Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Huhtisten perjantai***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuntuuko muista, että viikot menee kuin siivillä? Taas on perjantai ja mun saikkuviikko on melkein ohitse. Saapa nähdä kuinka työnteko sujuu maanantaina, veikkaan että ei kovin hyvin, mutta menempä näytille kuitenkin. Maanantaina on kyllä aamulla neuvola, voihan se olla että sieltä sanovat, että äläpäs menekkään.

Meillä on täällä joku myrsky, vettä sataa aivan sikanaan ja tuuli ulvoo. Peltikattoon kun sataa kaatamalla, kuulostaa ihan siltä että joku ajaisi rekalla seinästä sisälle. Siis todella rauhallista nukkua.

Muiden vuoro!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tänään on ohjelmassa lasten huoneen siivous ja järjestely, etteivät saa sotkettua sitä niin nopeasti. Mitenkähän se onnistuu???

Oma napa: Tänä aamuna tuli ihka ensimmäinen suppari. Mietin jo vähän aikaa, että mitä tämä nyt on. Kesti hetkisen ja jäi siihen. Eli vain yksi. Onneksi ei enempää. Pikkunen alkoikin mekkaloida heti samalla, ei tainnut olla hänestäkään kovin kivaa...

Onko teillä muuten toisella neuvolakäynnillä otettu jo sf-mittaa?

Minulla täti otta ja se oli muistaakseni 13 cm. Sanoi, että on vähän iso. Mutta toisaalta niin on masunikin jo ilman vauvaakin. Tosin minusta tuntuu, että masu on nyt isompi (vauvan takia) kuin mitä aikaisemmissa raskauksissa. Huh, mikähän jättimasu minulle tulee. Viime raskauden loppuvaiheessa sf-mitta lähenteli 40, joten meneeköhän se nyt yli... toivottavasti ei.

Minulla ei kyllä ruokahalu tai siis paremminkin ruoan tarve ole vielä mihinkään laskenut. Ei tosin tarvitse enää parin tunnin välein syödä, mutta montaa tuntia ei voi olla ilman ruokaa.

T: Siriin ja salarakas 16+1

Vierailija

Tänään oli ihanan rauhalllinen aamu, kun lapset olivat siskollani yökylässä. Tulin töihinkin jo 7.30 ja on ollut tosi hyvä mieli, kun ei tarvinnut väkipakolla kiskoa petistä ylös kahta unista tyttöä =)

Mulla ei ruoan tarve ole vähentynyt mihinkään, vaan päinvastoin: koko ajan on nälkä. Pahoinvointiaikana ei ruoka pudonnut millään, mutta pakko oli syödä tai lens laatta. Nyt taas putois kaikki, mutta tarvii vähän kattoa, ettei paino nouse ylenmäärin.

Mä tunsin vauvan liikkeet ihan selvästi tossa viikko sitten, mutta nyt en ole pariin päivään tuntenut mitään. Kauhee epäluulo alkaa jäytää mieltä =/ Onneks ens viikolla on neuvola, jotta pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Ihanaa, kun viikonloppu alkaa. Enää vajaa 6 tuntia töitä ja sitten olen vapaa! Meillä on täällä töissä ollut kaikenlaista juttua, mikä on saanut aikaan sen, että lasken vaan päiviä työsuhteeni päättymiseen ja kotio pääsy on joka päivä yhtä kivaa kuin aikanaan kesäloman alkaminen koulussa :-)

Hyvää viikonloppua kaikille!

nuuppari

Vierailija

Mukava, että huhtisten listakin löytyy edelleen! Odotus jatkuu ja masua tutkin joka päivä: kasvaako se vai onko se nyt pienentynyt ja onko se oikea vauvamasu vai oonko vaan lihonu jne. Neuvolasta on jo kolme viikkoa ja viikon päästä olisi seuraava käynti, jolloin ultralla kurkataan. En tunne liikkeitä, joten se tuo epävarmuutta olotilaan. Tokihan niskapoimussa kaikki oli ok ja sydän löi vahvasti. Mitään pahoinvointia ei ole ja aamu-unisuus on hävinnyt. Olotila on siis kaikin puolin varsin hyvä! Yksi ihminen on vasta kysynyt, odotanko vauvaa. Hämilläni vastasin, ihan niinkuin itsellenikin yllätyksenä että " joo kyllä odotan, mistä arvasit" . Edelleenkään tulevat isovanhemmat tai tädit ja sedät eivät tiedä tulevasta vaavista! Pian taitaa tulla iloisen yllätyksen julkistamisen aika!!! :)

Madelei 14+5

Vierailija

voi miten ihanalta nämä liikkeet voikaan tuntua :) tässä istuessani näin nyt ensi kerran potkut ulospäin! ja kunnolla pikkuinen minua monottaakin, toivottavasti illalla on yhtä reippaana jotta isukkikin näkisi ne vihdoin ja viimein.

rautaa pitäisi syödä, hemppari oli laskenut alle sallitun rajan ja totta puhuakseni se varmaan onkin ajoittaisen väsymyksen syy.

supistuksia ei ole enää onneksi niin tiheään tuntunut kuin alkuviikosta.

minulla on myös täysinäinen olo, eikä ruokaa tee mieli kun tuntuu että on muutenkin ähky, pakko sitä vaan on hissukseen syödä jotain pientä. yökötys meinasi yllättää päiväruualla, mutta onneksi ei sentään vessaan asti juoksuttanut. tässä nämä oman navan kuulumiset olikin...

mutta nyt on lähdettävä leipomaan vielä kun talo on hiljainen!

hope@ rv 16+5

Vierailija

Täällä vaihtui vesisade ihan yhtäkkiä lumisateeksi! Kiva! Vaikka eipä siitä maahan taida vielä jäädä juuri mitään, mutta on paljon kivempi katella lumisadetta kuin vesisadetta... Elämän pieniä iloja!

Kieltämättä viikot menee kuin siivillä, tänään alkoi minullakin taas uusi viikko. Äkkiä huomaammekin jo odottelevamme synnytystä... :)

Nyt siirrynkin viikonlopun viettoon, olemme lähdössä tänään kylästelemään ja huomenna taas meille on tulossa vieraita. Sain onneksi tänään vähän jo leivottua valmiiksi, niin ei ole huomenna niin paljon tekemistä!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kissankello 16+0

Vierailija

Taitaa harmaa ilma vaivata koko Suomea! Lapset oli kyllä kuravaatteissaan ulkona, ja hauskaa tuntui olevan; rapa roiskui! =) Nyt nuorimmainen on ulkona unilla (oodi sadasuojille!!), sadeilma nukuttaa..

Mä tunsin liikkeet ekku kerran nyt viikolla 13. Eka raskaudessa tunsin vkolla 17 ja tokassa vkolla 14. Kaites kroppa jotenkin herkistyy raskauksien myötä?

Mäkin tunnustaudun keskivartalolihavaksi, tää vaihe on aina hiukan " mieltä alentava" , kun tuntuu vaan, et makkarat pursuaa, vaikka kuinka kattois syöminkejään, ja liikkuis päivittäin. Noh, mä taidankin olla turhan turhamainen näissä jutuissa; vanhat neuroosit palaavat! Mut silti kympillä jännitän neuvolan vaa´alle menoa.

Mun täytyis käydä ensi viikon alusta labrassa. Meidän esikoisella oli korkea bilirubiini heti syntymän jälkeen(oli keltainen), ja sen vuoksi joudun käymään aina seurannoissa.

Mutta nyt täytyy alkaa suunnitella ensi viikon jumpat, kuulumisiin! :)

tilda 13+5

Vierailija

Ei ole kotona edelleenkään nettiyhtetyttä,olenkin muutaman kiukkuisen puhelun soittanut operaattorille ja aina vaan luvataan,että ehkä jo huomenna.

Viime kirjoitukseeni oli painovirhepaholainen lujahtanut mukaan,kirjoitin viikkoni väärin(Piti olla 15+,niin laitoinkin 16+)....

Olen huolissani,kun en tunne vielä potkuja ja pelottaa,että eihän vauvalle ole sattunut mitään,kun olen sairastanut todella rajun flunssan ja edelleenkin olen kipeänä.Kurkku on kaktuksen piikkejä täysi ja yöt menee yskiessä.

Onneksi maanantaina on neuvola ja aijonkin heti pyytää,että kuunneltaisiin sydänäänet.

Tämä aamu vierähti sokerirasitustesteissä,huhhuh mitä litkua tädit pistivät juomaan.Neuvolassa saan nekin tulokset tietää,toivottavasti ei ole raskausdiabetesta.

Niksu78 16+2

Vierailija

Olenkohan ainut joka näin myöhään vielä selailee sivustoa... Tää viikko on taas menny niin etten ennen iltaa oo koneelle ehtiny, enkä siis ole viitsinyt paljon pinoutuakaan, te muut kun tunnutte olevan niin aikaisia pinoutujia ettei enää iltasella näytä moni kirjottelevan.

Huomasin tuossa just et heinäkuiset alkaa laittaa omaa pinoa pystyyn, eli ei kai me huhtikset sitten niin alussa enää ollakaan!!! Jotenkin on tää aika menny nii hurahtamalla ettei oo hoksannu et missä asti sitä mennään. Tuntuu että vastahan sitä plussas, mut kai siitä on jo aikaa kun jo tosiaan heinäkuulle tulee jo plussaajia...

Täälläpäin on ollu syyslomaviikko, tosin ei hirveesti oo vaikuttanu meijä perheeseen ku miehellä on töitä ja lapset vielä niin pieniä, mut mul on aika pieniä sisaruksia (nuorin eskarilainen) ja niinpä mummolassa on ollu enemmän porukkaa paikalla kun ollaan päiviä vietetty tyttöjen kans siellä.

Vielä en voi varmaksi sanoa tunteneeni liikkeitä, joskus on aivan kuin tuntunut, mutta kun ei vielä joka päivä niin en sitte oo varma, tosin ihan samanlaiselta tuntuu kuin edellisiltä ja niiltäkin suht ajoissa tunsin (ekalta rv 16 ja tokalta rv14) No kohtahan voi jo odotella ihan kunnon jyskettä, enää muutama viikko!!! Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja sillo kuunnellaan sit ekaa kertaa sydänäänet (viimeks ei kuunneltu ku oli ultra).

Joo mut ihanaa viikonloppua kaikille, taitaa olla viisainta mennä itekki nukkuu nii jaksan aamulla herätä tyttöjen kans touhuilee, mies on yövuorossa...

trv.daisy + masukki rv 13+2

Vierailija

Ah, mikä olo!

Kuvotus ja väsymys tuntuvat jääneen taakse. Mulla on tänään vapaapäivä ja heräsin jo samaan aikaan kun mies lähti töihin (7 maissa), enkä halunnut enää nukkua (ei kovin tavallista mulle :). Tarmoa täynnä siis - ihanaa!

Mulla on alkanut nyt näkyä maha ja oon siitä lähes naurettavan onnellinen. Ehkä tämä esikoisen odotus on tämmöstä. Olen myös vähän naureskellut itselleni ja sille innolle millä hypistelen serkkuni vauvan vanhoja vaatteita, joita eilen sain. On ne vaan niin söpöjä!

Tämä viidestoista viikko odotusta on tuonut tullessaan myös jotain hassua: mulla ei enää ole nälkä! Onko muilla käynyt näin? Alussa oli nälkä jatkuvasti ja ellei syönyt tuli paha olo. Nyt saattaa pelkkä aamiainen riittää niin, ettei illansuussakaan vielä ole nälkä. Ruuat ei kuvota, mutta ei vaan ole tyhjää oloa koskaan! Luin eilen Vauvan odotus -kirjasta, että ruoka pysyy nyt mahalaukussa yli tuplasti kauemmin kuin normaalisti, että ehkä se johtuu tästä. Vähän tyhmää se on joka tapauksessa, sillä nälkä on kivaa, tai lähinnä sen tyydyttäminen on kivaa..

Ok, mukavaa perjantaita, vauvan vaatteille pitäis nyt vielä keksiä paikka!

Sannima

Vierailija

Hei milloin te olette tunteneet vauvan liikkuvan ekan kerran? Mä jo kuvittelin jotain eilen illalla, mut mulla mahassa kiersi muutenkin, et se oli kai vaan sitä. Odottelen kuumeisesti koko ajan!

Sannima 14+1

Vierailija

Hurahti siinä parit päivät, etten oo käynyt täällä, kun toi poskiontelotulehdus teki comebackit. Ei sit purenu yks antibioottikuuri, joten valosalta näyttää. Tänään taas hakeen uutta si vaa.

Kävin neuvolassa aamulla. Onneksi matalaakin matalampi verenpaine oli noussut vähän, kiitos salmiakki ja suklaa. Kolmena aamuna viimeviikolla töissä lähti " taju" . Silmissä musteni, pyörrytti ja valtava tuskanhiki päällä. Siitä sen saa kun on kipeenä töissä. Yksityisyrittäjän arkea parhaimmillaan. Onneksi nyt pari päivää saa huilia, meille tulee viikonloppuvieraat kyllä yökylään, mut saapa olla vaan rauhassa kotona ja voinnin mukaan passata. Hb oli kunnossa ja syke 140-150 välillä. Oliks se tytön se matalampi uskomusten mukaan. Vauva oli kyllä todella vilkkaalla päällä. Potki suoraan anturaan, ettei meinattu muuta kunnolla kuullakaan.

Vointeja kaikille ja ihanaista perjantaita ja viikonloppua myös!

Lumo 16+4

Vierailija

Tänään oli ihanan helppo aamu. Isompi ei itkenyt lainkaan menneessään leikkikouluun ja pienemmältäkin tuli vain pieni eroitku. Tulivat vielä kahdestaan koulubusilla kotiin, pienempi ei ollut itkenyt vaikka sitä pelkäsin. Viikon päästä katsotaan miten leikkikouluun meno sujuu koulubussilla ilman äitiä. Se on sellainen 10-paikkainen minibussi jossa on bussitäti lapsia varten. Hakee lapset kotoa ja vie leikkikouluun. Lepo maittaa minulle taas sillä flunssa on ottamassa ylivallan. Mulla taitaa mennä tämä raskaus sairastaessa :(. Tänään pitäisi mennä koko perheen voimalla viikonlopun kunniaksi ulos syömään, mutta saapa nähdä jaksanko. Masu rintamalla ei mitään uutta. Keskivartalolihavaksi tunnustaudun minäkin.

Vierailija

Ja ihanaa aurinkoista perjantaita - vaikka sää ainakin täällä Keski-Suomessa on kyllä kaikkea muuta:-) Meillä on ollut mukava, rentouttava lomaviikko, jospa tästä nyt saisi puhtia jaksaa jouluun saakka. Tänään on ohjelmassa tulista tomaattikeittoa, ulkoilua, opintoihin kuuluvien kirjojen lukemista ja yhdessäoloa oman miehen kanssa. Onneen ei loppujen lopuksi vaadita niin ihmeellisiä, vai mitä?

Minun ruokahalussani on myös tapahtunut selvä muutos: alkuviikkoina olisin voinut syödä vaikka hevosen, mutta nyt ruokahalu tuntuu olevan jotakuinkin sellainen, kuin se oli ennen raskauttakin. Minullahan ei ole missään vaiheessa ollut pahoinvointia, joten kaikki mikä on mennyt alas, on tosiaankin pysynyt siellä:-) Enkä ole kyllä huomannut mitään mielitekoja / vierastamisiakaan ruokien suhteen; olen kaikkiruokainen kuten aiemminkin. (Pakko tunnustaa: tällä viikolla söin kyllä kerran kypsentämätöntä homejuustoa ja tunsin siitä sen jälkeen kamalan huonoa omaatuntoa koko seuraavan päivän... Yritän kyllä pysyä järkevänä ja muistuttaa itseäni siitä, että kohtuullinen varovaisuus riittää. Homejuustoon en silti aio enää oman mielenrauhani vuoksi koskea.)

Että tämmöistä tänne - oho, ihan kuin aurinkokin alkaisi tuolta pilkistelemään!

Terveiset teille kaikille

Kisulaiselta

Vierailija

Heippa kaikille!

Olin melkein viikon lukematta palstaa ja olikin sitten melkoinen kahlaaminen kaikki " meidän" pinot läpi!! en kuitenkaan malttanu jättää mitään lukematta kun on niin mukava lukea teidän muidenkin kuulumisia.

Oma napa: viime viikonloppuna olin tuntevinani vauvan vaihtavan masussa paikkaa vasemmalta oikealle puolelle. Silloin olin ihan varma, että se oli vauvan liikettä, nyt en enää ollenkaan niin varma kun nyt on ollut niin hiljaista! KÄÄK! Ei tästä paniikista taida päästä koskaan eroon... Mutta muuten oireilu jatkunu samanlaisena, eli syödä pitää tasaisesti, rintoja kipristelee tasaisin väliajoin ja vessassa käynnit on aika tiheällä aikataululla. Valkovuoto on kans lisääntyny tasasesti... Enää ei onneks nukuta niin mahdottomasti kuin aivan ensimmäisillä viikoilla, olin jopa poikkeuksellisen ahkera tällä viikolla pari päivää. No, sitten onkin pitäny ottaa aika rauhallisesti tää loppuviikko. Taitaa kans pientä nuhanpoikasta olla virittelemässä, joten sekin vie oman osansa.

Suht hyvin vielä menee vanha garderoobi päälle, rinnoista muutamat paidat vähän kinnaa. Hankin kyl pari viikkoa sitten äitiyshousut mutta aivan vielä ei ole tarvetta. Muuta ei sitten olekaan vielä hankittu. Ajateltiin kans tehdä vaunu ym. isompia hankintoja vasta sitten vuoden vaihteen jälkeen. Mutta kateltua toki tulee jo vaatteita ja varusteita...

Mutta tässä tuoreimmat kuulumiset.

Voikaahan paksusti!

Finnmar ja Tähti 16+5

Vierailija

Onpa tosiaan synkeä päivä, noin niin kuin sään puolesta. Tänään juhlitaan miehen synttäreitä, kun ei oikeana päivänä keretty. Tein aamulla voileipäkakun ja täytekakkukin pitäis vielä väsätä. Ihanaa yllättää toinen rankan työviikon jälkeen. Pitäisi vielä käydä pikaseen kaupassa hakemassa kakun koristeita ja sitten pitäis vielä siivota. Ehdinköhän ihan kaikkea sittenkään?! :) Joku tuossa päivitteli viikkojen kulumista. Tosi nopeesti aika menee täälläkin. Ensi viikolla olisi taas neuvolakin. Toivottavasti pieni sydän sykkii edelleenkin ja muutenkin kaikki olisi kunnossa! Tänne ei tämän ihmeempiä. Vointi on ihan hyvä edelleen ja mandariinit maistuu! Voin syödä niitä vaikka kuinka paljon!

Liikkeitä odotellessa hmar ja pikkuinen 14+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat