¤¤¤Perjantaita Syystaaperot04¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitanpa tässä pinon kun vihdoinkin ehdin kirjoittelemaan.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Pile, jos et täällä jaksa paasata, niin laitatko mullekin viestiä tosta korva- ja allergia-asiasta? Tänään lääkäri kirjoitti Idalle lähetteen putkitukseen, saa nähdä montako viikkoa menee. Tämä viimeisin lääke on muuten ollu tehokas, mutta vatsa AIVAN sekaisin ja nyt on ilmestynyt punaisia pilkkuja vatsaan, selkään, poskiin. Miehellä on ollu pienenä astma ja allergioita, joten mistä sitä tietää vaikka Idallakin olis.

Vierailija

Nea herätteli puoli neljä, jonka jälkeen torkahdin hetkeksi. Suru painaa mieltä ja en enää osannut nukkua, kävin suihkussa ja olen lähdössä jo 6.40 junalla Kouvolaan. Isäni on sairaalassa ja tuskin enää pääsee kotiin. Näemme tänään luultavasti viimeistä kertaa. Sydän on niin kipeä ja tuntuu rankalta lähteä yksin. Miehen tuki olis ollut tarpeen, mutta on edelleen kipeänä ja jää Nean kanssa kotiin. Ahdistaa etukäteen isän näkeminen, tiedän itkeväni paljon ja mietin, mitä osaan sanoa. Ja tiedän, että isänikin itkee. Jotenkin haluaisi painaa nappia ja siirtyä johonkin toiseen hetkeen, näitä hetkiä ei haluaisi käydä läpi. Jää Nea ikävä, sinne jäi nukkumaan. Mut nyt pitää alkaa laittaa itseäni lähtökuntoon. Ei tällä kertaa muuta..

Kiitos Jatu vielä eilisestä, ihana oli nähdä! Toivottavasti pian taas uudelleen nähdään!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija

Voi miten surullinen tilanne enkä kyllä osaa sanoa mitään viisasta:( Onneksi pääset kuitenkin vielä käymään sairaalassa! Oletkin jo varmaan perillä Kouvolassa tässä vaiheessa. Itku meinaa itellekin tulla, kun mietin teidän tilannetta...

Meilläkin pikkurinsessa yleensä aika tehokkaasti estää koneella roikkumisen. Siitä johtuu aamukirjoitusten vähyys. Yleensä tulen koneelle, kun pikkurinsessa nukkuu ja esikoinen katsoo Nalle Puhia alakerrassa:)

Tänään onkin omituinen aamu. Pikkurinsessa heräsi 8.15! Ei siis herännyt esikoisen lähtötoimiin, vaikka tämä höpötti ja selosti minkä kerkesi. Nyt taitaakin olla hajupommi vaipassa... Kuullaan!

T: Ynis

Vierailija

Allerginen reaktio antibiooteille voi olla tosi vaarallinen! Meillä ei ole ollut, mutta naapurin tytöllä on, joutui ihan sairaalaan.

T. Ankkis huolissaan.

Vierailija

Olet ajatuksissani. Enkeleitä toivon kannattamaan sinua vaikealla hetkellä.

Nyt ei ehdi muuta, pakkauslaatikoitten keskellä.

Ankkis

Vierailija

Ankkis: Oli sama hoitsu ja pari muutakin mukavaa. Päästiin jo puolilta päivin kotiin kaikesta huolimatta (mentiin 7.30). En päässyt nukutukseen, mikä aluksi hirvitti ja pelotti, mutta esilääkitys (rauhoittavat) oli niin toimiva, että Pönksy oli " huppelissa" jokellellut nukutuslääkärille ja hoitsuille.

Pile: Laita vaikka mulle ja Ankkikselle privaa, jos et täällä halua asioita " paasata" . Tietäisin kovin mieluusti lisää tuosta kaikesta. Meillä myös vehnä tulee jauhokokkareina toisesta päästä. Haluaisin myös kuulla aivanihan sen teidän lekurin nimen ja yhteystiedot kaikelta varalta ja haluaisin myös päästä lukemaan aiheesta. Minä kaipaan hyvää korvalääkäriä, jonka luokse pääsee. En tunne vielä semmoista.

Vierailija

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5401843&p=&mpage=4&tmode=1...

Samalta tuntuu täällä, omasta arjesta ei nyt tunnu miltään kirjoittaa kun Enkeli on niin surun keskellä.

Enkelille voimia myös surun läpikäymiseen.

Öttis: Kiva oli kuulla sustakin. Olet ollu mielessä. Täällä alkaa olla samanlaista kuin teillä. Olen saanut kiltin vauvani tilalle hurjan taaperon... Harmi ku se Siltamäen halli aukee vasta iltapäivällä, olis voinu mennä uimaan joku päivä ku poika kerhossa... Höh. Eihän se oo minään aamupäivänä auki?

Kerppu

Vierailija

Onneksi pilkistää, on ollut niin harmaa ja sateinen ja pitkä aamu, kun ei tuonne ulos viitsinyt lähteä. Meilläkin alkaa päivärytmi muotoutua sellaiseksi, että aamulla edes pikku-ulkoilu, kotiin lounaalle ja koisimaan ja iltapäivällä uudestaan liikenteeseen. Muuten tuo pikku tuholainen saa kämpän hirveään kuntoon :-) Hetkiä viihtyy kyllä jo lelujen parissa, mutta saattaa yhtäkkiä keksiä melkein mitä vaan.

Tänä aamuna jäi eteiseen leikkimään, kun mies lähti töihin. Hain makkarista lakanat pyykkiin, niin Typy oli jo ehtinyt saunaan ja kapuamassa jo ylimmälle lauteelle kasa kylpyleluja kätösissään...

T-P:lle hyvää reissua. Niinhän se ikävä kalvaa, mutta sitten onkin ihana tulla kotiin ja yllättäen jaksaa pari raskasta hetkeä pidempään lapsen kanssa, toivon ma.

Enkeli onkin jo matkan päässä, mutta vaikka surun kanssa on aina tavallaan yksin, niin tukea mammat tarjoavat!!!

Ynis: luin juuri eiliset mietteesi miehen työnteosta :-) Naurattaa siinä mielessä, että täällä samanmoiset ongelmat. Meillä työ on isin ensimmäinen " vauva" ja välillä ottaa mua suuresti päähän. Tää viikko ollaan taas täysin eletty miehen työn mukaan, pitkiä päiviä ja stressiä jne jne ja vielä se kehtasi ruveta surkuttelemaan tilannetta eilen, vaikka oli aikaisemmin todennut, että kaikesta kiireestä huolimatta on nyt hetken voiton puolella.

Öttis: just eilen aattelin, että sua ei ole hetkeen näkynyt. Arvelinkin, että Veeti pitää kiireisenä :-)

Haisuja lähellä. Käydäänpä suihkun kautta vaipanvaihtoon...

Keilin & Typy

Vierailija

Kivaa, että Pönkyrä on saanut hoitoa. Meillä liimakorvat (molemmilla lapsilla) on todettu varsin pian, juuri ammattiaitoisen korvalääkärin ja asialliset vehkeiden takia. Olen tytön korvakierteen takia, todella paneutunut aiheeseen. En ole kovin vakuuttunut tästä perinteistä hoidosta lukuisine antibiootteinen ja korvien puhdistuksineen. Se ei paranna, eikä oikeen hoida oirettakaan. Nooh, tänään tapasin korvalääkärin, joka on jo vuosia hoitanut lapsia toisin ja hänen kanssaan juteltua, olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tulehduskierteen takana on allergia. Sain myös lukemista aiheesta ja olen todella innoissani. Tutkimuksissa on todettu, että usein liimakorvan syynä on ruoka-aineallergia. Tämä kaikki sairastelu on antanut uutta intoa ja uskoa työhöni ravitsemusterapeuttina. Jotein hyvää tästäkin pahasta siis tuli. Säästän teidä pahemmalta paasaamiselta. ;)

Aiheeseen liittyen: tyttö on saanut muutamana päivänä vehnää ja tulos näkyy vaipassa: kakkaa mooonta kertaa päivässä ja paljon sulamatonta ruokaa :( . Uskottava se on.

Nyt taidan pakata lapset rattaisiin ja suunnata kohti kauppaa. Mies työreissussa, tulee illalla, muttei ajoissa :(

Pile

Vierailija

Enkelille kovasti voimia raskaimmalle ja murheellisimmalle matkalle. Olet ollut mielessä paljon. Sydän surua kantaa, on raskasta omansa antaa. Toivottavasti kohtaamisesta isäsi kanssa jää kaunis muisto ja toivottavasti lähelläsi on olkapäitä, joita vasten voit itkeä itkusi.

Pönksy sai eilen putket. Jorvissa oli hyvä palvelu - kunhan sairaalan ovien sisäpuolille onnistuttiin pääsemään. Putkitus sujui muuten hyvin, paitsi lapsonen oli melkoisen pahoinvoiva herättyään. Oksensi kymmenkuntakertaa, ennen kuin helpotti. Korvat olivat ulkoa päin tarkasteltuna puhtaat, mutta putkitus paljasti karun totuuden vasemmasta korvasta: paha liimakorva. Eipä ole ollut ihme, että on itkettänyt pientä. Snif. Onneksi kuitenkin syy on nyt löytynyt. Toivotaan, ettei tuo tila ole vielä päässyt heikentämään kuuloa.

Jälkeen päin harmittaa se, etten aikoinaan vimmatummin vaatinut korvalääkäriä käyttämään tympanometria korvien tarkastamiseen (ainoa laite, jolla voidaan tehdä diagnoosia tärykalvon toiselta puolelta). Meidän omalääkäri terveyskeskuksessa käytti tympanometria ja laite näytti korvassa olevan nesteen/liman, mutta oikea korvalääkäri kommentoi vain, että tk-lääkärit eivät osaa välttämättä käyttää laitetta... Tällä kertaa kunnia siis pätevälle tk-lääkärille. Oikean korvalääkärin mukaan putkitusta ei olisi tarvittu ja lapsella vaivasivat nuha ja hampaat... GGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrr.

Pönksy on nukkunut putkituksen jälkeen paremmin. Toivotaan, että suuntaus olisi pysyvä. Eilen hän nukkui iltapäivällä kolme ja puoli tuntia ja minä kaksi tuntia ja mua alkoi aivan itkettää se levon määrä :) Nyt paljastui sekin puoli minusta, että yleensä tiukan paikan tullen olen melko jaksava, mutta se repsahdus tapahtuu sitten, kun asiat helpottavat.

Vierailija

*haukotus*

Yritin makoilla sohvalla ja varta vasten kysyin esikoiselta tarviiko käydä pissalla ennen sitä. Ei kuulemma tarvinut. Sitten, kun pääsen hyvään horrokseen, niin tyttö alkaa metelöimään leluillaan. Seuraavan kerran unen tehdessä tuloaan pitää laittaa pinnit paremmin. Sitten on pissahätä ja sitten kakkahätä. Luovutan! Joskus tuntuu, että tyttö tahalleen keksii kaiken, kun yritän nukkua. Tosin tosta kakasta kuitenkin tuuletan, kun oli vähän ummetusta ilmassa tällä viikolla.

No, tulin koneelle, niin heti huutaa äitiä alakertaan (onneksi lopetti saman tien). Meidän äiti on kohta tulossa tänne, mutta turha yrittää sitten enää nukkua, kun sitten kohta herää pikkurinsessa.

Vali, vali. Voi olla, että tekee hyvää päästä illalla ulos syömään ja nauttimaan vähän viiniäkin (en tiedä tuntuuko se sitten enää huomenna hyvältä idealta:).

T-P, nauti!

T: Ynis

Vierailija

Minä se vain kirjoittelen joka päivä jonon hännille. Taitaapa jäädä monelta minun kirjoitukseni lukemattakin... (miten niin huomionkipeä? ;))Tälläistä tämä on työssäkäyvän äidin elämä. Pienin itkee äidin sylissä, eivätkä nettiystävät enää huomaa.. ;) Onneksi edes saan kuukauden sisällä vieraita :))

Voi Enkeli.. *halaus*

Onneksi tänään taas pakasti. Jos ei yht´äkkiä lämpene, on kohta ainakin lumetettu ensilumen latu jonkinlaisessa kunnossa (ei silti, että itse saisin aikaiseksi mennä urheilemaan).

Esikoisemme, ekaluokkalaisen uusin villitys on " musan kuuntelu" . Koskapa ei omista vielä omia levyjä, kuuntelee sitten meidän pölyttyneitä cd-levyjämme (vinyyleitäkin on, mutta levysoitin hajosi ajat sitten). Viikon verran on soittimessa pyörinyt Popedan parhaat ja suosikkikappale on kuulemma " Mie ja Tapparan mies" ;)). Taidan ehdottaa huomenissa siirtymistä Eppu Normaaliin.

Mukavaa muuttoa Kukkis, Ankkis, Mimmuli ja ketä kaikkia teitä vielä olikaan! (*kateellisena*). Esikoisen elinaikana (nyt 7v) olemme muuttaneet 8 kertaa (10km säteellä). Edellisen kerran muutimme hiukan yli 2 vuotta sitten ja nyt kyllä pysyttelemme tässä (jos ei sitten jotain erityistä ilmaannu). Muuttamisessa on tavattoman mukavaa se, että saa heitettyä vanhaa rojua pois ja huusholli on siisti ainakin hetken aikaa.

Antsalla on nuhaa, yskä tulee aivan keuhkoista asti ja nenä valuu solkenaan :(

Taas toivotan hyvää yötä, armaat mammat!

Saamuska♥

Vierailija

pari päivää porukoilla ilman nettiä, nyt on kiva olla kotona!

T@hti, oli tosi mukava nähdä! :-) Teillähän meni kotiutuminen myöhäälle. Ei kyllä meilläkään mennyt kotimatka ihan putkeen.

T-P, nautihan laatuajastasi!

Tuttis, lähetätkö lumisadetta tännepäinkin? Lumi peittäisi alleen tekemättömät pihat..

Eetvart, tervetuloa! T. maalismassu -06

Keittiög; meille Puustellilta tuli kallein tarjous, otettiin keittiö paikalliselta pikkuliikkeeltä ½ halvemmalla. Portaat olivat kalleimmat Westwoodilla, paikalliselta otetut portaat maksoivat kolmasosan Westwoodon portaista. Huima on hintahaitari! Eli Mimmuli kilpailuttaminen vie aikaa ja hermoja, mutta säästää kyllä tuhansia ja taas tuhansia euroja. Ja vähentää lainanmaksuvuosia.. ;-)

Rasvattomaan maitoon Sini siirtyi 11kk ikäisenä, kun hän lopetti omatoimisesti tissittelyn. Lisään aamupuuroon rypsiöljyä, kun tuota rasvattonta maitoa kerran tyttö juo.

Oli rentouttava reissu porukoille. Mummo ja paappa viihtyttivät Siniä koko tarmollaan ja minä sain katsella vierestä. Sini oppi seisomaan ilman tukea. :-) Eilen mummo halusi jäädä lapsenvahdiksi ja komensi minut kaupungille. Soitteli vielä pariin otteeseen että meillä menee täällä oikein hyvin, pysy vaan siellä! ;-) Olin sitten 6h ostoksilla! Näin sattumalta vanhan kaverinikin ja käväistiin sitten hänen kanssa syömässä. Kiitokset kaikille talvihaalarikeskusteluun osallistuneille! En siis ole tuhlaileva ja laiska äiti ostaessani Kosteudenpitävät haalarit.. Ostin sitten 3kpl haalareita. Kirpparilta löysin koon 80 syyshaalarit missä oli hyvä vuori ja päällinen taastusti pitää kosteuden loitolla (hinta 4e) ja sitten ensikevääksi tai syksyksi Travallerin haalarin joka myös kosteussuojattu ja hinta myös 4e. Ostin Sinille sitten uutena Talvihaalariksi Lassien Supratech-puvun, koko 86, saapi nähdä onko liian väljä mutta kait tuo tyttö sen aikaa myöten täyttää.. Eli haalariasiat on nyt kunnossa. Alkoi jo nyppiäkin tuo kurahousujen ainainen jalkaan nyhtäminen..

Mies tulee tänään kotiin hyvien uutisten kera. Työterveyslaitoksen lääkäri oli sitä mieltä että miehelle käy siisti sisätyö tai sitten ulkohommat, eikä 3vuorotyötä. Kipii!!!! Pelkkiä hyviä uutisia nuo siis. Tulevaisuuden lottovoitto, että meillä ei ole kuin yksi vuorotyöläinen. Nimenomaan lasten hoito-paikka asioita ajatellen. Takaisin omaan työhönsä mies ei siis saa mennä. On niin kauan kuin määräaikainen sopimus loppuu sairaslomalla ja sitten hetkenkuluttua aloitteleekin uudessa työpaikassaan. Miehelle oli aloitettu beta-salpaajat, on jo pitkään kärsinyt kohtauksittain ilmenevästä sydämen nopealyöntisyydestä. Eikä ole suostunut mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin.. jäkätyksestäni huolimatta..

Tänään kun olimme mummolasta kotiin lähdössä, Sinin turvavöiden makaniikka petti. Turvavyöt eivät lukittuneet paikoilleen lainkaan, vaan antoivat vain löysää. Kiva lähteä kotiin lastentarvikeliikkeen kautta, koira ja tenava mukana.. Myyjä oli ihmeissään, ei ole koskaan nähnyt vastaavaa. Tuoli meni takuukorjaukseen ja nyt samanlainen tuoli on lainassa lastentarvikeliikkeestä. Onneksi ei olla törmätty mihinkään, olisivatkohan vyöt kestäneet?? Parempi olla ajettelematta koko asiaa..

Tulipahan taas romaania..

Lila75

Vierailija

pakko mainita, et eilisestä matikankokeesta tuli 2½, tosi hyvin siis kun arvosanojen keskiarvo oli 1,84. Mulla on muuten lyhyestä matikasta B, joten olen siis todella huono tossa aineessa.... Tästä on nyt hyvä alottaa syysloma :)

Vierailija

Voi että, ota vastaan iso hali ********

En osaa edes sanoo mitään tohon, mutta kun että me kaikki täällä ollaan sun tukenas. Koita jaksaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat