Vauva 3kk, olen raskaana TAAS. En ole lesta.

Vierailija

Tämä ei ollut suunniteltua. Olemme käyttäneet imetystä ehkäisykeinona (uusimpien tutkimusten mukaan se on varsin hyvä ehkäisykeino ensimmäiset puoli vuotta, jos lapsi herää yöllä syömään eikä saa muuta kuin äidinmaitoa eikä kuukautiset ole alkaneet) ja vielä tuplavarmuudeksi keskeytettyä yhdyntää.

Tuntuu, ettei elimistöni jaksaisi heti toista vauvaa näin perään, tuntuu pahalta pikkuistani kohtaan, ettei hän ehdi kauaa olla pikkuinen, mutta minkäs tee, näin kävi. Onko kohtalotovereita ja miltä tuntuu saada vuoden päästä toinen vauva?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ei se mitään, jos vauvoille tuleekin vain vähän ikäeroa. Jos se olisi ylivoimainen tilanne, ei naisen olisi edes mahdollista tulla raskaaksi vielä. Monilla on lapsilla ikäeroa vain vuosi ja hyvin on mennyt. Lapsista saattaa tulla todella hyvät kaverukset, ainakin leikkitoverit.

Onnea ja iloista odotusta! Voimia myös!

Vierailija

muitakin imettänyt lähes 2-vuotiaiksi, että 1v lähtien pitää tissista sitten luopua tai ainakin se pitää jakaa jos maitoa riittää kahdelle.

Vierailija

Ei ollut mun mielestä lainkaan niin raskasta kuin esikoisen kanssa. Tuskin huomasin vauvaa ensimmäiseen puoleen vuoteen kun vaan nukkui, söi ja oli niin tyytyväinen aina.

t.3

Vierailija

Mulle sanottiin heti synnärillä vakavaan sävyyn, että imetys ei todellakaan ole ehkäisykeino!

En itse kestäisi uutta raskaaksi tuloa vielä varmaan moneen vuoteen, niin koville henkisesti otti raskaus ja nyt vauvan kanssa ensi viikot, mutta onnea niille jotka jaksavat!

Vierailija

Meillä sano neuvolantäti kotikäynnillä, että imetys ei sitten missään tapauksessa ole ehkäisy keino. Hyvin yleistä tulla imettäessä raskaaksi kertoi hän. Mutta onnea sulle ap pienokaisista!!! Eiköhän kaikki mene hyvin ja kyllä se kroppa varmasti kestää.

Vierailija

Aloin välittömästi lopettaan imetystä, koska en todellakaan halunnut kropalleni kahta taakkaa. Ehkä jotkut jaksaa, mutta minä en voinut kuvitellakaan antaa kroppani huolehtia kahdesta, varsinkin kun en usko että imetys on autuaaksi tekevä juttu.

Helpompaa oli alussa kun molemmat olivat vauvoja! Ainakin lähteminen. Kun puki vaan " vauvat" päälle ja menox. Nyt niitten perässä saa juosta, houkutella, lahjoa, toistaa, toistaa, että yrittäisivät itse pukea ja ylipäätään tehdä jotain lähdön eteen.

Ja sitten hirvittävät tappelut koko ajan...

Toisaalta kaveripiirissä on 2v ikäeroa lapsilla, enkä tiedä onko se nyt sen kummosempaa...

Vierailija

suhtautunut neuvolan neuvoihin varauksella koska en ole suurimmasta osasta samaa mieltä ollenkaan, joten en niin välitä siitä mitä siellä puhuvat. Lisäksi aikaisemmissa imetyksissä ehkäisyvarmuutta on ollut.

(Minulle on annettu neuvolassa mm. seuraavia neuvoja: vauvan ollessa kolmikuinen ja tasaisesti painokäyrillä: " nyt voisit aloittaa kiinteät" . Minun imettäessä 1-vuotiasta: " nyt imetys pitää lopettaa, se on vain sokerivettä. Anna lehmänmaitoa"

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat