Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>LOKALAISTEN PERJANTAI PINO 21.10<<<

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jospa mä nyt sit taas teen tämän aloituksen ;) kun tästä on tullut jotapa! =D

[b]Dem@[/b] tosi ihana, kun miehesi antoi sulle aikaa rentoutua! Ja ymmärtää miten tärkeää se on. Sekä hyvä, että voit paremmin.

Omaan napaan ei kummempia... välillä tulee pari hassua kipeää supparia ja siihen se jääkin. Yhdessä vaiheessa tuli niin kipeitä etten meinannut päästä sohvalta edes ylos!

Joten nähtäväksi jää... Tuskin vielä tänä yönä lähtöä tulee.

Kaisa 39+5

Ja nyt nukkumaan!

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Hirvee yö takana, kun kuopus on flunssassa.

Kohta lähtö Jorviin yliaikaistarkastaukseen, jännittää niin että vatsa on kuralla...

Nyt valmistautumaan.

Urkki ja Aarre rv 41+2

Vierailija

IDAlle VAUVAONNITTELUT!!!

VALLUn perheessäpä tapahtuu :) Aikas kerkeävä neiti teillä.

URKIlle pidetään peukkuja!!!! *bd*

AMELIAllakin taitaa olla merkkejä lähestyvästä synnytyksestä :) *bd*

Olikos NINNULIlla sitä selkäsärkyä ja vihlomisia nivusissa?... Mulla ollut vähän samoja oireita, mutta en osaa ajatella niistä sen kummempia. Tuskinpa mun kohdalla ainakaan mistään järisyttävästä kyse :/

PONNYT se jaksaa olla positiivisin mielin edelleen :) No, tänään olen itsekin ollut positiivisemmalla asenteella liikenteessä.

Missäs KAISA luuraa? Vai meniköhän se ohi multa....

Kävin saunomassa, eikä suppareita ainakaan vielä aiheuttanut. Jospa yöllä...*bd*

Hemulii_i

Vierailija

..on ollut mulla jo pitkään. Ihan ekassa mittauksessa aikojen alussa verenpaine oli 110/70, nyt vaihdellut 132/88 - 154/86. Koska turvotusta on myös paljon, ovat vahdanneet raskausmyrkytystä. Vaan kun pissa on ollut ok eikä muita raskausmyrkytyksen oireita kuten näköhäiriöitä, päänsärkyä ja ylävatsakipua ole ollut, ei ole lähetetty tutkimuksiinkaan.

Mistään virtauksista en ole kuullutkaan! Kättärillä sanoivat, että ottavat sisään jos verenpaine on 160/100.

Muutoinkaan minua ei ole tutkittu viikkoihin, meinaan tuolta alapäästä. Eilen kävelin lääkäriaseman ohi ja ajattelin, että pitäisköhän pomppasta tonne. Sitten aloin pelätä, että kertovat ettei mitään merkkejä synnytyksestä ole, joten jätin käymäti. Elän mieluummin siinä uskossa, että synnytys käynnistyy minä hetkenä hyvänsä.

Vuorokauden ajan on ollut aika huono olo, lievää oksetusta. Vähän alavatsakipuja, ei muuta.

Olen todella kypsä ja aavistuksen verran ahdistunut, kun mitään ei tapahdu. Täällä on kiva seurata, kun joillain tuntuu asiat edistyvän. Luo uskoa. Reippaita suppareita kaikille!!

Marras??!!pamaus 40+

Vierailija

itsekin vasta havahduin joku aika sitten pinoilemaan täällä... :) Kaisa, jospa pääsisit jo tänään hakemaan nyyttiäsi.. Sit pitää vaan löytää joku yhtä pätevä pinon aloittaja.. ;)

Kovasti täällä olen viimeisiä järjestelyitä tekemässä tupareita varten, vein puhtaita pyyhkeitä saunaan, uusimpia kuviakin järkkäilin kansioon, niin voi sitten siitä katsella.. :)

Tulen sitten illalla kurkkimaan taas kuulumisia.. Yritän pitää sellaiset pirskeet, että vauvakin tajuaisi lähteä syntymään... :D

Vierailija

knoppe:

Lainaus:

Juu kyllähän ne käynnistää, mut kun ne meinaa, et hiukan pitäis jotain tapahtua siellä rööreissä ens. Tulee muuten kuulemma niin kivulias kokemus...

Eikö oikeasti kukaan tiedä niistä virtauksista?

Knoppe

Mitähän se tarkoittaa, tuo rööreissä tapahtuminen niin kuin käytännössä? Riittääkö että paikat on pehmenneet, kaula vähän hävinnyt yms.? Vai pitääköhän olla jo aukikin paikat jonkun verran? Itsekin kun pohdin tuota käynnistysmahdollisuutta, jos maanantaina selviää että odotan pientä jättiläisen alkua. :)

Virtauksista en tiiä mitään, mulla ei ole missään vaiheessa niitä mitattu eikä sanallakaan niitä mainittu!

Tervetuloa mukaan, Outi-Kaarina(ko se oli?)!!! Jossain pitäis näkyä pätkä ketjua kun kirjoittaa tänne, en ikinä muista kenenkään nikkejä tässä tilanteessa... Ja onnittelut uusista vauvoista kaikille!

-Miumau 39+0

PS Hitsi kun polttelis nuo sairaalakassin herkut... :/

Vierailija

Kotona ollaan yhtenä kappaleena, ei tästä vielä jakautumaan ole päästy.

Olin esikoisen kanssa pari tuntia avoimessa päiväkodissa, ja oli ihan mukavaa ja rentoa.:)

URKIN äippäpolikuulumiset mukava kuulla.Jospa sullakin kohta nyytti sylkyssä.Kovasti suppareita sinnepäin.;)

KNOPPE Ymmärrän fiiliksesi.Varmasti tuo stressaa jatkuvasti ravata äippäpolilla.Mitkä verenpaineet on nyt olleet ? Luulisi, että voisivat jo ajatella käynnistystä, kun vauvan kokoarviokin noin hyvä ja sulla viikkoja hyvin kasassa.Jaksamista sinulle !

JENSKU Varmasti helpottavaa, että viimeistään maanantaina pääset tositoimiin.Tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin ! :)

Itselläni yllättävän positiivinen mieli, vaikka kolmatta päivää mennään yli LA:n ja esikoinen syntyi jo 38+6.:) Positiivisia säteitä lähetän kaikille.Pian kaikki saamme ihanat nyytit rinnalle.;)

ponnyt rv 40+3

Vierailija

miumau79:

Lainaus:

Mitähän se tarkoittaa, tuo rööreissä tapahtuminen niin kuin käytännössä? Riittääkö että paikat on pehmenneet, kaula vähän hävinnyt yms.? Vai pitääköhän olla jo aukikin paikat jonkun verran? Itsekin kun pohdin tuota käynnistysmahdollisuutta, jos maanantaina selviää että odotan pientä jättiläisen alkua. :)

Mulla siis puolipehmeä ja 1,5 cm jälellä, tiukasti kiinni ja kohdunsuu (?) hyvin ylhäällä ja takana. Lapsi kuitenkin tosi alhaalla. Eipä riitä näille täällä...

Knoppe

Vierailija

Täällä ollaan jo hereillä ja suhteellisen pirteenä, vaikka esikoinen herätti jo seiskalta... Flunssa ei helpota, päinvastoin, korva ja nenä on niin tukossa, että ei oikeen tiedä mistä kautta sais happea. No voihan olla, että ehdin hyvinkin parantua tästä flunssasta ennen kun vauva syntyy, ei nimittäin ainuttakaan kipeetä supistusta oo tullu! Eilisen seksinkin jälkeen, vauva villiinty vaan potkimaan kamalasti joka puolelle(miten se mahtuukin pommittamaan ympäriinsä, on kyllä mulle mysteeri...). No toisaalta mä odottelen ihan levollisin mielin synnytyksen alkamista, kun vointi on niin hyvä. Ja sitä paitsi edessä oleva synnytys pelottaa sen verran paljon, että ei haittaa vaikkei ihan heti synnyykkään. Esikoinen oli nimittäin yli neljä kiloa ja jouduttiin tunnin ponnistamisen jälkeen vetämään imukupilla ulos... Ei ollu kivaa! No toivossa elän, että toinen olis helpompi...

Ei muuta kun supistuksia kaikille oikein roppakaupalla :)

Joh@nna 39+1

Vierailija

oot kaisa kyllä tosi ahkera.. :) On kyllä mies ollut tosi ymmärtäväinen viime aikoina... :) Oikea ihanuus!!! :) Mullakin on nyt muutama vihlova suppari ollu, mut tuskin tässä kuitenkaan mitään ihmeempiä tapahtuu.. Päätä alkaa nyt hiukan taas jomottaa, mut ehkä tää koneella istuminen nyt vähän vaikuttaa, ja kuitenkin ehkä vois pikku hiljaa miettii nukkumistakin.. ;)

Viikonloppu edessä, ja tänään perjantaina olis tuparitkin, saa nyt nähdä sit viel, saadaanko ne järjestää kunnialla, vai pitääkö laittaa viestiä et on peruuntunu.. ;) Noh, kivahan se on pippalot pitää.. :) Palaillaan taas aamulla, ja sitten nähdään kuinka moni on poksauttanut ensi yönä vedet tai muuten vaan " kadonnut" ...

dem@ 39+0 (tasispäivä jee jee)

Vierailija

argh mikä päivän aloitus. tuli valittua nicki väärin, olis pitänyt ottaa amelian sijasta Ebola. Mä oon sellanenkin verilinko.

koko yön oli menkkamaista jomotusta, tunsin kuin jotain pientä lirahti housuun ja ajattelin että jes! jotain tapahtuu, jos edes limatulppa lähtis ja pääsis vaikka vielä synnyttään tästä. Menin suihkuun ja suunnittelin, että kun olo jo parempi, flunssa hellittää, niin vois ehkä lähtee jo himasta vähän uloskin, keittää ekaks kahvit, käydä tossa lähikirjastossa ja mennä illalla saunaan.

No suihkun jälkeen laitan rasvaa naamaan eikä tarvi kuin hipasta nenää niin veri lähtee suihkuun. Seuraava puoli tuntia istun pytyllä kylmään veteen kastettu pyyhe nenässä ja kiroilen. Synnytysoireet häviää sen siliän tien, kahvinjuonnin, kirjastot ja saunat saa unohtaa (kuuma laajentaa verisuonia eikäviitti tän nenän kanssa viitti mihkään lähtee, kun se voi aueta koska tahansa uudestaan).

Kaiken huipuksi anoppi soittaa ja kertoo, että miehen serkulle on syntynyt viime yönä poika. No sehän on ihana uutinen, mutta niillä oli laskettu aika 2 pvää meidän jälkeen ja kilpailuhenkinen anoppi (joka odottaa siis ensimmäistä lastenlastaan _kuin kuuta nousevaa_) haluais nyt tietää, eikö musta tunnu mitenkään erikoiselta.

Tuntuu. Vituttaa erityisen paljon.

*turhautunutta raivoa*

Kunnon perhetyttönä tietysti nielin kiukkuni ja vastasin herttaisesti, että eiköhän se vauva sieltä tule kun parhaaksi katsoo. Mitäköhän tää on ens viikolla, jos vauva ei oo vielä päättänyt syntyä.

Suokaa anteeksi tää pitkä omanapainen valitus. Tää loppuajan raskaus on kyllä välillä raskasta. Ihanaa kuitenkin että niin moni on jo saanut vauvansa. Massiiviset onnittelut teille kaikille!

t. amelia " the Nose" rv 40+3

Vierailija

Ja heti omiin juttuihin-pakko purkaa-! Tulin just neuvolasta, kaikki ok, mut painoa tullu taas viikon aikan VAIN 1700g, edellisellä kerralla sitä oli viikon aikana tullu 1500g..hiukkasen turvotusta!!!!!! Kyllä veti mielen matalaksi.. Hui, jos tätä menoa jatkuu, en uskalla ajatellakaan paljonkohan se kerkee sit ens viikossa nousta, jos nyytti ei sitä ennen ulos tuu.. Eli VALLU saat symppikseni ( vai etko sinäkin saanu nauttia turvotuksista??) No, kai ne lähtee ja pientähän tää on ku ajattelee mitä kohta saa tästä odotuksesta palkinnoksi!:)

Onnea taas kaikille vauvelin saaneille!!:) Ja OUTI-KAARINA, tervetuloa, minäkin oon vasta nyt innostunut kirjoitteleen..

HEMULI: mulla myös ens perjantaina yliaikaiskontorolli, jos ei mitään sitä ennen tapahdu ja varmaan käynnistävätkin sitten, niin th meinas. Eli toiveissa on et viikon päästä meillä viimeistään ihana vauveli!!:)

selmaselina

Vierailija

Täällä kans vähän väliä pinoa kurkkimassa....

Mäkään en tiedä tosta yliaik.kont. mitään tarkempaa. Ja kun kysyi asiasta neuvolassa, niin meinas että sieltä joudun vielä kotiin jos kaikki ok. SHIT!

Mä haluaisin kyllä siinä vaiheessa jo käynnistykseen. Painoarvio mulle tehty rv 36 ja silloin lääkäri meinas et normaalikokoinen vauva kun on La. No, jotenkin tuntuu että on nuo painoarviot itse kullakin heitelleet, joten mistä mäkään tiedän mikä jätti ois syntymässä?!!! Nythän vauva vaan kasvaa kasvamistaan ja alan tosiaan pelkäämään, että mitä jos vauva on iso. KIVA!

Kotihommiakaan ei sais tehdä, kun on verenpaine koholla ja pääkipuakin ollut. Että milläs yrität edistää synnytykseen pääsyä?!!! Mä toivoisin, että jotain tapahtuis ennen ens perjantaita, mieluummin nyt viikonloppuna :)

Mulla tänään on tuikkinut nivusiin TOSI kipeesti kun on kävellyt. Ihan kuin jalat pettäis alta. URKKI tais kuvailla samaa onkelmaa.

Tuli ostettua kaupasta suklaapatuja lisää sairaalakassiin. Jospa ne unohtuis sinne kassiin...

No, poistunpa taas vähäks aikaa.

Vierailija

Juu kyllähän ne käynnistää, mut kun ne meinaa, et hiukan pitäis jotain tapahtua siellä rööreissä ens. Tulee muuten kuulemma niin kivulias kokemus...

Eikö oikeasti kukaan tiedä niistä virtauksista?

Knoppe

Vierailija

Ei ole tullu vaan kirjoiteltua, kun ketutusta on ilmassa niin paljon, että muidenkin maailma mustuu.

Tänään taas äippäpolilla (toksemiaepäily 4 vkoa sitten). Paikat: kiinni ja puolipehmeää 1,5 cm jäljellä, paineet suht ok, turvotusta ja v*****sta superit. Toivoin jo et ne sanoo, et tervetuloa maanantaina käynnistykseen, mut ehei. Liian epäkypsää. Sen sijaan menen normaalille kontrolille sinne polille TAAS.

Olen tällä hetkellä niin über katkera kaikille joilla on kiva odotusaika takana tai vaihtoehtoisesti lapsi jo kainalossa, että argh! Onnea vaan tasapuolisesti kaikille!!!

Niin ja painoarvio oli 3,7 kg! Hääh. Viime viikolla se oli 3,1 ja sitä edellisellä 2,7... Kaverilla on pikku spurtti vissiin menossa tai lääkärillä hiukan haritusta silmissä.

Tietääkö joku muuten niistä napanuoravirtauksista. Mulla on ollu joka kerta tähän asti 1 ja sanottu aina et hyvä. Tänään oli 0,67, ei kommenttia. Ajattelin et jos siinäkin syy siihen et maanantaina menen taas...

Äitikin jo ehdotti, et jos mun mies vois tulla tänään jo kesken päivän töistä ja sit voitais tänään, huomenna ja ylihuomenna vaan naida, niin jos sit jotain olis tapahtunu maanantaihin mennessä :)

Knoppe 38+5

p.s. ei muuten supistuksen supistusta viikkoon

p.p.s. itse ole syntynyt juuri tasan näillä viikoilla

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat