Miten pullukan pitää pukeutua kesähelteellä?

Vierailija

Olen vähän ylipainoinen, en mikään kovin lihava kuitenkaan. Olisi ihanaa käyttää mekkoja ja muuta kevyttä kesällä, mutta en kehtaa. Mieheni kannustaa minua mekkolinjalle, hän jopa osti minulle sievän kukkamekon. Pelottaa kuitenkin että saan haukkuja tai minulle nauretaan, jos menen esim. kaupungille mekossa. Pitäisikö vain pukeutua miten mieli tekee, vai jatkaa löysissä housuissa kulkemista?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Ihana mies sinulla, kun tsemppaa ja rohkaisee plus vielä ostaa kauniita vaatteita! Mun miestä ei tahdo edes saada makutuomariksi kauppohin, saati että ostaisi omaehtoisesti kivoja vaatteita mulle.

Olen itsekin pullukka, ylipainoa BMI:llä mitaten vajaa 10 kg ja omalla ololla mitaten 15 kg. Mulla ylipaino on vyötäröllä ja rinnoissa, mutta jalat on pitkät ja suht hoikat. Mullakin pukeutuminen on ongelmana jokaisen kesän alussa. Loppukesästä siitä ei enää niin välitä, pukee vaan päälle säähän sopivat, kivanväriset vaatteet.

Seuraavat asiat olen huomannut, kun mietin miten mukavaa päälle:

- isoimpaan osaan kroppaa ei huomattavasti vaaleampaa ja/tai kirjavampaa kuin muualle

- pullukkuuden hämääminen visuaalisesti; mulla se tarkoittaa, että kesäkuumallakaan ei mieluusti pelkkää trikootoppia tms., vaan topin päälle lyhythihainen kevyt paitis jakuksi

- ei mitään kovin valuvaa ja vetelää materiaalia, joka paljastaa joka makkaran. Mieluummin ryhdikästä, mutta ei tönkköä kangasta

- käytä lempivärejäsi, viihdyt niissä parhaiten ja se näkyy uloskinpäin.

Toisaalta, et sä taida tarvita noita neuvoja vaan pään pystyyn ja hymyn huulille hyvältä näyttääksesi, kun kerran olet laihduttanut 30 kg. Mahtavasti tehty, onnittelut!

Ja palstan nokkijoille: kyllä, tiedän olevani ylipainoinen. Kyllä, olen yrittänyt laihduttaa ja aion yrittää jatkossakin. Nuorena olin hoikka, eikä ole ollenkaan kivaa olla nyt "sisältä laiha" pullukka. Syynä lihavuuteeni ovat ensinnäkin vääristynyt kehonkuva, eli aloin laihduttaa kun painoin muutaman kilon enemmän kuin teininä, en onnistunut ja annoin periksi, vaikka olin silloin oikein hyväkroppainen (valokuvista todennut myöhemmin, aikoinaan en itse tajunnut). Toinen syy on jo useamman vuoden jatkunut vaikea elämäntilanne, jonka korjaaminen vaatii vielä aikaa. Herkuttelu ja ylipäänsä syöminen ovat olleet lohduttautumista ja toisaalta keino saada lisäenergiaa, jotta jaksan vielä vähän tilanteessa, jossa olen jo ihan rätti poikki väsynyt fyysisesti. Että näin. Kyllä mäkin vielä joskus ostelen ihania toppeja ja hamosia.

Ai niin, miten rintojen käy, kun laihdutan? Jääkö ne edelleen ylisuuriksi, vai onko toivoa, että kutistun myös niiden osalta? Ennen rintsikoiden koko oli 75B, nyt se on 95D/E... Tuskin näillä lolloilla löytää hoikkanakaan istuvia yläosia...

Vierailija

Nuorena ja hoikkana olisin kauhistunut nykyistä itseäni. Perinnöllistä kilpirauhasvaivaani en ole itse valinnut, enkä kaikkea muutakaan elämän olosuhteissani. Onneksi mieheni rakastaa minua näinkin. Ja onnellinen olen, en vain ihan hoikka. Ja minulla on pitkät ja hoikat jalat, ja pienehkö peppu. Kaikki ylipainoiset eivät kuitenkaan ole ihan samanmuotoisia.

t. toinen pullukka.

Vierailija

mutta siististi: ei esim. niin tiukkoihin vaatteisiin että vyötäröltä näkyy paidan ja housujen välistä kaksi michelin-rengasta.

Mietipä, oletko koskaan kadulla kulkiessasi kuullut tai nähnyt kenenkään selvänä olevan aikuisen ilkkuvan tai nauravan toisten pukeutumiselle tai vartalonmuodoille? Ennemmin luulisi että saat osaksesi katseita kurviesi takia.

Olet laihdtunut hirmuisesti. Eikö kannattaisi vähän esitellä hoikempaa ulkomuotoasi kansallekin. Mekko päälle rohkeasti ja ulos. Muista pitää selkä suorana ja hymy naamalla. Alkaa olla kesä, nauti siitä!

Vierailija

Mä tykkään käyttää hameita ja tunikoita capri-trikoiden kanssa. Siitä tulee jotenkin turvallinen olo, kun reisiselluliitit ei vahingossakaan pääse pilkahtamaan. :)

Vierailija

tai sit osta polvi-pituisia puolhameita ja kivoja kesäisiä paitoja niiden kanssa. Itsellä on 2 lapsen jäljiltä joku +20kg ylimääräistä, mutta käytän kaula-aukosta avonaisia paitoja, jotka tuo isot tissini hyvin esille ja niiden kanssa tummia keveitä hameita ;) Näin katseet kiinnityy etumukseen eikä mahaan tai reisiin :)

Vierailija

kertokaa mulle miksi on niin vaikeaa laihtua ja muuttua oman miehen silmissä haluttavammaksi? Onko ruoka todella kaikkein tärkeintä maailmassa?

Vierailija

Lainaus:

ja sitten caprit, tunika peittää vatsan ja reidet, huom, älä osta liian ohutta kangasta vaan sellainen kaunis istuva puuvillainen ja nätit istuvat caprit, ehkä musta voisi olla hyvä väri capreille, korosta hiuksia ja vaikka varpaankynsiä, ei liikaa koruja tai kökkömäistä laukkua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat