Perjantaita Kesäkertut!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En jaksanut enää eilen illalla koneelle, mutta tässäpä ultrakuulumiset.

Pieni siellä oli ja sydä sykki : ) Pää-perämittä oli reilu 8 mm.

Vastasi viikkoja 6+3, mutta nyt olisi kuitenki menossa 7+4, ja lasketuksi ajaksi lääkäri kirjoitti 5.6.

Nyt en ehdi enempiä kirjoitella, mutta kuulumisiin, ja hauskaa viikonlopun odotusta!

sokuri 7+4

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

... tietty ne testitkin kai jossain vaiheessa vanhenee? et jos niitä on niin turha tietty kaapissa vanhennuttaa " säästeliäisyyttään" ... :-) se oli vaan sellanen säästöehdotus rahojen ja päänvaivan suhteen :-)

juustoista tuntuu olevan eri näkemyksiä. kuulemma ei ainakaa pastöroimattomasta maidosta tehtyjä kannata syödä, mut elintarvikelabrassa työskentelevä äitini sanoi, et jos on pitkä säilytysaika (esim. tehty kesäk.05 parasta enne tammik.06) listeriariski kasvaa säilytyksen myötä. " Normaali-ihmisillehän" ei niin väliksi.Paistettuun juustoon ei pitäisi tulla.

Mut itse nyt yrittää ottaa mahd. varman päälle. En tietty hysteerikoksikaan halua ruveta. Mut kun on kokemusta kunnon flunssien ja vatsatautien sairastamisesta (tosi rajuja) raskausaikana ja juuri näissä raskauksissa keskenmenot, niin yritän nyt välttää kaikkia mahd. tiedettäviä riskejä. Kaipa ne todella haitalliset infektiot harvinaisempia on. Tosin jostain luin, et raskausaikana vastustuskyky alenee, joten se taas puoltaisi vähän tavallista tarkempaa linjaa. mut luulen, et jokainen odottava aika hyvin tietää omalla kohdallaan, mihin vetää rajan. Ja jos on tottunut syömään esim. hiukan yliaikaisia tuotteita, niin tod.näk. vastustuskykyä löytyy myös paremmin.

Tää oli nyt tällaista toisaalta-toisaalta-pohdiskelua... Jos vauvat yleisesti ottaen ois kovin herkkiä menemään kesken tai lapset yleensäkään herkkiä " särkymään" , niin tuskinpa maailmassa liikakansoitusta olisi. Näin on äitini joskus lohdutellut, kun olen miettinyt, onko ollut tarpeeksi varovainen... :-)

Vierailija

heheh, joo kiitos varoituksesta ja tosiaan.. söin alkuviikosta parina päivänä fetasalaattia kun en ollut plussannut ts. tajunnut että sitä odotellaan =D

Ja tuo homejuusto.. yök. Meillä oli tuparit lokakuun alussa ja joku vieraista toi vihreitä oliiveja, homejuustoa ja sitä mustapekka-juustoa.. yök.

Eilen sitten oma äitini oli käymässä ja aivan tohkeissaan uudesta tulokkaasta (veli saa vaimonsa kanssa yhteinsen vauvan helmikuussa) ja että hänelle tulee kaksi lasten lasta melkeen peräkkäin.. ja tiesin tuosta ettei homejuustoja saa syödä, ja tarjosin hälle että otatko vai heitänkö roskiin.. niin se haju oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kuvottava. yök. eipä silti. en muutenkaan syö mokomaa =D

Mutta tuskin tuosta fetasta vaaraa on, eihän sitä voi osata varoa kun ei tiennyt raskaudestakaan.. jatkossa kyllä pidän mielessä... ;D

Vierailija

Meidän kaksi tytärtä lähtivät riemukkaina päiväkotiin: " Jee, lätäköitä!" " Ihanaa, mylsky!" On ollut niin mahdottoman kaunis syksy, ettei toi sade minuakaan häiritse.

Keskiviikkona ultrattiin pieni sydän, senttinen toukka. Kaikki oli hyvin ja laskettu aika saatiin kesäkuun 2. päivään. Hauskaa!

Rasvatonta maustamatonta A-jugurttia ja purkkiananasta saa alas, kaikki muu yököttää. Tulee hyvä laihdutuskuuri alkuraskauteen! Onneksi ovat lohduttaneet aiemmissa raskauksissa, että kyllä se alkio/sikiö omansa ottaa, ettei se " nälkää näe" vaikka äiti vähän vähillä elääkin.

Vielä kun saisi noita töitä tehdyksi, huono omatunto työaikana täällä vaan keskustella... Onneksi on oma huone.

Vierailija

Tein tänään, kp32/28, vielä uusintatestin, siis acon10. Nyt sain siihen kaksi viivaa. Enää ei siis voi puhua haamusta. Nyt saa olla kyllä tuo testailu. Yritän selvitä kolmen viikon päähän ultraan. Sittenhän tuon kuulee, mitä siellä masussani on. Toivottavasti vauva ja vieläpä elävä!!!

Pinon aloittajalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!!

neronja rv4+3

Vierailija

Mää olin jostain joskus lukevinani, että raskaana oleva nainen ei oo vuosikausiin jos koskaan KUOLLUT infektioon. Jos tapauksia on 20-50 vuodessa, niin riski saada infektio on silti OLEMATTOMAN PIENI. Ja jos tulee alkuraskauden keskenmeno, niin se voi johtua niin monesta muustakin asiasta kuin siitä, että söi fetasalaattia, että tuskinpa kannattaa päätään sillä vaivata.

En oo terveydenhuollon ammattilainen, mutta näin minä ajattelen. Ja ihan vasta jossain palstalla oli, että neuvolassa terveydenhoitajat usein oli ylivarovaisia antaessaan suosituksia ja ohjeita. Jos samoja asioita kysyis esim. lastenlääkäriltä, niin ohjeet olisivat " löysempiä" . Ja tämä ihan yleistäen, listeriariski on olemassa kuitenkin aina ja kaikkialla. Mutta jos alkaa kirjaimellisesti noudattamaan kaikkia ohjeita ja suosituksia, niin mitä loppujenlopuksi voi nauttia ilman pelkoa? Taitaa jäädä aika yksipuoliseksi ruokavalio.

Eli huoli pois ja nauttikaa raskaudesta!

Vierailija

Ja tervetuloa uudet Kertut!

Heräsin itse juuri päiväunilta. Ei onneksi ole enää poski ja kieli puuduksissa. Kävin tänään hammaslääkärissä ja porattiin :-/ mutta kestin sen urhoollisesti keskittämällä ajatukset operaation ajaksi pieneen ihmisenalkuun... Viime käynnillä mainitsin, että olen ehkä raskaana.. nyt oli ihanaa kertoa, että olen raskaana :-) Nyt olisi kamala nälkä!!.. mutta pitää jaksaa odottaa vielä pari tuntia, et saa jotain syödä.

Muusa 4+6

Vierailija

Eilen oli kiireinen päivä, mutta siitä selvittiin kunnialla. Pojan 5kk neuvola oli aamupäivällä ja poika sai rokotuksen. Kaikki oli hyvin. Keskusteltiin pitkään, oli terkkarilla vielä tavallistakin enemmän aikaa... Iltapäivällä oli sitten alkuraskauden ultra ykstyisellä. Siellä selvisi, että kyllä tuolla masussa todella on joku... ;) Sydän sykki pikkumöykyllä... Kokoa oli huikeat 12-13ml ja viikot on sen mukaan 7+5 tänään. Kalenterin mukaan ois tasan 8. No, niskapoimu-ultrassa selviää tarkemmin. La siis ajoittuu kesäkuun alkupäiviin. Oli helpottavaa nähdä, että kyllä meille taitaa olla joku tulossa kesällä... ;) Mies toivoo kovasti tyttöä... Mutta vielä pitäisi malttaa muutama viikko pitää suunsa kiinni niin ettei suuremmin tulokkaasta huutelisi...

Ultrasta porhalsimme veljeni tyttären (kummityttö) synttäreille ja sieltä vielä miehen siskon perheen luona käymään. Ihme kyllä, pystyin synttäreillä hillitsemään itseni ankä edes voinut pahoin. Nyt on taas mennyt 2pv oksentamatta... Paha olo kyllä on ollut. Tänään sitten kerroin veljeni perheelle tulokkaastamme. Hän taisi olla kovin yllättynyt, kun ei saanut oikein sanaa suustaan. Totesikin kyllä olevansa yllättynyt. Kyseli, aionko kertoa vanhemmillemme. Se on harkinnan alla. Äiti on niin kova hössöttämään (Ulla Taalasmaan ja Hyacint Bukee-miten-se-kirjoitetaan sekoitus...), ettei sitä ehkä kestä heti alkuvaiheessa...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Charlotte ja poika 5kk sekä rv 7+5???

Vierailija

Lapsilla syysloma, ja johan ne on taas kerennyt tekee vaikka vallan mitä kaksistaan kun minä olen vaan haaveillut tätä vauva hommaani. On mm. lukulamppuun sulatettu steariiniä (siis kuumalla lampulla, pojalla kun on tota mielikuvitusta), sitoa kuntopyörän rautalangalla ympäriinsä ja sen sellaista, iski jo paniikki että vielä kolmas tähän niin á vot! ;) Niin ja poika on jo 7v. (normaalia?). " Onneksi " täällä pyörivän kiinalaisen kalenterin mukaan nyt olisi tulossa tyttö meille...piti muuten paikkansa se kalenteri esikoisen ja kakkosen kanssa =0.

tein siis aamulla toisen plussatestin Apteekin omalla, ihan selkeä viiva siihen tuli, jees!! Ihanaa. Etenkin mies on tästä erityisen innostunut ja sekös mieltä lämmittää. Eilenkin kantoi kauppa kasseja, teki ruoan valmiiksi kun tulin töistä, ja lähettelee tekstareita töistä että miten voin...en muista että se olis näin huomaavainen ollut aiempien raskuksien kanssa :P .

Mies haluaisi jo kuuluttaa tästä kaikille, outoa sinänsä, kun muistan miten se oli yrityksen kanssa välillä aika nihkee ja toisinaan tuntui että jopa pihtas ettei vaan tärppäis, etenkin kolmannen kierron kanssa oli näin. Mutta nyt siis vaikuttaa tosi onnelliselta!

Hirvittää mitä nuo vanhukset sanoo kun kerrotaan, mahtavatko pitää jo vanhana meitä, kun ne on saaneet meidät ihan junnuina, eikä kait siihen aikaan mitkään 34v. enää lapsia tehneet, hih. Tosin on anoppi ainakin joskus väläytellyt sitä iltatähden mahdollisuutta...

Taitaa olla aika mennä katsomaan noita lapsukaisia ennen kuin on koko talo paketoitu rautalankaan (mistöhön ne edes löysi sitä...).

t. mariadee

Vierailija

Olo on hyvä ja vielä ehkä olen pikkuisen hämillään, kun eilen vasta testasin plussaa. Muttaa tooosi onnellinen! Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta eipä sitä vielä oikein voi. Olen myös ajatellut mennä yksityiselle ultraan. Täytyy vielä miettiä, että mihin. Kuvotusta on ollut pitkin päivää, rinnat ovat kipeät ja väsyttää tosi paljon. Tässä nyt tärkeimmät! Onnea vielä kaikille muille plussaneille! Kesävauvaa odotellen,

Kamu 4+4

Vierailija

Olo on ollut aivan hirveä nyt kolmatta päivää. Iski armoton flunssa, jonka seurauksena kävin tänään lääkärissä ja poskiontelotulehdushan se siellä taasen. No, ei muuta kun antibioottia naamariin. Saikkuakin sain niin, että vapaiden jälkeen menen vasta vkon päästä töihin.

Kiva kun tuota limaa nousee niin mukavasti, että pienen hetken välein saa pönttöä halailla. Flunssaisena ei ole nälkä ja syödä pitäisi tai tulee raskauden takia paha olo...Yritä tässä nyt sitten toimia..!

Pojallakin nosti kuumeen melkein 40 asteeseen. Että meitä on nyt tässä sitten 2 potilasta. Onneksi mies ja tyttö hoitelee. No siinäpä kaunis valitusvirsi taas...

Suhmura80: Kyllä jotkut ihmiset vissiin oikeesti voi tietää toisen raskaudesta. Mies kävi lasten kanssa eilen siskonsa luona ja lapset sanoivat, että äiti on flunssassa kotona, niin oli tätsy vaan todennu miehelle, että sehän oottaa. Oli vaan tuumannu et siitä näkee ihan selvästi naamasta. Yritäppä siinä sitten selittää. Meillä asiasta ei tiedä kun paras ystävä. Enkä haluis muiden vielä tietävänkään, mutta jos tämä pahaolo on tämmöstä ni ei taida kauan töissä salassa pysyä.

Milloin oottee muut meinannu isommille sisaruksille vauvasta kertoa? Meillä on aateltu odeotella sinne 12vkoon asti jos vaan onnistuu. Sen takia en haluis lasten aiemmin tietävän, et jos jotain sattuu...Joka johtaa myös siihen et en haluis mummojen jne. tietävän etteivät möläytä lapsille, koska seinilläkin on korvat...

No huh...tulipa lörpöteltyä sekavasti, mutta pistäkää osa flunssan myötä pehmenneen pään piikkiin...

Lyydia-76 rv 6+0(?)

Vierailija

Saas nähdä, pitääkö laittaa monta viestiä peräkkäin, kun ois kommentoitavaa useampaankin viestiin, mut liekö hatarassa päässä pysyy noin nimimerkit... Ehkä en sen enempää yksilöi, kelle vastaan, kun muisti on huono...

7v pojan on aivan normaalia tehdä pellepeloton-keksintöjä (steariinia lamppuun jne.)... Ainakin meillä... Olen katsellut aina ohi ajaessani erään naapurin pihaa, ja sielläkin on vaikka minkälaisia viritelmiä, auton perään kyhättyä kärryä yms. Eli siis vanhemmallakin iällä pojat ovat poikia... Meilläkin esim. pikkusiskosta tehtiin kerran keinuun lentokone, kiinnittämällä yksinkertaisesti mun kangasmitallani lauta selkään ja keinun naruihin. Sitten huudettiin et " äiti tuu kattoon pikku lentokonetta" ... :-) Voipi koetella hermoja välillä nuo keksinnöt...

Pahoinvoinnista ja turvotuksesta... Kannattaa syödä lähes koko ajan vähän ettei verensokeri pääse laskemaan. Enkä suosittele turkinpippureita, salmiakkia tai kovin paljon suolaisia, jos turvotusta on. Salmiakki kuulemma nostaa verenpainetta aika herkästi. Mut kohtuu kaikessa. Keksisitkö jotain, mikä ei olis niin suolasta, mut maistuis kuitenkin. Pahoinvointi on kurjaa. Mulla ei vielä täs raskaudessa oo pahana, sellasta kuvotusta lievänä enemmän. Väsyneenä voimakkaampaa. Koita siis levätäkin ja nukkua. (Nukkuessa ei oo paha olo, se on ollu edellisissä raskauksissa se " autuas" olotila...)

Taitaa pilvinen sää vetää muillakin mieltä apeaksi... Mua on itkettäny tänään yhtäkkiä niin, että oon jo pelänny, et liekö menossa kesken kun niin surkeaksi meni olo... (että onko se estrogeenin määrä nyt vähenemässä - ikään kuin synnytyksen jälkeen). Edellisestä raskaudesta mulla on jo yli 2,5 v. Ei oikein meinaa enää muistaa, millaiselta tuntuu missäkin vaiheessa. Onko muilla ollut apeuskohtauksia? Ja hirmu paljon kaipais huomaavaisuutta ja huolenpitoa mieheltä... Joka ei kuitenkaan oikein kai ymmärrä, miltä odottavasta tuntuu... Jotenkin sellanen jännän epävarma olo... Kuulostaako skitsolta?

No, jotain iloista sanoakseni, tämä syksy on ollut tosi kaunis, ruskaa on vieläkin. Ainakin täällä lounaisessa Suomessa.

Nyt tosin sataa tihuttaa. Mut muksut touhuaa silti ulkona.

rv6+1

Vierailija

Mulla oli poikaa odottaessa oireena vain tolkuton väsymys ja tyttöä odottaessa voin tosi pahoin. Todellinen kestokrapula olotila ihan kokoajan. Yrjöt heitin milloin mhinkin pusikkoon. Tuli siis aina ihan yllättäen se ikea yrjötys olo....Saas nähdä kuin tämä raskaus etenee! Toistaiseksi vain lieviä pahoinvointiaaltoja.

Vierailija

Voisin ehkä minäkin uskaltautua tänne Kesäkerttujen pinoon. Vielä on vaan hieman epäuskoinen olo tästä raskaudesta. Tämä kun lähti alulle heti ekasta kierrosta niin tuntuu hieman oudolta.

Laskettu aika ois 27.6. (pesun mukaan 25.6.) ja toivotaan että sieltä tulisi ihana pikkukakkonen veljeksi tai siskoksi 2-vuotiaalle tytölle.

Te ketkä olette käyneet yksityisellä ultrassa niin mitä se maksoi?? Itseäni kiinnostaisi mennä kun on ollut kivuliaita vatsakipuja, jotka on menneet ohi, mut silti, ja vielä pitäis kuukauden päästä lähteä matkalle, jossa olisi levollisempaa olla kun tietäisi onko masussa eloa. Täällä siis tällaista jatkuvaa pohdintaa; onko siellä vai eikö siellä ole. Onneksi en ole ainoa joka tuota pohtii, ja ehkä muutaman kuukauden päästä olo on jo rauhoittuneempi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

rv 5+jotain

Vierailija

Puhuit homejuuston hajun etomisesta... Raskaana ei kannata syödä homejuustoa (et ehkä ole syönytkään) tai muita pitkään säilytettäviä tuorejuustoja tms. Itse tosin " mokasin" kans syömällä vielä muutama pv sitten fetajuustoa pakkauksesta joka oli ollut jo aika pitkään auki.Sit luin täällä keskusteluja ja tajusin, et ei kannattais. Mut ehkä listeria ei ihan näin alkuvaiheessa vielä herkästi iske? Eihän tässä vielä välttämättä edes tietäisi olevansa raskaana, jos olisi pitkä kierto tai olisi suoraan imetyksestä jäänyt raskaaksi... Mut luulen ettei siitä mitään tullut, kun ei tähän mennessä oo ainakaan mitään oireita tullut. Listeriahan ilmenee tietääkseni flu-like-diseasena. Eli flunssan kaltaisina oireina (kuumetta myös).

Vierailija

Harmaata ja niin syssistä ettei todellsiat. Mielikin mene ihan apekais kelin myötä :/

SOKURI, ihania ultrauutisia, hyvä hyvä =)))) Itselläni sitte n 3 vkon päästä sama edessä. *ei malta odottaa*

NERONJA, mäkin ajattelin huomen aamulla testata mun viimeisen testin. Mä kun tein kans aconeilla ne ekat ja nyt siis laatikossa viel polttelee apteekin oma, ja kun 3 edellisestä raskaudesta olen aina kp 35 (vasta) testannut (nyt siis vanhempana olen alkanut hätiköimään) ja ajattelin sen kunniaksi kans itselleni henkistä varmistusta huomenna lisätä ;D Eli pitkän selostuksen tarkoituksena oli sanoa yksinkertaisesti että täällä yksi höppänä myöskin ;)

Tsemppiä ja voimia paniikkihäiriöstä kärsivälle (jo ehdin nikin taas unohtaa, anteeksi). Mullakin tänä aamuna iski pieni epäilys masuasukista -> liekö siellä ketään on ja elävänä. JA inhottavaa tosiaan kun sitte ajatus valtaa mielen eikä saa sitä kunnolla karistetuksi pois :/

Mutta nyt aamupalalle viimein. Tänään olis sadonkorjuu juhlat puistossa ja grillausta, mutta epäilyttää tuo sade, liekö grilli edes kuuman pysyy ;/

Mukavaa alkavaa vkonloppua kaikille !!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat