Unipussi ja lasten sänky (ei pinnis) - kuinka sujuu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tällä hetkellä on unipussi käytössä, mutta nukutaan yhä pinnasängyssä. Mietin ostaisinko vielä 1,5-vuotiaalle unipussin. Edessä lienee siirtyminen pinnasängystä lasten sänkyyn. Mietityttää kompastuuko tyttö unipussiin, kun haluaa itse herätä ja lähteä kävelemään? Vai osaako jo tuon ikäiset sen itse riisua? Vai miten unipussi sopii hieman isommalle taaperolle?

Kertokaa samalla kokemuksenne eri merkkisistä unipusseista. Meillä tällä hetkellä Candide mutta vaihdettaisiin ehkä Grobagiin.

Kommentit (3)

Vierailija

Oli sama huoli, mutta lapsemme osasi kävellä pussi päällä aivan normaalisti. Nukkui pussissa yli 2-vuotiaaksi. Meillä oli nettikaupasta joku ranskalainen malli. Jotkut pusseista ovat tosi paksua vanua, kai suunniteltu kylmiin englantilaistaloihin tai jotain.

Vierailija

Täkäläiset käyttävät unipusseja pitkään. Kaupassa myydään pusseja 110 senttisiäkin. Kaverini 2,5-vuotias käyttää pussia vieläkin nukkuessaan.

Vierailija

ja lastensängyssä. Pussi otettiin käyttöön 1v4kk ikäisenä, ja aika pian sen jälkeen siirryttiin lastensänkyyn. Ehkä pussin ansiosta, tai lieneekö muuten, tyttö ei ole karkaillut sängystään kun pari kertaa. Pystyy kyllä kävelemään pussissaan ja kiipeämään sänkyyn ja pois, mutta yleensä tahtoo että tullaan hakemaan. Ei avaa itse pussia, vaikka osaa muuten avata vetoketjuja, enkä ole sitä erikseen halunnut opettaakaan. Pusseja meillä on 2 candiden froteepussia ja grobagin 1,5tog toppapussi. Froteepusseja on käytetty enimmäkseen, mutta nyt kun makuuhuoneessakin on vähän viileämpää, otettiin taas toppapussi esille. Tyttö pyysi itsekin nyt sen " pupupussin" .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat