ja sillon oli kaikki menny hyvin ja miehen sisko sano että jatkossakin mein lapsi voi niille mennä aina joskus.

Mein lapsi on siis ollu siellä kaks kertaa tänä vuonna ja elämänsä aikana kolme kertaa yökylä reissussa.

s-y-y miksen halunnu sillon yhtenä perjantaina mnennä on se että: oon yrittäny mein lapselle selitellä monta monta kertaa miksei häntä huolitamiehen siskolle vaikka siellä oli toinen serkku joka toinen viikonloppu. En halunnu omalle lapselle sanoa että kun olit sillon kerran mahdoton niin joudut siitä kärsiin nyt melki kolme vuotta.

Halusin että oma lapseni on miehen siskolla mielellään yhden yön kerrallaan e-t-t-e-i taas tulisi siellä mein lapsen kohdalla "riehumista" tai muuta ja että mein lapsi saisi jatkossakin käydä heillä. Mein lapsi on vaan sellanen että kun se väsyy, se kiukuttelee ja alkaa rissaan ja kaikkee. Ja jos se sen tekee taas miehen siskolla, niin taas tulee pitkä väli ennekö lapsi saa mennä kyläileen.

Nyt sit näyttää sille ettei miehen sisko enää anna heidänkään lapsen olla meillä kun mekään ei mielellään päästetä kuin yhdeksi (ihan maksimissaan) kahdeksi yöksi omamme.

Terotan vielä että kyllä lapsemme on ollut pidempiäkin aikoja öitä pois. neljä vuotta viis vuotta sitten oli kummitädin matkassa viikon ja neljä vuotta sitten kummitädin ja sedän kanssa 10 päivää. ei oo kyse siitä ettei me annettain mein lapsen mennä vaan tosiaan vaan siitä että "pelkään" miehen siskon taas kyllästyvän mein lapseen ja laittavan toistaiseks heille menokiellon.

Anteeks kovasti näin pitkästä sepustuksesta.

Vierailija

Onko joku puhunu v-i-i-k-o-i-s-t-a??

nyt puhun m-u-u-t-t-u-n-e-e-s-t-a tilanteesta. serkku on ite halunnu olla meillä viikon (tarkotan lähinnä arkipäiviä)

äitinsä tekee pitkiä päiviä ja pitää (ehkä) lomansa vasta ens kuussa.

en viittis kertoo kovasti enempää taustatietoja ettei kaikki tunnista meit. tutu (jos tääl käy) on jo varmaan tunnistaunu. mut äitilläon iltasin paljon puuhaa ettei periaatteessa ehdi viettään lasten kanssa aikaa. ei, ei, ei en tarkota että olis huono äiti tms.

Oon kokenu myös että lomilla äidillä on helpompaa kun lapsi on ollu miellä kun kotona on ongelmia ollu tän lapsen ja yhden sisaruksen välillä niin että kun äiti on töissä on sinne anoppi ajellu vahtiin ettei kaksi sisaruksiasta tappele. Oon ajatellu että äiti voi tehä rauhassa pitkät työpäivänsä kun ei tarvi miettiä mitä kotona tapahtuu.

teveisin taas AP

Vierailija

Tämä ON provo.

Lainaus:

Terotan vielä että kyllä lapsemme on ollut pidempiäkin aikoja öitä pois. neljä vuotta viis vuotta sitten oli kummitädin matkassa viikon ja neljä vuotta sitten kummitädin ja sedän kanssa 10 päivää. ei oo kyse siitä ettei me annettain mein lapsen mennä vaan tosiaan vaan siitä että "pelkään" miehen siskon taas kyllästyvän mein lapseen ja laittavan toistaiseks heille menokiellon.

Anteeks kovasti näin pitkästä sepustuksesta.

Heh heh. Tosiaan on ollut pidempiäkin aikoja öitä pois. Peräti neljä-viisi vuotta sitten. Jos tämä olisi totta, niin en yhtään ihmettelisi, että miehen sisko ei päästäisi lasta enää pitkäksi aikaa yökylään.

Vierailija

tarkotin sitä että nyt en ymmärrä miksei lapsi saa olla meillä kun vähän aikaa.

Mein lapsi on odottanut lomaa ja sitä että serkku tulee ja on taas pitkään. ja mulla siis e-i oo mitään sitä vastaan että lapsi on meillä - päinvastoin tykkään lapsesta tosi paljon ja se kyllä on aina menny siinä samalla kun meidän omatkin.

mutta toi kakkosen kirjottama juttu on kyllä tosi inhottavaa ja raivostuttavaa hyväkskäyttöö!

Vierailija

Siksi oon enää lähetelly tekstareita niin ei tarvi kuunnella piilov**tuilua. Viime kesänä miehen sisko halukku meiijät maan rakoon (siin mut ja mieheni=veljensä) ja sen jälkeen oon ottanu asiat niin että yritän pitää edes sen laihan sovun jotta serkukset sais tavat kun toisistaan pitävät ja yhdessä viihtyvät.

Lämpimiä välejä meillä ei mihene sikon kanssa enäää tule, muttei tarvikaan.

Siis tosiaan, mua vi**taa kun yks kaks äiti laittaa "kostoksi"(?) rajotuksia vaikka lapsi haluais olla emillä pidempään. Ehkä mun maailma sit on pieni, hyväksyn sen.

Toivottavasti miehen sisko ei tätä lue (tuskin pahemmin koko netissä ehtii olla). Oon meinaan ajatellu lähtee laivalle lasten (ja äitini) kanssa ja olin tänään ajatellu kysyä voiko serkkukin tulla mukaan kun perhehyttiin mahtuu. Onneksi en ehtiny kertoo siitä lapsille.

Nyt poistun ja toivotan teille kivaa päivää.

Vierailija

Tietty voisin soittaa äidille. Jotenkin "jännitän" soittaa kun miehen sisko osaa joka kerta heittää mulle jotain ilkeetä. voisin tietty sanoa takas mutten haluais rikkoa välejä. Yritän mielummin olla niinku mua ei oliskaan.

Ja ilmeisesti siitähän tää rajotus heidän puoleltaan lähti kun koitin nätisti sanoo miksen haluais mein lapsen antaa olla heillä kuin mielellään 1 yön (mak. kaksi) kerrallaan.

AP

Vierailija

Miehen sisko käyttäisi minua ilmaisena lapsenvahtina, huvipuistoreissujen maksajana ja luxusillallisten tarjoajana- jos siihen leikkiin lähtisin. Hänelle tuli ihan shokkina se tieto, ettei 2 pientä lasta (meillä siis on yksi ja hänellä yksi) mene "siinä sivussa" kun olen vielä kotona. Ilmaiseksi ajatteli että hoidan, en tajua mistä tämän päähänsä sai?? Jos hänen lapsensa tulee meille -harvoin- yöksi, yleensä "unohtaa" ns. maitorahat (näitähän on tapana antaa joissakin perheissä, jossei tuo mukanaan mitään emäntäperheelle) ja sovittu hakemisaika VENYY. Kun joskus innostun kokkaamaan pidemmän kaavan mukaan, hän on ensimmäisenä pöydässä. Hauskaa siinä on se, että hänen piti vain tulla hakemaan lapsensa (jotta meidän perhe pääsisi syömään tunnin päästä), eikä jäädä tunniksi katsomaan telkkaria ja odottamaan ruokaa...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat