Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tempakka, mites teillä nykyään menee?:):):)

Vierailija

eikös vauvanne ole jo 3kk, vai muistanko ihan päin mäntyä?

ja mites muuten perhe-elämä sujuu?

t: ystävällinen av-palstailija, joka on aina " tykännyt" susta, ja joskus jopa miettii miten teillä menee..

Kommentit (14)

Vierailija

pahoinvointi on hyväksi lapselle siellä mahassa... en nyt vain muista miten mutta hyväksi se on :D

Meinaattekos jäädä molemmat hoitovapaalle vaiko toinen vain? Kivaa kun saatte molemmat lapsia eikä yhden ja saman tarvitse " kärsiä" kaikkia raskauksia kuten perinteisissä perheissä :D Meinaakohan Alliisa vain tämän yökötyksen jälkeen ryhtyä vauvapuuhiin itse enää ;)

Vierailija

ja viikkojakin noin paljon..vähän kadehdin..

on kyllä tosiaan raskasta tämä arki pahoinvoinnin takia, kun on ennestään lapsia.

ei ole kivaa, kun äiti vaan makaa sohvalla päivät pitkät, ja nousee vaan vessaan. kaiken energian kun kerää, pystyy vaihtamaan vaipat (ja heti taas yrjölle)

ompa kyllä kiva kun saatte nuo lapset noin pienellä ikäerolla! siitä on ehkä vanhemmille haittaa, mutta lapselle vain hyötyä.

onnea vauva-arkeenne!!!

ap

Vierailija

Oli ensimmäisten 15 viikon aikana muutaman kerran tiputuksessa. Samaan tapaan ku sulla, että aina ei vesikään pysynyt sisällä.

Pahoinvointi on ollut voimakasti, paitsi silloin, kun nukkuu (ja siksipä ollaankin koitettu turvata hälle kunnon yöunet, mikä taas on kaatanut kaikki vauvan ilta-yö-aamuhoidot mulle, vähän väsytti). Ensimmäiset n. 18 viikkoa Alliisa oksensi lähes jokaisen aterian jälkeen tunnin sisällä.

Mulla ei tosiaankaan ollut yhtä kauheeta pahoinvointia, vaikka kuvottikin melkein koko ajan.. on ollut aika hurjaa seurata vierestä tota pahoinvointia =(

Onneksi meille on sattunut perusrauhallinen vauva, jolla ei ole vatsaongelmia ollut. Harvakseltaan joinain iltoina huutelee 20 minuuttia, lähinnä kai stressistä, yleensä silloin, kun on oltu enempi menossa. 2 kk iästä hän on nukkunut 7 tunnin yöunet, jonka jälkeen syö ja nukkuu vielä pari tuntia. Aluksi söi tunninkin välein, joten nyt olen yrittänyt univelkojani nukkua pois..

Onnea sulle vauvan tulosta! Toivottavasti loppuraskaus sujuu hyvin =) Meillä mennään vissiin viikolla 21-22.

Vierailija

ja sympatiani aliisalle, itselläni nyt menossa rv11+1, ja paha olo jo onneksi lähes kokonaan pois!

pahimmillaan oksensin rv6-8 päivittäin lähes kaiken minkä söin, tai join. aamuisin tuli vedetkin pihalle..

onko aliisalla yhtä kamalaa vai " pelkkä" huono olo? onko hän jo kuinka pitkällä (jos siis viitsit kertoa, ei ole pakko, tietenkään..)?

onko teillä koliikkia ollut yhtään? oletteko saaneet nukkua hyvin?

ap

Vierailija

Ja samaa spermaa ainakin meidän tapauksessa varmasti voidaan käyttää useampaankin kuin 5 lapseen Suomessa, koska me ostettiin itsellemme satsi sitä spermaa ja sitä on vielä jäljellä, jos vielä useampaa lasta joskus koitetaan saada.

Vierailija

Hänestä tulee isosisko maaliskuussa =D

Kiitos ja hyvää jatkoa myös sulle/teille!

Ei paljasteta lapsen nimeä tänne riekuttavaksi =)

Vierailija

Ainakin tuo on aika päiväselvä juttu, miten satun aina silloin olemaan täällä kun kysymykset esitetään: Kirjoitan täällä nimimerkillä ja sitten joku huomaa, että olen paikalla ja esittää kysymyksen.

Alliisa on ainakin sanonut, ettei toista kertaa elämässään ryhdy fyysisesti lapsen tekoon. Eli mun ilmeisesti on ne loput pukerrettava (mikäli pääsemme yhteisymmärrykseen lapsiluvusta). Vähän kyllä pelottaa ajatus uudesta raskaudesta - sen verran hurjaa touhua se on =)

Halusin lapset nimenomaan pienellä ikäerolla. Itselläni ja veljelläni on ikäeroa 1v3kk ja lapsena oli tosi kivaa, kun oli niin samanikäinen sisarus, että leikit sopi melko pian hyvin yhteen =)

Vierailija

Ihan hyvin menee. Lauantaina vauva kastetaan, hän on nyt siis reilut 2.5 kk.. Ristiäisläpysköitä tässä just askartelen.

Alliisan pahoinvointi on helpottanut siten, että ei oksentele enää kuin harvakseltaan, joskin meillä syödään lähinnä pelkkää perunaa ja porkkanaa, kun muu ei mene hällä alas.

Vauva on löytänyt kätensä ja niitä ihmettelee. Hyväntuulinen on kovasti ja ihana =)

Toivottavasti sullakin menee hyvin!

Uusimmat

Suosituimmat