Astma ja talven tulo (pakkanen)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei Astmalasten vanhemmat

Täällä noviisi kyselee, että paheneeko astman oireet talvea kohti? Meillä on juuri alkanut lääkitys (flixotide) aamuin illoin kuukauden ajan ja sitten yritetään vähentää annos puoleen. Mietin vain, että mitäköhän pakkanen tuo tullessaan.

Minkälainen imuri teillä on? Meillä ei ole todettu pölypynkkiallergiaa, mutta silti mietin pitäisikö imuri uusia. Vanhasta kun lähtee tosi kauhea ääni ja se on sellainen halpismalli. Haiseekin pahalle. Keskuspölynimuria en ajatellut hankkia, mutta suositteletteko jotain merkkiä.

Kommentit (3)

Vierailija

Kiitos vinkistä, mä en edes tiennyt, että kelalta saa hoitotukea. Tosin meillä on myös vakuutus joka korvaa kaikki lääkäri/lääke kulut. Eipä nuo onneksi paljoa maksa, kun vielä ovat niin riitoisiakin.

Mekin olemme harjoitelleet babyhalerin käyttöä maskilla, astmahoitaja tosin sanoi, ettei tarvita maskia, mutta onneksi yksi tuttu sanoi, että kyllä tarvitte, ei 2v osaa ottaa vielä ilman sitä.Ihan kiltisti ottaa, ei vaan malttaisi hengitellä siihen kauaa.

Vierailija

Meillä on lääkkeet menneet sujuvasti vauvamaskilla. Aloiteltiin lääkkeitä jo toukokuussa koivun kukinnan aikaan, mutta sitten oli taukoa. Nyt kuitenkin diagnoosi on varma ja jatkuva lääkitys päällä. Joko olette hakeneet kelalta hoitotukea. Mä en ole vielä. Katsoin kauhuissani sitä lomaketta ja mietin, että mitenkähän tuon osaisi parhaiten täyttää. Täytynee ottaa sairaalan sosiaalityöntekijään yhteyttä, jotta saisi apua. Viikonloppuja.

Vierailija

HEI,

mä olen kanssa aloittelija, sama lääke aloitetiin tälläviikolla meidän tytölle.En osaa vastata tuohon talvi kysymykseen, mutta imurista tiedän, että siinä pitäisi olla hepa-suodatin. Me vaihdettiin imurikin. Ne maksaa 150-.350e.

Mitenkä teillä on lääkkeiden käyttö lähtenyt? onko babyhaleria?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat