Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika sitkeä mamma. Minä en olisi jaksanut

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Kysymykseksi jää, kuinka paljon ehti olla vauvan kanssa?

Itse lypsin 1.5kk hiipuvalla tahdilla, koska joka 3. tunti lypsämistä vei aika paljon aikaa niin nukkumiselta kuin vauvan kanssa olemiselta.

Vierailija

En kuitenkaan ihan suoriltaan ihmettele tuota tilannetta, voihan se olla ihan mahdollistakin. Mutta jos imetyksestä tulee omaa terveyttäkin tärkeämpi asia ei kaikki ole ihan kunnossa. Missä tämän äidin läheiset olivat? Eikö mieskään sanonut mitään? Tuollaisessa tilanteessa ei välttämättä itse näe asiaa niin kuin miltä se ulkopuolisin silmin näyttää, tai miltä se itsestäkin saattaa parin vuoden kuluttua näyttää.

Vierailija

tavalla pystyin juttelemaan ja lukemaan esikoiselle lypsiessä kun imettäessä olisin.

Miksi en olisi lypsänyt? Itse en ole keksinyt yhtäkään syytä siihen.

Vierailija

Tempakka:

Lainaus:

Olisi kiinnostavaa tietää, miten ihmiset ovat käytännön elämän lypsämisen ohella hoitaneet. Kuinka kauan ovat lypsäneet kerralla, missä välissä ovat nukkuneet, missä välissä yrittäneet imettää jne.?

Itse olen ainakin lukenut muutamia, osassa siis päästäy kokonaan imetykseen, osassa ei.

Esim. siihen miten hyvin heruu pullolle ei kauheasti voi vaikuttaa. Se vaan on yksilöllistä.

Vierailija

mutta tuota vuoden täysimetystä ihmettelen! Olikohan alku niin traumaattinen, ettei äiti pystynyt lopettamaan sitä täysimetystä kun se kerran alkoi sujua?

Vierailija

Meillä ei imettäminen onnistuntut, joten pumppasin 3,5 kuukautta kolmen tunnin välein neidille maidot. Yleensä neiti söi ensin edellispumppauksen satsin ja sitten makasi sylissä kuutynnyllä ja nukahti moottoripumpun rauhoittavaan surinaan, eli läheisyyttä ja lepoa riitti meille molemmille...

Olisin vielä varmaan jatkanut pitemällekkin, mutta maidon tulo loppui.

Vierailija

Tempakka:

Lainaus:

Kysymykseksi jää, kuinka paljon ehti olla vauvan kanssa?

Itse lypsin 1.5kk hiipuvalla tahdilla, koska joka 3. tunti lypsämistä vei aika paljon aikaa niin nukkumiselta kuin vauvan kanssa olemiselta.

Kuinka paljon sinä ehdit olla vauvasi kanssa ?

Vierailija

tuo idiootti natsi sairaanhoitaja:

" hoitaja tuli huoneeseeni ja sanoi: sinä et ole tarpeeksi antanut tuolle pojalle ruokaa, joten hänet täytyy viedä teho-osastolle nenämahaletkuun tai muuten hänelle tulee aivovaurio..."

Aivan järkyttävä akka!

Vierailija

Ite lypsin vajaan kuukauden ksoka lapsi ei ikinä oppinut ottamaan kunnolla rinnasta mutta koska tämä oli kolmas ja minulla oli ennestään 3,5v ja 1,5v lapsi, on yksinkertaisesti MAHDOTONTA elää vauvantahtisesti ja keskittyä vaan vauvaan ja lypsämiseen. Toivoisin, että myös muut edes joskus tulisivat ajatelleeksi tätä asiaa.

Vierailija:

Lainaus:

Keinoja on monia, eiköhän se ajan löytyminen ole enemmänkin halusta kiinni?

Vierailija

Missä on ÄITImyönteisyys? Minä en moiseen rääkkiin olisi suostunut saati jaksanut ryhtyä. Esikoista imetin 4kk, vaikka kuppikoko HH ja imetys todella vaikea, nänninpäät vielä sisäänkääntyneet. Kuopus ei saanut niistä kiinni ja oltiin alusta asti pullon varassa. Esikoisella on allergioita ja astma, kuopuksella ei mitään. Minä peräänkuulutan äitimyönteisyyttä, sillä vain se, että äiti ei ole väsynyt ja voi hyvin on todellista vauvamyönteisyyttä. Itse en jaksanut kantaa syyllisyyttä ja muuta imettämättä jättämisestäni. Imettäköön ken haluaa mun puolesta. Mutta jokseenkin tekisi mieli muistuttaa, että mitään sädekehää tai mitalia ei siitä saa vaikka olisi ekan vauvan ikävuoden hereillä kokonaan ja antaisi lapsen roikkua koko ajan siinä tississä kiinni. Äidillekin kuuluu lepo, jo ihan mielenterveyden ja oman jaksamisen kannalta. Hyvinvoiva, onnellinen, levännyt äiti on sellaista, mitä joka vauva ansaitsee. Sanovat imetystuki-ihmiset mitä vain, joissain tapauksissa kannattaa vain luovuttaa sen imettämisen kanssa, naisia ei ole luotu tasavertaisiksi rinnoiltaan. Korvike on ihan hyvää vauvalle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat