te äidit jotka jaksatte hoitaa lapsenne itse...

Vierailija

Mitä poääasiassa tarjoatte aamupalaksi?Täytyykö aina olla sitä puuroa???

Eikö esim. risifrutti ole hyvä vaihtoehto??Ja lkeikki-ikäisistä siis kyse..

Kommentit (4)

Vierailija

aamupalaksi syödään muroja (talk-muruja), leipää, karjalanpiirakkaa, joskus jogurttia, banaania... mitä milloinkin.

risifruteissa yms. on varmaan aika paljon sokeria, ja sitä pyrin jonkin verran välttämään. kyllä lapsi (2 v.) silti aina välillä saa ihan tavallisia jogurtteja, vaikka niissä paljon sokeria onkin.

Vierailija

Meillä pienet on syöny aamuisin puuro, koska se on helppo syöttää, halpa ja ravitseva. Isommat syö leipää yms. Minusta riisifrutti on hyvä vaihtoehto, mut meille turhan kallis jatkuvaan käyttöön, kun on monta leikki-ikäistä...

Vierailija

tykkää, ei sitä syötetä lapsillekaan. Mummolassa saavat sitten sitäkin " herkkua" ...

Meillä syödään usein muroja tai leipää, banaania, karjalanpiirakoita, marjakiisseleitä jne.

Minä en osaa sokeria välttää kun itsekin olen aina sitä saanut, eikä vieläkään ole hampaissa reikiä. Ja lapseni ovat kaikki hoikkia että siksikään ei tarvitse niin välittää. Kohtuus kaikessa.

Vierailija

Tosiaan ei mitkään riisifrutit ole mitään aamupalaa, eikä murotkaan kovin suositeltavia kun niissä on paljonkin suolaa, sokeria ym. Meillä syödään puuroa silloin kun aamulla ehdin sitä keittää, muuten leipää, maitoa, hedelmää, mitä kaapista löytyy. Kyllä lapset oppii syömään just sitä mitä annetaan. Jos annetaan vaihtoehdot että muroja vai puuroa niin kyllähän sen tietää kumpaa ne syö. Tosi paljon nykyään syödään valmisaterioita ym. Murojen ja riisifruttien ravintosisältö ei pärjää täysjyväpuurolle, ei lähellekään! Se että lapset on hoikkia ei tarkota sitä ettei sokeri olisi haitaksi! Toinen asia on se, että kun lapset oppii syömään epäterveellisesti pienenä niin sitä on vaikea muuttaa. Itse syön paljon makeaa, mutta salassa lapsilta...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat