Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*SATEISTA PERJANTAITA HELMENKANTAJAT*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

sinne Ikeaan niin käyn täällä hiukan nurisemassa. No en minä nurise vaan ilmoitan, että minulle tuo 2.11 ei ainakaan käy eikä oikeen mikään päivä sillä viikolla, paitsi päivällä ennen kolmea. Mies on lähdössä työmatkalle ja on poissa koko viikon. Esikkoa en viitsi tapaamiseen ottaa mukaan kun ei hän kuitenkaan jaksaisi siellä istua ja pulputtaisi niin paljon ettei kukaan saisi suunvuoroa. Olen siis edellen ensi viikon kannalla :)

Birdy

Vierailija

Onneks ei tarvi lähteä ulos, ainakaan vielä. Neljältä sit koululle tenttiin. Pitäis ehkä lukee viä eikä kuluttaa aikaa täällä.. =)

Mulle ei kans sovi se seuraava viikko tamperelaisten tapaamista ajatellen. Eli ens viikko ois parempi mun kannalta. Ku on noita kouluiltoja sen verran usein taas, et ei meinaa jäädä vapaa-aikaa ollenkaan työn ja koulun jälkeen. Mut jos päädytään ens viikkoon, niin sopii sekä keskiviikko et perjantai. Ja aikana 16 sopii hyvin.

Mä oon kans huomannu et jano on useemmin ku ennen. Ja tietty se kostautuu yöllä ku illalla juo paljon... Onneks saa heti taas nukahdettua ku vaan pääsee takas sänkyyn. Ja unta tuntuu tarvitsevan paljon enemmän ku ennen..

Päivän jatkoja...

Jansku & Möhkis 21+4

Vierailija

Täällä Lahden suunnalla sataa myös ja on synkkä ilma. Pakko ois silti lähteä kohta kauppaan ja ihan kävelypelillä.. Tarttee laittaa pikku-kirpulle kunnolla päälle, kun on juuri flunssasta toivuttu.. Näyttäis tuulevankin sen verran kovasti.

Ekassa raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita raskaudesta, kun pahoinvointi alussa, nyt sitten on siitäkin edestä :) Selkä meinaa reistailla oikein kunnolla, aamuisin varsinkin.. Oletteko kokeilleet tukivyötä? Oiskohan siitä apua? Tuota meidän ensimmäistä (11kk) saa nostella jatkuvaan ja välillä tuntuu ettei selkä yksinkertaisesti kestä.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille sateista huolimatta!

Heidi ja masu 21+

Vierailija

Täällä pohjoisessa on ihan kuivaa, mutta kylmä on! Toissapäivänä kun oli maa jo valkeana ekaa kertaa. Kyllä huomaa, et ollaan ihan eri leveysasteilla kuin kotopuolessa Tampereen suunnalla...

Esikoinen nukkui tänään pitkään, herättiin siis vasta puoli tuntia sitten. Voi ei tätä kotiäidin arkea - mitenköhän voin ikinä palata töihin, kun oon tottunut heräämään klo 9-11 välisenä aikana aamuisin...? Onneksi siitä ei tarvitse vielä stressata ainakaan vuoteen :) Mun pitäisi kans raahautua tänään yliopistolle, mutta ei yhtään huvittais. Jotenkin tää laiskuus vaan kertautuu täällä kotona...

Kunpa minäkin pääsisin Ikeaan! Meillä on reissu edessä joskus joulun jälkeen, kun ollaan muutettu uuteen kotiin, ja listaa on täälläkin tehty jo nyt! Ollaan oltu aina niin tyytyväisiä Ikean huonekaluihin (varsinkin hintaan), että nyt taas pitäis sieltä hankkia kaikenlaista.

Vatsassa kaikki ihan ok, mitä nyt tuntuu ettei masuherralle kelpaa Mikään äidin nukkumisasento, potkuja tulee kylkiin ja rakkoon pitkin yötä, ja yöheräilyt on ihan tosiasia jo. Lisäksi mun pitää käydä koko ajan juomassa yöllä - ihme touhua! Mulla seuraava neuvola (kolmas neuvolakäynti tän raskauden aikana, vasta!) marraskuussa, tuntuu kun täällä tosiaankin pihdattais noita neuvola-aikoja!

Nyt syömään,

Minsku ja masukaveri 24+2

Vierailija

Heipsan!

Heidikayhko: kyselit tukivyöstä. Mulle neuvolantäti (Laune) suositteli moisen hankkimista ja antoi puh.nron PHKS:n fysiatrian polille. Eli lahtelaiset saavat sen vyön ihan ilmatteeksi lainaan sieltä. Samalla fysioterapeutti neuvoo sen käytössä ja mä sain muitakin vinkkejä. Se käyntikään ei maksa mitään. Eli kannattaa ilman muuta hyvödyntää. Sen kerran, kun Lahdessa jotain ilmaiseksi saa ;)

Mä kanssa päätin piristää tätä harmautta ja sairaslomalla oloa kampaajalla käynnillä. Se oli ihan hyvä idis, mutta vaati sitten vähän järjestelyjä. Eli mulla meni siellä aikaa kome tuntia, kun suunniteltiin uusi malli, leikattiin ja värjättiin. No eihän tämä meidän Pikku-Kaveri tykännyt, että niin pitkään pitää vaan istua. Eli kun oli saatu värit päähän, niin ei muuta kuin ylös tuolista ja siinä mä sitten köpöttelin se kaapu päällä foliot päässä kahisten ympäri kampaamoa. Mahto muut asiakkaat hiukan kummeksua, kun eihän ne nähneet millanen maha mulla siellä kaavun alla oli. Muutenkin taisi sitten olla liian pitkä päivä olla liikkeella, kun nyt on toi alapää ihan hellänä liitoskipuilusta. Istuminen ei meinaa luonnistua millään. Kyllä se nyt on pakko uskoa, että mun on ruvettava ihan todella suunnittelmaan sitä, että miten paljon päivässä pystyn olemaan liikkeellä ja paljonko pitää jäädä aikaa lepäämiseen. Kaikkea kun ei voi saada. No aika hitaasti tässä on jo mentykin monta viikkoa.

Millainen teillä muuten yleisesti ottaen on tuo fyysinen kunto? Synnytystähän on verrattu maratoniin. Meinasin vaan, että oma kunto kyllä rapistuu tällä systeemillä ihan olemattomiin, kun ei se niin hyvä ole ollut ennen tätäkään. Ja nyt on kaikki jumppailu yms. kielletty. Nyt sitten vähän huolestuttaa, että mitenkähän siitä koitoksesta oikein selviää.

No nyt on pakko mennä pitkäkseen.

" juusopetteri" ja Pikku-Kaveri 22+2

Vierailija

Ainakin täällä Tampereella tulee vettä ja on pimeää. Onneksi ei tarvitse mennä ulos.

Tänään lähdetään Ikeaan ostoksille. Lista on kasvanut varsin mittavaksi vaikka ei paljon mitään pitänytkään ostaa. Mutta tuodaan nyt auton täydeltä tavaraa kun sinne saakka lähdetään. Mukava päästä päiväksi johki pois ja ilman esikkoa, tekee hyvää.

Kävin äsken puntarilla ja huomasin, että painoa ei ole tullut lainkaan lisää. Siis verrattuna viimeseen neuvolassa käyntiin. Olen mielestäni syönyt ihan hyvin ja jopa väliin hiukan liikaakin, mutta puntari väittää toista. Keskiviikkona katsotaan mitä sanoo neuvolan puntari. Massu on kyllä kasvanut ihan kiitettävästi! Eilen jopa huomasin, että yhdet äitiyshousut on käyneet hieman ahtaaksi :)

Ja siitä Tampereen tapaamisesta. Tuntuu ettei nyt millään saada päivää päätettyä, voi meitä. Sovittasko nyt niin, että valitaan kahdesta päivästä ja ne ois keskiviikko sekä perjantai. Ilmotelkaa kumpi päivä. Ja minä voin saapua paikalle vaikka molempina =) Paikkana jokin keskustan kahvila ja taitaa olla niin ettei mikään ihan piskunen riitä meille, pitäähän sinne mahtua istumaan.

Masuun ei mitään erikoista kuulu. Liitoskivut alkaa jo oleen melkoset ja välillä liikkuminen on tuskaa. Eikä ne tästä yhtään ole helpottamassa :( Puoliväli on kuitenkin jo ylitetty joten ei tässä enää hirveitä aikoja ole siihen H-hetkeen.

Suunnaksi otan nyt sohvan ja uppoudun sinne joksikin aikaa..

Birdy ja Nirppu 22 (tasan)

Vierailija

Sateista päivää kaikille täältä tampereen seudulta!!

Nyt ajattelin tuhlata aikaani täällä koneella, kun kerrankin on siihen mahdollisuus!! En siis ole aikaisemmin täällä paljon kirjoitellut!! Nyt esikoinen (2v) lähti mummulaan ja kuopus (8kk) on nukkumassa, joten ajattelin kerrankin ilmotautua!! Aina on tullut luettua, mutta josko nyt sais kirjoitettuakin...!

Täällä sitä ollaan kotosalla äitiyslomaa viettämässä ja ei vois aika hitaammin mennä!! Mies tekee ylitöitä ja minä en saa mitään tehdä!! Supistelee niin paljon, kun vain kyykistyykin lattialle. Saatikka et pitäisi imuroida, lähtee kävelylle ym normaaliin elämään kuuluvaa!! Tulee olemaan pitkä loppuodotus! Nyt viikkoja vasta 22+4. Lääkäri määrää lepoa, mutta milläs lepäilet kaksivuotiaan kanssa! Tänään tuli kutsu äitiyspolille raskauden seurantaa varten, vihdoin otetaan tosissaan!

Nauttikaa te muut, kun saatte viettää aikaanne shoppailemalla ym hauskanpidolla! Minulta sekin kielletty. Tai siis kukaan ei ole kieltänyt, mutta viimevloppuna oltii miehen kans kaksin kaupungilla ostoksilla ja lapset oli mummulassa. No kivaa oli, kun kerrankin pääsi " ihmisten ilmoille" neljän seinän sisältä, mutta seuraava päivä olikin saitten tuskaa!! Supisteli niin, kun ois synnyttään menty! Terveydenhoitaja käskeny vloppuna käymään päivystyksessä, jos tilanne pahenee ja pakkohan siel oli käydä.

No, siel ei lääkäri osannu tehdä sisätutkimusta, mutta oli mahdollisuus käyttää ultralaitetta ja osas valokuvata vauvaa. Ei kyl osannu muuta kattoo, kuin että vauval on kaikki hyvin. No kyllähän se tieto helpotti, mut silti oli kumma olo, kun en yhtään tiennyt onko paikat auennu ja pehmenny. Totes lopus, et jos olisin töissä, kirjoittaisi sairasloman... Koitettiin sitten olla muutama päivä ihan hissun kissun ja keskiviikkona kävin neuvolalääkäris. Pisti lähetteen tayssiin, onneksi paikat eivät vielä ole pehmenneet, mutta silti on vähän pelokas olo.

Vauva liikkuu paljon, varsinkin silloin, kun pitäis mennä nukkumaan ;) Kunhan vielä edes muutaman kriittisen viikon pysyisi sisällä... Saapi nähdä, mitä ne sairaalassa toteaa..

Vierailija

Moni kirjoittelikin noista liitoskipujen alkamisesta. Täällä olisi yksi listalle lisää. Yksi ilta makailin sohvalla ja oikein pyörittelin jalkoja, jotta lonkat vetreentyisi. Täytyy sanoa, että lonkkakivut oli suorastaa muikean ihanat monta päivää sen jälkeen. Ei auta muu kuin pitää jalat tiukasti yhdessä. :)

Mulla oli tukivyö esikoista odotellessa ja siitä oli minulle kyllä paljon hyötyä. Se ei vienyt kipuja kokonaan pois, mutta helpotti paljon oloa. Olenkin vanhan vyön kaivanut esiin ja kyllä sen illalla huomaa, onko sitä käyttänyt vai ei. Ostin sen aikoinaan lastentarvikeliikkeestä. Täältä meidän kunnasta saa tukivöitä myös lainaksi terveyskeskuksesta, joten asiaa kannattaa kysyä neuvolasta.

Terveisin, Matami ja Ana 22+6

Vierailija

Kotona vietetyn vuoden jälkeen kolme viikkoa töitä takana... en ole edes aina ehtinyt pinoja päivittäin lukemaan ja se harmittaa. Ollaan oltu miehen kanssa vuorotellen töissä... ja mummo hälyytetty lapsien kanssa oleilemaan, jos ei työvuorot ole sopineet yksiin. Eli ei oo juurikaan ollu koko perheen yhteistä aikaa. Onneksi tämä työrupeama on kokonaisuudessaan marraskuun loppuun kestävä, jaksanee kun teitää ettei jatku ikuisesti.

Lisävoimia antaa myös muutama " ylimääräinen" tonni näin joulun alla... verojakin maksan 0.5%, jää siis tehdystä työstä jotain käteenkin, ruhtinaallista, hoitovapaan tuloihin verrattuna.

Nuorimmainen täyttää ens viikolla kokonaisen yhden vuoden, pienen pienet kakkukestit täytynee järjestää sankarille.

Masusankari on äitynyt peuhaamaan runsaasti, edellinen ei mun mielestä ollut läheskään näin vilkas... raskaana tosiaan viimevuonna eikä silti muista.. Kumpa olisi älynnyt pitää jotain päiväkirjaa, edes muutamalla sanalla viikottain niin olis kiva vertailla.

Vointi on ollut loistava, energiaa on riittänyt yllättävästi. Ihan tällä viikolla ekan kerran tuntuu väsymystä selässä, painopiste lienee siirtynyt johonkin suuntaan (mittanauha mahan ympäriltä muuten näytti 112cm ja sf mittakin eilen 23 cm !!!).

Keravalta minäkin, keski-uudenmaan tapaaminen olis ihan jees!!!

Eiköhän tässä tällä kertaa... voimia muillekin!!!

eviesteri rv 24 + 5

Vierailija

Päätin vielä kirjotella uudestaan tähän pinoon, kun tuli jutttuu tosta tapaamisesta. Juu, ihanaa mä oon katellu kateellisena tota tamperelaisten järjestelyä viime päivinä... Mulle ainakin kävisi ensi viikolla mikä päivä vaan puoli neljän jälkeen, seuraava viikko onkin sitten vaikeempi(iltavuoroviikko). Laitelkaapas muutkin vähän aikataulujanne.

h.h.

Vierailija

Maailmassa kaikki hyvin. Tietty tota normaalia pikku kränää on joka puolella kun ei minun kroppani ole oikein luotu raskautta varten, mutta noin isommassa mittakaavassa kaikki hyvin.

Viimeviikolla käytiin Brunon kolmdeessä ja näyttäisi olevan terve tyttö tulossa. Myoma oli kasvanut hiukan, mutta ei nänen mukaansa aiheuta mitään ongelmia synnytykseen tai siitä palautumiseen.

Supparit ovat vähän rauhoittuneet ja liman tulo hiukan vähentynyt, yöks. Suppareita tulee silti jatkuvasti levossakin, saati sitten kun nousee ylös ja lähtee liikkeelle. Liitoskivutkin vaivaa jonkin verran muttei onneksi niin paljoa kuin esikoisesta...vielä ainakaan.

Vierailija

Tänne taas eksyin pitkästä aikaa!! Työt ei maistu joten rupesin lukemaan kuluneen viikon pinoja. Kyllä toi ilma vetää mielen matalaksi. Vaikka joka vuosi tää synkkyys,sade ja pimeys tulee niin aina se vaan ärsyttää sekä väsyttää!!!

Meillä oli neuvola keskiviikkona ja kaikki tuntui olevan hyvin. Painoa oli tullut sitten yllin kyllin mutta terveydenhoitaja ei sanonut mitään,ihme kyllä. Tää viikko on ollut jotenkin kauhean raskas töiden osalta ja mietinkin tässä yksi ilta että kauankohan sitä jaksaa täällä olla. Portaita pitää ravata oikein urakalla,asiakkaita nostella ja avustella. Sitten illalla on ihan kuitti ja supistelee vaan. Parisuhde, koti ja eläimet kärsii kun on koko ajan hermot pinnassa ja väsynyt... Ei kai sitä kannata väkisin vääntää,työtähän tämä kuitenkin vaan on. En tiedä kuinka tuo maha-asukas stressaantuu tai väsyy kun oikein itse on tiukilla mutta ei kai se hyväksi ole. Onneksi sentään yöt nukun hyvin,herään vain kerran vessaan ja saan heti unesta kiinni uudestaan.

Meillä täyttyi taas yksi viikko,potkut tuntuu aina vaan kovempina ja se rauhoittaa mieltä kummasti. Maha alkaa olla jo aika iso,luulis että ollaan pidemmälläkin. Jostain kerran luin että kasvu tasaantuu jossain vaiheessa... sitä odotellessa olen vain ylpeä kummustani!! : ) Ja nyt vasta on alkaneet rinnat aristaa,paidan kun vetää päälle ilman liivejä niin tuskan hiki nousee otsalle... Mutta jaksan kuitenkin iloita näistä asioista!! Nyt vasta oikeastaan pystyn puhumaan muodossa " kun lapsi syntyy" ,tähän asti olen puhunut vain " jos jää eloon" ...

Nyt alkaa työkaverit palailemaan toimistolle joten pitää lopetella ja näyttää siltä että kiinnostaisi työnteko!!!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!

DEVIL&TOIVO23 tasan

Vierailija

Joku nimittäin kysy pyöräilystä ja minä kun kävin äsken pyöräilemässä ja olo on nyt tosi karmea. Ajattelin käyvä kirpparilla ja postissa, mutta pitihän siinä välissä tehä pakollinen vessareissu kirjastossa. Päätin että nyt saa pyöräilyt olla pyöräilty. luntakin alko sateleen niin kai se talvi tekee tuloaan pikkuhiljaa.

Liitoskivut... oon varmaan aika pöhkö kun neljättä ootan enkä oikein tiiä minkälaisia ne on =O) kaikenmaailman kolotusta on kylläkin, milloin mahassa, milloin selässä, milloin alapäässä. Suonikohjut painaa eikä tunnu ollenkaan kivalta. Onko muilla suonikohjuja alapäässä? mulla tuli edellisessä raskaudessa, lähti synnytyksen jälkeen ja nyt taas...

Pissattaa jatkuvasti ja jotenkin painaa rakkoa, tai sitten vauva potkii sitä.

Nyt alan loman viettoon...

Matilda & taimi 24+4

Vierailija

muutenkin tosi masis päivä, päätä särkee eikä kiinnostaisi tehdä yhtikäs mitään. Taitaa olla aika köyhät sapuskat & viihdykkeet meidän perheellä tänään... Ja taaperon iho alkaa taas oireilla kun mentiin kylmemmille keleille, heti on raapimassa, viime yönäkin pari kertaa heräsi kamalaan huutoon ja raaputukseen. *HUOH* Ja itku meinasi päästä kun mieskin vaan tiuskaisi että " etkö sä nyt saa sitä hiljaiseksi" . Teki mieleni sanoa että ei kun sun kiusaksi huudatan, ei mua itteeni yhtään väsytä, olisit ...KELE ite noussut rauhottelemaan! Mä en oikeesti aina jaksa ymmärtää noita miehiä!

Masussa ei uutta, tosi kovasti välillä potkiskellaan. Ja ruokahalu edelleen hurja, kuten myös jano mistä muutkin ovat maininneet.

Varasin maanantaille kampaajan, jospa uusi pää piristäisi tätä surkeaa oloa!

Mukavaa viikonloppua, taidan sukeltaa peiton alle!

Manna ja eekuli 22 tasan

Vierailija

Eli siis vähän etelämpänä, Keravalla. Kohta olis taas töihin lähtö, yhden päivän oon nyt ollu töissä sen sairasloman jälkeen (oli supistuksia) eikä kyllä kovin herkkua ole. Se on siis fyysistä työtä mitä teen ja nolottaa koko ajan kun en voi nostaa enkä kyykistyä enkä tehdä sitä enkä tätä. Tuntuu, et muut kattoo kieroon vaikka se on kyllä varmaan omassa päässä toi kuvitelma. Ja tämän lisäksi tuo toissa päivänä iskenyt noidannuoli ei tahdo hellittää yhtään, pari kertaa jouduin eilen olee kaksinkerroin töissä sen takia. Mä oon jo ihan invalidi ja vaikka sanotaan ettei raskaus ole sairaus, niin mulla ainakaan ei aiemmin oo ollut mitään tällasta!

Mä oon jo niin tottunut mun pömppöön et tuntuu ettei se kasva enää yhtään. Kyllähän se varmasti kasvaa, varsinkin tällä ruokamäärällä. Oonkin nyt yrittänyt tietoisesti vähentää syömisiäni. 11kg on tullut siitä lähtöpainostani ja vaik se olikin alhainen (48kg) ni tuntuu silti hurjalta lihomiselta. Ei oo muuten tämmöstäkään ikinä aiemmin tarvinnu mietiskellä, että kyllä on ihanaa tää raskausaika... Ainakin mulla.

Toivottavasti muilla on vähän paremmin=)

h.h. rv 22+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat