Mitä silloin pitäisi tehdä kun käyttäytyy lapsellisesti ja

Vierailija

tietää itsekin sen, mutta paha olo ei vaan mene mihinkään sillä että sanoo itselleen että tämä on typerää ja lapsellista.

Kommentit (11)

Vierailija

raivostuttaa asiat jotka kuuluu sen luonteeseen. Tiedän, että on turha kuvitella että sitä saisi muuttumaan. Silti ajatus että sitä pitää vaan sietää vtuttaa niin ettei pää kestä!

Vierailija

ilmeisesti ei silläkään ole vielä helpottanut.

Mitä jos myöntäisi itselleen että nyt mulla on paha olo, miettisi mistä se johtuu.

Sitten tekisi päätökset järkevimmästä käyttäytymismallista pahasta olosta irrallaan.

Vierailija

käy vaikka sairaalan ensiavussa istumassa pari tuntia.

kun huomaat, että sulla onkin helvetin hyvin asiat, niin siinä ei sitten muutamien ihmisten luonteenpiirteet enää paina.

Vierailija

Minusta avioliitossa on mietittävä kolmea asiaa:

-missä määrin toista on oikeus yrittää muuttaa ja missä määrin toinen on hyväksyttävä ja häntä on rakastettava sellaisena kuin hän on

-jos päätyy siihen, että toisen käytöstä on oikeus ja järkevää haluta muuttaa niin usein paras tapa on muuttaa omaa käytöstään jolloin toisen on reagoitava siihen eri tavalla kuin ennen. Mitä sinä itse voisit tehdä toisin? Jos olette tuhat kertaa puhunut siitä että miehen on osallistuttava roskien vientiin aktiivisemmin ja mies lupaa viedä roskat maanantaisin mutta sinä olet kuitenkin aina ennen klo 16 tuskastunut ja vienyt ne roskat itse niin mies olettaa että hänen ei tarvitse niitä roskia viedä vaikka sinä sanot että tarvii.

ja kolmanneksi

-millaista käytöstä sinun on siedettävä toiselta, missä menee raja, jossa sinun ei tarvitse enää sietää mitään paskaa vaan voit sanoa, että tässä oli nyt se viimeinen pisara ja so long beibe

Tätä on nyt vähän vaikea sen konkreettisemmin ohjeistaa kun et kerro sen tarkemmin että mikä raivostuttaa ja miksi.

Vierailija

Tiedän mistä se johtuu. Teen päätöksen järkevämmästä käyttäytymismallista. EIKÄ MITÄÄN APUA. Niin hemmetin kurjata ja toivottomalta vaan tuntuu.

Vierailija

Juteltu on tuhat miljoonaa kertaa. Muutosta ei tapahdu ja minä aina luulen typeränä että asia on tullut selväksi kun jutellaan. Enkä muista vääntää asiaa seuraavalla kertaa niin rautalangasta kuin pitäisi, kun luulen että tämä asia on selvä kun siitä on puhuttu jo niin monta kertaa. Ja sitten petyn ja olen epätoivoinen. Jo ihan siksikin, että jos aina pitää komentaa, asia ei ole sama. Vähän kuin syntymäpäivälahjan kanssa. Jos joka vuosi pitäisi sanoa että niin juu, voisitko ystävällisesti ostaa minulle syntymäpäivälahjan, niin kyllähän siitä sellainen tietty välittämisen fiilis katoiaisi. Tässä ei nyt ole yhtään tuollaisesta asiasta kyse, mutta periaate on sama.

Vierailija

pitää joka aamu mennä ensiapuun istumaan että jaksaa kestää tätä elämää. Että eikö vähän helpommalla olisi mahdollista päästä?

Vierailija

Sanotaan että olet vihainen jollekin ihmiselle. Ymmärrät itsekin, että vihasi on jossainmäärin kohtuutonta ja että olisit itsekin voinut toimia paremmin ettei tilanne olisi mennyt sellaiseksi. Päätät että seuraavalla kerralla toimit eri lailla. Silti vihastuttaa tuo toinen ihminen aivan helvetisti!! Niin paljon, että oikein tuntuu miten kaunakerrokset senkun kertyy. Mitä tässä voisi tehdä? ap

Vierailija

raivostuttaa niin tolkuttomasti. Usein se syy voi löytyä itsestä, esim että ne piirteet on samoja mitä itsessäkin on mutta joita ei voi myöntää/hyväksyä.

Vierailija

Muuttuuko se tuttavasi fiksummaksi siitä, että sinä käyttäydyt typerästi ja lapsellisesti? Tuskinpa.

Voisitko ottaa etäisyyttä, onko pakko olla tekemisissä jos se saa aina pahan olon?

Voisitko jutella suoraan hänen kanssaan niistä asioista, jotka ottaa päähän? Hän ehkä ottaa opikseen tai sitten ottaa itseensä, mutta sinua saattaa helpottaa se, että purat tunteitasi.

Jollei hänelle uskalla niin pura fiiliksiäsi vaikka kirjeeseen jota et lähetä, kaverille tai terapeutille. Mene potkimaan nyrkkeilysäkkiä, hakkaa tyynyä, hakkaa halkoja, jotain millä saat aggressiota purettua fyysisesti. Itkemiseenkin on lupa.

Ja jos tosiaan itse teet jotain millä tuttavasi käytös provosoituu pahemmaksi niin lopeta se.

Onko vitutuksen aihe tuttavasi persoonallisuus jota et voi muuttaa vai jotain konkreettista mitä tuttavasi tekee sinulle, ja mitä sinä voit kieltäytyä sietämästä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat