Kohti viikonloppua MAALIS-vauvan odottajat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tähän aikaan yöllä taidan olla ensimmäinen ketjun aloittaja ;) Mieluummin kylläkin olisin kotona nukkumassa kuin töissä valvomassa...

Piiitnkään aikaan en ole ehtinyt kirjoitella, jonkun verran olen lukenut pinoja, mutta paljon on jäänyt huomaamattakin.

Eiliseen kyseluýyn vielä tänään vastaan, eli naimisissa ollaan toista vuotta, yhdessä sen sijaan jo 12 vuotta, eli teinirakkaus meilläkin ;) ja töissä olen nyt vuorostani, mies jäi kotiin esikoisen kanssa ja sitten pian taas vaihdetaan. Vakipaikalla ja hoitoalalla.

(.) = jo iso!!! Kysymys kuuluukin, ärsyttääkö ketään muuta kommentit " oletpa sinä jo iso" , " kuinkahan valtava sinusta vielä tuleekaan?" , " niin silloinko sinulla vasta on laskettu aika?" tai " taitaa tulla melkoinen vauva!" Mulla alkaa hermo menemään noihin kommentteihin! Miksei nykyään enää osata ihastella isoa vatsaa? Esikoisestakin muistan samanlaiset tunteet. vaikka olinkin kyllä silloin jo valtava!!!!! Sitä ottaa jotenkin niin itseensä nuo kommentit ja on niin herkkä, kun ne koskevat masua...

Viimeksi lääkäri totesi kohtuni olevan korkealla, ei siis lainkaan edes ala sieltä ihan alavatsalta.. Sanoi vain että laskeutuiko sinulla kohtu esikoisesta alas? Tämän kommentin jälkeen olen huomannut, että tunnustelenkin liikkeitä ihan eri kohdalta kuin esikoista, eli esikoinen oli " normaalilla" korkeudella.. Samoin ilmeisesti istukka on etupuolella nyt (viimeksi takaseinässä), niin liikkeet ovat aikalailla hukassa... Selviä potkuja vielä odottelen. Epämääräistä liikehdintää kyllä on ollut jo viikkoja. Etupuolellahan istukka vaimentaa liikkeiden tuntemusta. Muilla kohtu korkealla tai etuseinämässä istukka?

Viikonloppuna meillä juhlitaan ESIKOISEN 2-VUOTIS SYNTTÄREITÄ!! :)

MUKAVAA VIIKONLOPUN ALKUA KAIKILLE!!!

2become1 ja wilpuri 18 rv

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

johdosta. Ja vielä TUTANNALLE haluaisin kommentoida että olen itse ihmetellyt samaa noista vauvaoppaista kuinka eri mittoja ja painiarviota onkaan samoja viikkoja ajatellen..Jostain kun olen kuullut että olisko se nyt viikkoon 20 asti kaikki vauvat kasvaa samoilla mitoilla kunnes sitten alkaa jokaisen yksilöllinen kehitys.

Eli tätä sairaslomaa viettelen ja selkä edelleen pipi. Nyt tullu mukaan tänään myös iskias, johon ei auta sitten mikään tai ei ainakaan makoilu.

Viimeyönä sitten heräilin vähän väliä kun yritin liikkua niin sattui niin vietävästi häpyluuhun! Onhan se aiemminkin vihotellu mutta ei näin kovasti ja ei tosiaan isoa liikettä tarvinnu tehä kun sattui. Onkohan tuossa makuulla olemisessa joku sellanen mikä tekee häpyluun kipeeks?!

Kun soitin tänään pomolle että vielä ens viikon oon saikulla niin heti kyllä varmisti sen että oonko vaan perjantaihin asti vai koko viikon loppuun! Meinas varmaan mulle heti viikonlopuks töitä!! Törkeetä mun mielestä! En sitä sano että raskaana olo olis sairaus mutta voishan sitä nyt pikkasen jo huomioida tällästä selkävaivasta ettei mitä tahansa vaadita, mutta kun pomolla ei kokemusta raskaanaolosta tms niin ei kai se osaa aatella. Mäkin teen aika raskastakin hoitajan työtä ja lääkäri jo tiedusteli voisinko siirtyä kevyempiin tehtäviin. Sanoin lääkärille että tuskin se onnistuisi eikä siitä mitään merkintää saikkutodistukseen tullu. Kehtaisinko pyytää pomolta että säästäis mua noilta viikonlopputöiltä kun niissä on paljon osteltavia ja työtahti hurja. Hyvä kun ruokista ehtii pitään..Vai onko liian noloa edes toivoa sellasta?! Vai pitäskö tehdä vaan niin kauan kun jaksaa samalla tavalla töitä kuin tähänkin asti ja jäädä sit pois kokonaan kun ei enään kykene ja kun tulee niin kipeeks paikat? HoH. Tulipas taas melkonen vuodatus. Meillä kuopus lähtee huomena mun serkkutytön perheelle yökylään (tulevan vauvan kummin luo.tyttö 16v) ja mä lähden esikoisen kans elokuviin ja hömpötteleen kaupungille.

Vatsa-asukki voi hyvin ainakin muksaisista päätellen ja huomenna taas olis yks raskausviikko täys eli tasan 19. Nyt toivotan hyvät viikonloput muillekin maaliskuisille. En tiä ehdinkö huomenna koneelle. MOIDO!

Vierailija

[color=magenta]vaikka perhe jo kovasti odottaakin äitiä pukemaan, että päästäsi lähtee Itikseen ostoksille syysloman kunniaksi. Ja samalla käydään ravintolassa syömässä.

Tää mun flunssakin rupee jo olee paranemaan päin... vihdoinkin! Viime yö oli jo paljon helpompi nukkua, ei tarttenu koko ajan heräillä juomaan ja yskimään. Menihän se loma näinkin, sairastaessa.

Täällä olen vaan tyytyväinen, kun masu kasvaa ja ihmiset huomaa. Esikoista kun odotin niin mun masu oli niin pieni, että sain kuulla kyllästymiseen ja jopa huolestumiseen asti huomautuksia, siitä kuinka pieni kun maha on. Kättärille synnyttämään mennessäkin vastaanottovirkailija kysyi, että missä mun maha on? Ja ihan normaalin kokoinen tuo neiti oli, 49cm, 3270g.

[b]NapNap:lle[/b] ihanaa ultraa! Täällä vaan[/color] [color=green]kateellisena[/color] [color=magenta]luen muiden ultraan menoja, kun omaan on vielä niin pitkä aika. Vasta 2.11.

Eilen illalla oli hauska kattoa mun masua, kun makasin sohvalla selällään, niin mun masu tärisi sillai pienesti. Ei tuntunut miltään, mutta näkyi. Mieskin sen huomasi. Taisi " mosse" siellä liikehtiä. Onks muut huomannu tällasta?

Nyt on mentävä, neiti käy koko ajan kysymässä " millon me lähetään?"

Monkey ja mosse rv. 18+2

Vierailija

[color=green]hienoa että kaikki oli hyvin:)

tuntui itsestä kummalliselta kun ultraaja lähtiessä totesi että tervetuloa sitten seuraavaksi synnyttämään - mitä, nytkö jo? olisi kiva kurkistella sinne masuun tässä tulevienkin kuukausien aikana. no, eiköhän me näillä pärjätä.

muuten mites se SEURAAVA TAPAAMINEN? ehdotin viikolla 47 ja monkeylle keskiviikko olisi silloin paras, pikkarainen ehdotti sitten tenttien takia seuraavan viikon keskiviikkoa 23.11.

otetaanko siis KE 23.11 vai löytyykö aikaisemmin kalenterista joku sopiva päivä?

C[/color]

Vierailija

[color=midnightblue] Täällä Vantaalla sataa vettä. Mutta ei haittaa, mulla on tänään rakenneultra! Pikkusen jänskättää! Minkäkokoisia vauveleita teillä on ollut rakenneultrassa, paino/pituus?

Tänään ajattelin käydä vähän vaatteita ostamassa, huomenna nään kavereita, kukaan niistä ei taida tietää, että olen raskaana. Saa nähdä, miten reagoivat...

Lily80: Taitaa sullakin tuo selkävaiva olla iskias, ainakin kuvauksesi perusteella. Ei ole vaarallista, mutta inhottava vaiva.

Taskutiikeri: Mulla on sellanen käsitys tosta salmiakista, että sitä ei suositella, koska siinä on ihan hirveesti suolaa. Voi olla että mullakin on ihan väärä luulo, mutta muistaisin jostain lukeneeni näin...

Eli nyt vaan ultraa odottelemaan. Sukupuolta siellä ei kerrota, eikä mies edes haluaisi tietää. Vauva on varmaan jo aika iso...

NapNap+Mörökölli rv20+2 [/color]

Vierailija

[color=midnightblue] Piti vielä tohon mahan kokoon vastata... Mulle ei ole kukaan kommentoinut mahan kokoa, vaikka se mun mielestä onkin melkoisen iso. Ilmeisesti ei muiden mielestä... Mutta voin kuvitella, että tuollaiset kommentit satuttavat, musta ainakin tuntuisi pahalle. Hittoako se muille kuuluu, minkä kokoinen se vatsa on! Toiset ei kyllä yhtään mieti, mitä sanovat, ääliöitä. [/color]

Vierailija

Silloin tapaamisessa kerroin kuinka mun mies soitti että meidän kone oli räjähtänyt ja kämppä oli täynnä sinistä savua. No kotana sitten illalla tarkensi että trkoitti vaan että kuului kova pamaus(tämä rajahdys siis olis en mielestä sama asia) ja koko kämppä HAISI siniseltä savulta. No unohti mulle sanoa ton hajun, sanoi vaan että kämppä on täynnä savua... No ne on noi miehet... Koneesta olis iis pamahtanut poweri ja lainattiin meidän äidin vanhasta koneesta uusi siksi aikaa että saadan ostettua oma. Eilen en siis koneelle päässyt.

Eilistä pinoa vilasin sen verran että osaan gallppiin vastata (jotkut muutkinvsatasi ja mäkin halusin tietää mitä on kysytty. Koko pinoa en jaksanut luke. OTi harmaa sadesää jotenkin väsyttää.

Eli eiliseen Galluppii.

1. Ollaan naimisissa oltu reilu vuosi (7/04) Yhdessä ollaan oltu reilut kolme vuotta.

2. Ammatiltani olen lähihoitaja (tarhan täti) mutta nyt olen hoitovapaalla. Työpaikkaa ei ole odottamassa eikä kiire töihin olekaan. Kotona ainakin siihen asti että EMilia on 3v (täytti juuri vuoden).

Meillä harjoitellaan siirtymista isompaan sänkyyn ja täytyy vähän väliä käydä katsomassa mitä se neiti siellä sängyssä puuhaa. Nytkin kuuluu kolinaa... Ei meinaan osaa tulla sieltä itse pois...

-Santtu ja VAlttu 21+2

Vierailija

[color=green]oikein syyssää, sataa reippaasti..

taas pikkiriikkisen huolestuttaa oudon värinen vuoto, täytyy seurata pari tuntia ja pirauttaa sitten neuvolaan soittoajalla jos vielä jatkuu. muutamia viikkoja sitten todettiin se yksi tulehdus johon määrättiin antibiootit, joten olen nyt aika herkkänä näille oireille. vauvakin oli eilen ihmeen hiljainen, toki sieltä onneksi potkujakin tuntui (niin ja ultrahan oli keskiviikkona ja silloin kaikki masussa hyvin).

monella on varmaan noita pukeutumisongelmia. FIONAlle vanhana vinkkinä se masutuubi - tällä saa omat vanhat paidat mukavasti käyttöön kun tuubi peittää sen paljaaksi jäävän väliosan. mulla se on ihan jokapäiväinen vaate vaikka muutamia mammapaitoja jo onkin kaapissa.

NAPNAPille mukavaa ultraa! meillä oli aika nuiva mamma ultraamassa , eikä mitään ylimääräistä selvinnyt. pituutta eivät enää laske näillä viikoilla koska vauva useinkin aika solmussa, mutta painoarvioita on annettu reisiluun perusteella - tosin meille ei sellaista kerrottu ja tajusin vasta eilen että sellainen yleensä kerrotaan, meille ei. tosin riittää tieto että hienosti ja symmetrisesti siellä kasvetaan ja meillä mennään jopa vähän yläkäyrällä, eli suht pitkiä kun molemmat miehen kanssa ollaan, vauvakin kasvaa jo.

viikonloppusuunnitelmia tässä mietitään. lauantaina päivällä nähdään varmaan reissusta tuleva kaveripariskunta ja illlalla menen tyttökaverin kanssa syömään. sunnuntai menee sitten ihan levätessä. pari isoa palmuakin pitäisi saada vaihdettua entistä isompiin purkkeihin (kuinkahan moni muu vaihtaa multia loppusyksystä;) viime viikolla mies roudasi kaupasta pussikaupalla multaa joten kai ne tässä häviää kun saisi vain aloitettua.

palataan tässä vielä, viikonloppuja kaikille!

Caddie ja Pirpana, rv 19+3 [/color]

Vierailija

Jotenkin tätä maaliskusten pinoa on aina niin hauska (ja samalla " ikävä" ) lukea, kun tuntuu että tulen niin paljon muiden perässä, laskettu aika siis vasta 27.3.

Mulla on rakenneultraan vielä niiiiiiin pitkä aika, 9.11. päästään kurkkaamaan mitä siellä näkyy.

Mutta on ihana kuulla teidän muiden ultrakuulumisia yms. kun tietää sitten mitä odottaa. Odottavan aika tuntuu vaan niin kamalan pitkältä...

No niin, vali vali... ;)

Eilen illalla vaavi taas potkiskeli niin paljon, että tuntui todella selvästi kädelle mahan päältä. Jotenkin se on aina vaan niin ihana tunne, kun saa jonkun " elonmerkin" pienokaisesta.

Asiasta kolmanteen, oletteko huomanneet, että eri lähteissä (raskauskalenterit, oppaat yms.) sikiön koosta annetaan ihan eri lukemia? Mihinkähän sitä uskoisi? Ei kai ne koot vielä tässä vaiheessa pitäisi senttikaupalla heittää?

No joo, painun tästä taas taustalle ihmettelemään...

Tutanna 17+4

Vierailija

NapNap onnea tän päivän ultraukseen! Me ei saatu tietää sukupuolta vaikka molemmat oltais haluttu tietää se etukäteen (yritti kyllä lopussa katsoa)... mutta ehkä mennään 4D-ultraan kun siitä saa sen videonkin mukaan mitä voi sit kavereille ja sukulaisillekin näyttää! =)

Pituus oli 20cm silloin rv 19+4 kun me oltiin rakenneultrassa. Painoa ultraaja ei maininnut, enkä sitä myöskään tajunnut sit udella kun olin niin vauvan lumoissa sen ultrauksen ajan.

2become1: Meillä onkin sit päinvastainen tilanne ton kohdun sijainnin suhteen nimittäin mulla on todella ALHAALLA! Rakenneultrauksessa vauva oli pää alaspäin ja vatsan päältä pystyttiin ultraamaan ainoastaan kaulasta varpaisiin kun pää jäikin mun häpyluun alle piiloon. Lopussa käännyin sit ihan sivuttain makaamaan ja kokeiltiin josko siinä asennossa vauva vähän nousisi, mutta ei. Pää jouduttiinkin sit ultraamaan alakautta. Mutta istukka mullakin on etuseinämässä, että ehkä sen takia mäkään en selvästi vielä potkuja tunne, mutta alavatsalla olen kyllä muljahtelua tuntenut melkein joka ilta sen 19+5 jälkeen jolloin ekan kerran tunsin. Nyt siis rv 20+6.

Mietin vaan, että mahtuukohan se vauva kasvaessaankin olemaan niin alhaalla luiden alla piilossa. Mulla ei varmaan sf-mittakaan taida sit luotettava olla (tai siitä puuttuu joitain senttejä).

Tosiaan sitä päivystykses lääkäri viime sunnuntaina ihmetteli et olenko tosiaan jo puolessa välissä kun kohtu ei ole vielä läheskään navassa asti. Onneksi mulla oli ollut rakenneultra ja tiesin syyn, muuten olisin varmaan ollut ihan paniikissa lääkärin sanoista. Ja tästä asiasta sitten taas seuraavaan.

Viime sunnuntaina alkoi ihan mieletön ylävatsakipu ja jouduin sen takia menemään toistamiseen päivystykseen. Laitto sit lähetten ylävatsan ultraääneen jossa eilen kävin ja vahvisti lääkäreiden epäilyksen eli mulla on sappikiviä! KÄÄK!!! Rasvainen ja tulinen ruoka aiheuttaa sappirakon supistelua mikä saa ne kivet liikkeelle ja sit se mieletön kipu alkaa =( Sain sappipotilaan ruokavalio-ohjeen ja sitä täytyis vähän alkaa pikkuhiljaa noudattaa. En edes kuulu riskiryhmään sillä naisilla sappivaivat alkaa yleensä vasta yli 30-vuotiaana (miehillä yli 40-vuotiaana) mutta raskaus on sit jotenkin herkistänyt. Ennen raskautta ei tällaisia kipukohtauksia ole ollut. Niin sain siis litalgin-lääkkeeseen reseptin mitä täytyy ottaa jos kohtaus tulee. Yleislääkärit ei tiedä et sitä saa raskaana olevat ottaa, mutta naistenklinikan lääkäri sitä määräsi, että kai sitä sit on tutkittu ettei aiheuta sikiölle vaaraa.

Sit toissapäiväisestä tapaamisesta: Oli hauska nähdä teidät ketkä saavuitte... toivottavasti seuraavaan tapaamiseen pääseekin sit ainakin tuplasti porukkaa! =)

Vierailija

kaupoilla ollessani sovitin uusia takkeja ja mikään ns normaalikokonen ei enään menny kii navan kohdalta! SIIS NYT JO! Mun vatsa on niin pinkeenä tuohon eteen työntyny että oon pakkasien tullen oikeesti purjeessa ellen sijoita mammatakkiin. Jos liian ison tavallisen takin ostaa niin sitten se lötköttää selän puolelta tai hihat ovat liiiiaaaan pitkät. Tietäiskö kukaan mistä myydään mammatoppatakkeja ja mihin hintaan?

Oon juu kuullu myös kommentteja suuresta mahastani mistä joku täällä aloitti keskustelun mutta en murehdi asiaa vaikka se ärsyttääkin. Enemmän mua otti päähän kun yks puolituttu " otti osaa" kun kuuli kolmannen lapsemme tulosta.GRR. Noh. Olkoot. Otettiin muuten äsken ekat valokuvat mun masusta. Ootteko muut jo valokuvanneet vatsaanne? Esikoisesta oli taas niin pieni vatsa vielä rv 30 että nyt on ihanaa kun vatsa jo nyt on iso ja näkyvällä. Ylpeänä kannan ison vauvamasuni ; )

Vierailija

Minäkin voisin vielä eiliseen galluppiin vastailla. Naimisissa vuodesta 2002. Ja vakkaripaikka hoitajana.

Mulla on tosi iloinen ja ennenkaikkea helpottunut olo rakenneultran jälkeen. Jännitin sitä tosi kovasti. Jospa sitä uskaltaisi jo ruveta nauttimaan ja iloitsemaan!!

NapNapille hyvää ultraa!

Mulla kanssa ongelmia vaatteiden kanssa, paidat liian lyhyitä ja housuista ei monetkaan enää mene kiinni. (Lindexiltä ostin niitä ota kaksi hintaan 19.90 paitoja isoa kokoa, olivat ihanan pitkän mallisia) Mamma housuja pitäisi varmaan mennä ostamaan.

Sovitaan pian uusi tapaamispäivä, niin voin toivoa itselleni sellaisen vuoron että pääsen mukaan!

Hyvää viikonloppua!!

T. Suzy+ Milli 19+4

Vierailija

Kun unohdin kaksi juttua eli mullakin on alkanut iskias (vai miten se nyt kirjoitetaan) taas vaivaamaan kovasti. Siitähän täällä oli joku päivä keskustelua. Ja eilisessä kyläpaikassa oli lapsi jolla on nyt sit kihomatoja. Alkoi huolestuttamaan että kuinkas niitä nyt voidaan hoitaa raskaanaollessa jos meillekkin on niitä tarttunut =(

Vierailija

Odotuksen onnea taitaa olla, kun viime yönä alko vetää suonta ihan urakalla oikeasta pohkeesta :(

On miulla joskus aikasemminkii suonta vetäny, mut ei koskaan noin " kunnolla" ja muutenkii ihan äärettömän harvoin....

Olin eilen äkänen kotona ja syy oli vaatekaappi, mistä ei meinaa enää löytyä mitään mitä voisi pistää töihin päälle. Suurin ongelma on se, että kaikki vanhat paidat jää jo liian lyhyiksi.... no ei se siis ole ongelma, ihanaa kun masu kasvaa, mutta kun rahat on ihan finaalissa eikä ole rahaa ostaa uusia vaatteita ennen seuraavaa tilipäivää... No ehkäpä se taas tästä, kun ajattelee mitä on vihdoin tuloillaan :)

Meillä on maanantaina rakenneultra, eikä olla päätetty että halutaanko tietää vauvan sukupuoli vai ei. se on kakspiippuinen juttu, toisaalta joo ja TOISAALTA ei....

Ihanaa kun on perjantai !!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille (jos en vaikka kirjottelekkaan tässä tänään enää)

Fiona+ vaapukka 19+5

Vierailija

NapNap, tulehan sitten kertoilemaan ultrakuulumisia... Mä oon aina teitä vähän jäljessä kun la on vasta 29. päivä, tulee kaikkien juttujen suhteen ihan malttamaton olo kun ensin lukee muiden kuulumisia ja sitten vasta pääsee itse. Mulla on rakenneultra vasta 1.11. Ja liikkeet on toinen asia jota oottelen toiveikkaana...

Mä voisin kans vielä vastailla eilisiin, eli naimisiin mennään reilun kuukauden päästä. Ollaan tavattu 11 kuukautta sitten, eli aika vauhdilla ollaan oltu alusta asti liikkeellä :) Tossa just totesinkin että enpä vuosi sitten olisi uskonut mistä itseni löydän... Nyt olen töissä, mies sen sijaan opiskelee vielä useamman vuoden.

En ole vielä saanut yhtään kommenttia mahan suuruudesta. Miehen kaverin on tosin joka kerta mut nähdessään pakko sanoa että " ootpas tainnut taas vähän lihoa" , mutta siitä ei tosiaan voi ottaa nokkiinsa. Varsinkin kun se kuitenkin sitten vielä illemmalla eilen sanoi mun mahaa kauniiksi :) Työkaveritkin ovat vaan sanoneet että " sievä" , vaikka omiin silmiin se on ihan järkyn kokoinen... Ehkä niiden suuruuskommenttienkin aika tulee, mutta kuvittelisin kyllä kestäväni ne ilman suurempaa hammasten kiristelyä.

Ihanaa että on perjantai! Viikonlopuksi lähdetään reissuun, ja vaikka se tietääkin autossa istumista niin oon koko viikon sinnitellyt töissä sillä ajatuksella että kohta on perjantai. Rentouttavaa viikonloppua, raitista ulkoilmaa ja pitkiä yöunia myös teille muille!

-Aranja ja Ukko, rv 17+2-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat