Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päänsärky

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minua on vaivannut viimeisen reilun viikon jatkuva päänsärky. Rv on 14 ja viikko sitten mitattu hemoglobiini oli laskenut 118. Vielä ei kuitenkaan neuvottu ottamaan rautalisää. Seuraava neuvola on vasta viikon päästä, enkä viitsisi sinne koko aikaa soitella. Onko teillä muilla ollut vastaavaa, kuuluuko asiaan?

Kommentit (6)

Vierailija

Mulla oli jokunen viikko sitten neuvola, jota edeltävät kaksi viikkoa olin kärsinyt päänsärystä. Se alkoi aina iltapäivisin, oli sellaista puristavaa.

Arvelin itse että verenpaineet on varmaan koholla, jotta johtuisiko särky siitä. Paineet olikin alkuraskauden arvoihin nähden nousseet, mutta missään nimessä mulla ei ole ns. korkeaa verenpainetta. Sain kuitenkin mittarin kotiin, ja olen sillä mittaillut silloin tällöin. Usein iltapäivisin paineet näyttäisivät olevan hieman koholla, mutta ei mitään hälyyttävää. Aamuisin jopa " liian matalat" lukemat.

Eli en nyt varsinaisesti saanut selitystä päänsäryille verenpaineista.

Panadol ei mulla yksistään auta oikeastaan ollenkaan, ikäni migreenistä kärsineenä elimistöni on tottunut tuhdimpiin myrkkyihin, joten ihan sama vaikutus kuin kuin nappaisi kalkkitabletin...

Mies keksi mulle kuitenkin TODELLA OIKEASTI TOIMIVAN lääkkeen: kupillinen kahvia sen panadolin painikkeeksi. Ja aah, mikä autuus kun se puristava tunne häviää jonkun ajan päästä. :)

Vaikkei kahvia ollenkaan tee mieli, niin mielellään sitä juo jos sillä olo helpottuu. Kannattaa kokeilla, josko sullakin auttaisi.

Minä olin ennen raskautta oikein himokahvinjuoja, jospa nämä päänsäryt onkin " vieroitusoireita" ... ;)

Toivottavasti sullakin säryt helpottaa.

Vierailija

Gynekologi sanoi että noilla viikoilla estrogeni taso on niin korkealla että niistä hormoneista johtuvaa ja tasoittuu raskauden keskivaihetta kohden ja niinhän mullakin kävi. Tämän tyyppinen päänsärky on myös yleistä monilla kuukautisten aikaan. Mulla oli myös sydämen rytmihäiriöitä noilla viikoilla joka myös kuulemma johtiu näistä hormonaalisista asioista ja niin kauan kun ei muuten tule paha olo rytmihäiriön yhteydessä niin ei oo vaarallista. Kuulostaa toki karmeelta. Mutta tämäkin rauhoittui mitä pidemmälle raskaus eteni.

Amandus+pysen rv32

Vierailija

Mulla on viimeset pari viikkoa ollu jatkuvaa päänsärkyä, mutta mä tiedän justiin mistä se johtuu. Mulla on niskat ihan jumissa ja samalla flunssa vaivaa. Kaipa nuo ne tyypillisimmät säryn aiheuttajat lienee. SItten on tietenkin stressi tai kohonnut verenpaine.

Uskoisin että voit rauhassa odotella neuvolakäyntiä jos päänsärky johtuu joistakin edellämainituista syistä ja varsinkin jos särky ei oo kauheen paha ja pärjäät parasetamolilla. Tuskin päänsärky muuten kuuluu raskauteen, jos ei paineet oo koholla.

serafiia rv 14+2

Vierailija

että mulla siis ne säryt ovat jatkuneet edelleen, mutta lähtevät kun joka iltapäivä olen sen kupillisen kahvia juonut panadolin seuraksi.

Vierailija

Kiitos kaikille vastaajille. Oireet vaikuttavat tosiaan hyvin samanlaisilta ja tähän vaiheeseen raskautta kuuluvilta. Kokeilin juuri tuota kahvikupposta pitkästä aikaa ja ' vanne' kiristää nyt vähemmän!

Mukavat viikonloput kaikille!

Vierailija

on melko yleistä raskausaikana, toisilla hormonaalista jonka pitäisi helpottaa raskauden puolivälissä. itse kärsin päänsärystä just viikolta 13 suunnilleen puoliväliin päivittäin. mulla ei auttanut mikään poppakonsti ja särkylääkettä en halunnut ottaa ennen kuin oli tosi kipee pää. esikoista odottaessa auttoi runsas veden juominen. kannattaa ainakin kokeilla :)

pikku.myy rv 27+4

Uusimmat

Suosituimmat