Apua, olenko vahingoittanut lastani pahasti???

Vierailija

Tulin raskaaksi, kun kierukka oli huomaamattani tullut pois paikoiltaan. Mutta mikä kamalinta olin juuri oletettuja kuukautisia (joita ei sitten tullutkaan) edeltävän viikon poikaystäväni ja kavereitteni kanssa Kosilla bilettämässä. Yleensä en juo usein, mutta nuo reissut on mitä on. Joka päivä juotiin jotain, useina päivinä ihan liikaa. Ja kotiin tullessa piti alkaa menkat, mutta ne oli myöhässä, myöhässä...tein tänään testin ja se oli plussaa. Ollaan seurusteltu 2 vuotta, asutaan yhdessä, lapsi olisi kyllä ihana asia.. mutta teinkö toissa viikolla lapsestani vammaisen, sairaan?? Itkettää... Onko pakko tehdä abortti? Jos olisin tiennyt tilanteen, en olisi ikimaailmassa juonut mitään alkoholia... HELP!!!

Kommentit (6)

Vierailija

luonnolla on onneksi varasuunnitelmat valmiina tuotakin tilannetta varten :)

hedelmöitynyt alkio ei ole vielä parin-kolmen ensimmäisen raskausviikon ( = ennen menkkojen poisjääntiä) missään yhteydessä äidin verenkiertoon. se on vasta tekemässä matkaa munanjohtimesta kohtuun. kohtuun päästyään se alkaa rakentamaan yhteyttä äitiin = istukkaa ja tämäkin vie aikaa. eli yhteys on valmis vasta niihin aikoihin kun menkat on jo myöhässä ja tuleva äiti yleensä tietoinen raskaudesta.

et ole saanut mitään haittaa aikaiseksi tuolla biletykselläsi. ole ihan huoleti ja nauti raskaudestasi :)

Vierailija

Siinä tapauksessa ei varmaankaan ole mitään hätää. Eihän tuo suositeltavaa ole (vaikka ei edes yrittäisikään raskautua), mutta vaikea kuvitella alkion vahingoittuneen, kun se on hädintuskin kiinnittynyt kohdun seinämään (jos vielä onkaan tuossa vaiheessa, en muista tarkasti).

Vierailija

Älä ole huolissasi.

Minäkin olin vetänyt ties mitä mössöjä (piri, pilvi, viina, rauhoittavat) ennen kuin tiesin olevani raskaana. Lopetin siihen paikkaan kun testasin kuukautisten poisjäätyä - ja sain terveen lapsen. Elämä muuttui radikaalisti siinä, ja minusta on tullut ihan hyvä, tavallinen äiti.

Vierailija

Oma terve rakas poikanikin olisi muuten monivammainen; minä kun join kuin sieni raskauden kolme ensimmäistä vkoa. Nyt vaan sitten loppui juomingit sulta vähäksi aikaa...Onnea odotukseen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat