Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se On MaAlIkSeT pErJaNtAi !!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille!!!

Kommentit (15)

Vierailija

Mutta kirjoita siitä huolimatta muutaman rivin.

Tuo sana EI on todellakin vielä meidän tytölle aika tuntematon käsite. Musta tuntuu, että hän muutenkin sekoittaa sen sanaan HEI, kun silloin kun joudun hänelle ei sanomaan, niin naamalle leviää iloinen hymy, koska yleensä huutelemme hänelle monta kertaa päivässä hymyn kera Hei! tai Moi! Sitten taas, jos korotan ääntäni, niin katsoo kummeksuen ja joskus jopa säikähtää. Mutta kaipa se on ihan hyväkin nyt tuon kieltämisen opettelu aloittaa, kun pian ollaan joka paikassa roplaamassa, eikä hän vielä tiedä, mikä on sallittua ja mikä ei.

TUULIA: Oletkos raskaamman musiikin ystäviä vai onko Kotiteollisuus muuten lähellä sydäntäsi? Vaiko ihan muuten vaan menette katsastamaan? Mä nimittäin itse tykkään KT:stä paljon ja yleensäkin tuosta metallimusiikista. Tietty paljon hyviä bändejä ja musaa on kevyemmälläkin puoella, mutta jostain syystä tuo raskaampi osasto vaan iskee kovemmin.

No, nyt pitääkin alkaa miettimään, miten vuoraisin vaunut, kun pakko on käydä kaupassa ja tuolla ulkona sataa ja tuulee vakaatasossa, eikä meillä ole mitään windstopperia vaunujen suuaukkoon. Harso on siitä ikävä, että tyttö ei sitten näe mitään.

lehtovi & helmi 28.3.

Vierailija

Ihanaa, se on jälleen perjantai ja viikonloppu edessä! meillä on ihan kotiviikonloppu tiedossa. Huomenna mennään käymään Myllyssä ostoksilla ja sunnuntaina mulla on salipäivä ja kaverit on tulossa meillä käymään. Eipä sen ihmeellisempiä suunnitelmia mutta se onkin kivaa ku saadaan olla koko perhe yhdessä. Odotan tosin jo innolla kun pääsen kahden viikon päästä kaverin kolmekymppisiin! Mä en ole ollut kertaakaan ulkona yksin henrin syntymän jälkeen ellei lasketa sitä kun olin kaverin polttareissa mökki-iltaa viettämässä mutta baarissa en ole ollut varmaan puoleentoista vuoteen!

Henri meni juuri päikkäreille. Toivottavasti nukkuu yhtä hyvin kuin eilen kun otti melkein 3 tunnin päikkärit!

Yö meni kivasti. Henri parkaisi kerran unissaan mutta ei edes herännyt siihen ja me saatiin jatkaa uniamme. Henri nukkui 22.45-10.00 eli ihan kivat unet. Meillä ei herätä enää ollenkaan syömään. Se on kyllä kiva juttu. Muutenkin olen miettinyt tuota imettämistä ku meillä ei ole rinta kelvannut enää aikoihin. Joskus saattaa ottaa aamulla huikat mutta läheskään aina ei kelpaa. Nyt on maidontulo tyrehtynyt melkein kokonaan. Ennen vatsatautia maitoa tuli noin 600 ml päivässä mutta nyt sitä tulee enää noin 200 ml. Mietin et pitäiskö lopettaa vai annanko tuonkin pienen lirun kuitenkin sitkeästi??? Onko muita samassa tilanteessa? ajatella että kuukausi sitten mä vielä luovutin sairaalalle 400 ml päivässä ylimääräistä maitoa! Niin se vaan loppuu yhtäkkiä.

Mä en nyt muista mitä galluppia täällä oli kun luin viestejä tässä aiemmin ja sit välillä hoidin poikaa ja laitoin pyykkejä ym. Nyt taidan mennä syömään kun ei ole mitään järkevää sanottavaa : )

Kalamami ja Henri 2.3

Vierailija

Yö meni hyvin,kun illalla Mimmille laitettiin suppo ja nenätippoja.Nyt on vielä tyttö ihan kuin mitään flunssaa ei olisi ollutkaan.Eiköhän tuo tuosta päivän mitaan ala taas potemaan.Toivon tietysti,että meni noin pikaisesti ohi.

SYDÄMEN ASIALLA-sarjaa katsovat kysymys:Mihin hävisi greengrash (?) ,se vanha ärtsy ukko? Jäänyt nyt vähän katsomati,niin johan siellä oli muuttunut näytteliöitäkin..

Minun silmä tuntuu pahenevan entisestään.Valon arkuus lisääntyy ja tuntuu että silmää pakottaa koko ajan. Ai niin,eilen oli puhetta lantionpohjanlihaksista.Minulla on ne kuulat,mutta käyttö jäänyt pariin kertaan.Tilasin myös anttilasta.Muuten olen treenannut silloin tällöin ja aina miehen ympärille puristanut lihaksilla ;) Raskausaikana harjoitelin enemmänkin..Niitä on vaan inhottava treenata,en pidä siitä tunteesta mikä tuonne alapäähän tulee..

MITEN TEIDÄN LAPSET REAGOI SANAAN -EI- ??? Meillä kasvot menee sellaseen ilkikuriseen virneeseen,että varmasti tietää olevan tekemässä jotakin väärää.Miten tuollainen pieni muka voi tietää...;) Ehkä ei tiedäkään,ottaa lähinnä leikkinä.Silti huvittavan näköistä..

KEHITYKSESTÄ: eilen Mimmi oppi itse käydä istumaan.Nytkin jäi jumiin tämän tuolin alle,kun hää istua törötti siellä.Eilen sai myös ensimmäisen kunnon kuhmun kun yritti nousta akvaariopöytää vasten!!!Missä on se meidän pieni vauva?

G:mitäs teette tänä viikonloppuna? Minä lähden illalla miehen siskon kanssa syömään ja katsomaan Kotiteollisuutta.Mies jää kotiin,kun hänellä on huomenna työpäivä.Eli minäkin ihan autolla liikenteessä tai sitten otan vain muutaman oluen,kerrankin kun pääsen yksin liikenteeseen!! Sitten joutuu vaan tulemaan taksilla kotiin... No,saa nähdä miten teen.

Muuten viikonloppu ollaan kotosalla.Vesisadettakin lupasi koko la sekä su-plää!! JOkos pohjoisessa päin on maa valkoisena?!!!

Huh,nyt nenään tuli ehta kakan haju,joten pesuhommiin !!!

Tuulia&Mimmi

Vierailija

Meillä oli taas aika rauhaton yö. Sain kyllä lapset nukkumaan jo ennen yhdeksää, mikä on hyvä saavutus, kun nukutin yksinäni... Yleensä menee lähemmäs kymmentä, kun aina kun toinen on nukahtamassa, toinen alkaa huudella äitiä tai kitistä jne. Ukko oli asiakastilaisuudessa, könysi kotiin joskus aamuyöstä. Iltayö meni ihan hyvin, mutta sitten kun sain itse mentyä joskus puolilta öin nukkumaan, alkoivat lapset olla levottomia. Sitten rupesin odottelemaan miestä kotiin ja vilkuilin vähän väliä kelloa. Sitten kun mies tuli, en saanut oikein nukuttua kuorsaukselta... Kivaa oli, siis ;-) Kohta käyn kyllä kiskomassa äijän ylös sängystä - pitäisi ruveta pakkaamaan viikonloppukamoja ja lähteä ajelemaan kohti Tamperetta.

Meillä siis viikonloppusuunnitelmissa on meno Tampereelle minun vanhempieni luo. Jos sää sallii, menemme sitten huomenna vanhempieni mökille tekemään vähän syystöitä. Tosin sadetta lupasivat, joten katsotaan, jäädäänkö sittenkin " kaupunkiin" (lapsuudenkotini ei ole tosiaan ole ihan kaupungissa, vaan pientaloalueella). Tänään illalla menemme miehen kanssa juhlimaan parin kaverin synttäreitä ravintolaillalliselle, äitini vahtii lapsia. Olemme kyllä luvanneet tulla ajoissa kotiin. Ai niin, ja onhan mulla tänään kampaajakin, ihanaa, rupeaa nimittäin hermot menemään näihin hiuksiin taas...

Lantionpohjalihaksista piti vielä sanomani. Treenailu on jäänyt vähän turhan vähälle, koska minäkään en tykkää siitä treenaillessa tulevasta tunteesta. Mutta olen nyt sentään vähän koettanut harjoitella, ettei pääse pissat lirahtelemaan, kun naurattaa tai aivastelee... Kummallista, miten niinkin helpon treenauksen tekeminen on niin vastenmielistä. Ei silti, yhtä huonolla tolalla mulla on vatsalihasten treenaus...

No joo, sellaista täällä. Nyt käyn kiskomassa sen äijän ylös sängystä!

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija

Meillä tosiaan tais rytmit muuttua. Laitoin pojan aamulla normaalisti hieman ysin jälkeen päikkäreille, joilla normaalisti nukkuu n. tunnin. Tänään poika sitten päätti nukkua melkein kaks ja puol tuntii, joten normaalit ruokailutki siirty ja näin. Saas nähä, nukutaanko meillä tästä lähtien vain kahdet päikkärit entisten kolmen sijaan...

EI-sanasta: meillä Tuukka ainakin rupeaa naureskelemaan, kun kielletään. Hymyssä on aavistus virnistystä, että " nyt vaan äiti liikkeelle, en tottele, tule hakemaan pois" . Olen sanaa pojalle toistellut ja samalla lopettanut pojan kielletyt tekemiset, kuten sähköjohtojen pureskelu tai äitien lehtien lukeminen.

Viikonlopun suunnitelmia: me aloitellaan uuden asunnon remontti. Eli maalaushommat alkaa. Miehen äiti on lupautunut lapsenlikaksi, joten päästään samalla viettämään miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa maalihyöryjen keskellä... Mitä lie tapahtuukaan???

7kk-neuvolapinoa joku kyseli (ei nyt millään nimi muistu mieleen), en oo ainakaan nähny, eipä taida olla. Me ainakin mennään seuraavan kerran neuvolaan vasta 8kk-lääkärineuvolaan, mikä meillä tosin on 7½kk iässä eli marraskuun alussa. Joten pitäisiköhän silloin laittaa 8kk-neuvolapino pystyyn jos ei joku toinen oo jo ehtiny.

Mukavaa perjantaita kaikille! Taidanpa mennä nauttimaan kupposen kahvia ja pähkäilemään miten me nyt jatketaan päivää, kun normaali rytmi on sekaisin...

Noopu ja Tuuka (18.3)

Vierailija

Ihan ekaksi Tuulialle; Greengrass lähti Länsi-Intiaan (muistaakseni)siskonsa luo, kun sisko voitti hirmuisesti rahaa arvonnasta.

Miten saisin noita päiväunia pidennettyä?? Nytkin Kaisa nukkui vain sen 45 min ja on jo puolen tunnin hereilläolon jälkeen taas superväsynyt. Hereillä oltiin ennen unia kaksi tuntia. En koe kovin mielekkääksi pitää väkisinkään hereillä, mutta ehkä sitä on vaan kokeiltava. Tänään koitin kymmenisen minuuttia vielä nukuttaa uudestaan, mutta en onnistunut. Nyt laitoin sitten omaan sänkyyn makailemaan, jospa sinne nukkuis vielä hetkeksi. Väsyneenä kun ei tule syömisestä mitään ja sitten ei tule taas nukkumisesta mitään jne.

Viikonloppusuunnitelmista sen verran, että mies lähti tänään kalareissulle ja tulee vasta sunnuntaina takaisin. Onneksi mun äiti tulee viikonlopuksi meille, ettei tarvi koko viikonloppua itsekseen olla. Mitään suunnitelmia meillä ei ole, kunhan vietetään aikaa yhdessä. Kaisakaan ei ole mummua nähnyt moneen viikkoon.

EI-sanaa meillä ei tunnisteta, enpä silti ole kovasti joutunut vielä kieltämäänkään. Kaisa ei ole vielä hoksannut pääsevänsä itse jonnekin, ryömiminen on keskittynyt vain lähimmän lelun tavoitteluun. Toistaiseksi. Eiköhän se sana meilläkin vielä tutuksi tule..

Nooh, eipä Kaisaa kiinnostanut nukkuminen. Hetken makailu saattoi silti sekin auttaa. Ja kohtapuoliin me ollaankin lähdössä kaupungille tapaamaan mammakaveria, jolla on 3 kk:n ikäinen tyttö.

Nii ja se yö; hyvin meni. Kaisa heräsi viideltä ja rauhoittui jotenkuten nukkumaan väliimme vielä pariksi tunniksi. Omaan sänkyyn ei saatu rauhoittumaan, jospa sitten ensi yönä.. Ja aamupuurokin taas maistui. Mukavaa.

Nyt menoksi,

kua ja kiemurteleva Kaisa 25.3

Vierailija

Ei todellakaan ole pohjoisessa maa valkoisena, ulkona on niin pimeää ja märkää, ettei edes kehtaa verhoja aukasta.

Eilen joku oli kysynyt koiran valjaista!? Me ostettiin jo pari vuotta sitten kirpputorilta valjaat, mutta ei olla vielä kokeiltu, että sopiiko ne edes meidän koiralle. Mutta olen nähnyt ihan tavallisessa marketissakin myytävän vetovaljaita. Ja varmaan löytyy kokoja myös leobergille.

Meillä alkoi tänään aamu jo klo.6.00. Ja ihan äidin omaa tyhmyyttä, illalla meillä oli vieraita ja katsoin kelloa, että voi se on jo kaheksan. Jenna nukkumaan, ettei mene yliväsymyksen puolelle, joten mies kilttinä totteli mua, ja vei Jennat sänkyyn. Nukahti melkein heti, vieraiden kanssa seurustelin ja ukko katteli jääkiekkopeliä telkkarista. Kohta alkoi jenna kitisemään sängyssä, kun tutti oli tipahtanut, ja kun tulin pis sieltä, niin kello näytti viittä vaille kaheksan.

Ajattelin ensin että patteri oli loppunu, kunnes tarkistin asian tekstikanavalta. Kello oli vasta kaheksan ja Jenna nukkunut jo tunnin.. Miten voi olla mahollista. Ukko vaan totes, että kyllä mää vähän ihimettelin ennen seitsemää, että miksi tyttö pitää jo nyt viedä nukkumaan, mutta emännän sana on laki.

Pidettiin sitten saunassa palaveri, että ens kerralla kertoo mulle kellonajan jos olen laittamassa neitiä nukkumaan ennen aikaisesti. Mutta sitä se teettää kun pitäisi ajatella montaa asiaa kerralla. Toivottaavasti meidän rytmit ei nyt tästä kovin menisi sekaisin.

Viikonloppuna ei mitään ihmeempää, kuten ei koskaan muutenkaan. Kovasti odotellaan että jennan serkku syntyisi. La. on sunnuntaina.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille, toivotaan että edes välillä paistaisi aurinko!!!!!! mä ja jenna

Vierailija

Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida tuosta ei-sanasta. Aika hullulta kuulostaa, jos lasta alkaisi kieltämään vasta 1,5 vuotiaana sanomalla ei. Se on kyllä lähipiirissä nähty, mihin se johtaa...

Totta tietysti on, että maaliskuisten lapset ei vielä sitä sanana ymmärrä, mutta kyllähän äidin jämäkkä äänenpaino jää mieleen. Äänensävyillä ja ilmeillähän vauva muutenkin meitä " lukee" .

Johdonmukainen on tietenkin oltava. Itse en ole antanut periksi, niin kyllä vauva (maaliskuinen) osaa tunnistaa kiellon.

Anselmi

Vierailija

täällä emilia on sit ensimmäistä kertaa kuumeessa :( kaverilla poika joutui eilen sairaalaan. nyt pelkään et on samaa virusta kun siellä lasten osasto on ihan täynnä ja samasta syystä että on nuhaa, yskää ja kuumetta josta sitten tullut hengen ahdistusta. on kuulemma liikkeellä joku vahva viirus. onko kellään muulla täällä lapset sairaana.

tulipas oikeen sekasti.

satu ja kärtyinen emilia 27.3

Vierailija

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa.

Meillä 4 vuotias leikkii pikkuisen kanssa joten pikaisesti kirjoittelen jotain kuulumisia. Kyllä päivät menee kuin hujauksessa ja vauva kasvaa kovasti. Meillä tulee jo ensiviikolla 8kk täyteen. Tyttö aloitti ryömimisen pari viikkoa takaperin ja siitä lähtien on menoa riittäny. Kyllä kehitys on ollu huimaa. Nyt liikutaan pitkin taloa ja isompien tavarat, kukat ym on aina vaarassa. Ei sanaa olen yrittäny viljellä , mutta taitaa olla vaan vitsi vielä. kyllä täytyy käydä nostamassa aina pois kukkien luota tai kehitellä jotain muuta mielenkiintoista, jotta unohtuis.

Päivä rytmistä:

07-08 herätään

08-09 aamupuuro

leikkiä ym touhuilua

11 lounas

11.30 päiväunille

n.14.00 välipala

leikkiä ym

16.30 päivällinen

17.00 iltaunet

18.00 leikkiä ulkoilua ym.

19.30 iltapala ja pesut

20.00- 20.30 nukkumaan

Yöllä heräilläin useamman kerran vaihtelevasti. syö vielä yhden kerran yöllä 02-03 aikoihin. Imetän vielä. Olen huomannu, että säänöllinen rytmi ja säännölliset ruokailuajat niin tytön kanssa on helpointa. On vasta vähän aikaa nukkunut tällaiset unet päivisin. Oli aikaisemmin huono nukkuja päivällä vain pieniä 30 min tai korkeintaan 1.5 h unia, mutta toivotaan että tämä rytmi pysyy koska on todella muuttunut tyytyväisemmäksi. Ulos yleensä laitan päiväunille vaikka sisällä on nukkunut paremmin , mutta raitis ulkoilma tekee hyvää.

2 hammasta on, mutta istu ei vielä kovinkaan hyvin. On tuo liikkuminen niin kivaa, ettei paikallaan jaksa istua. Yks päivä ajattelin, että tähän vois aika pysähtyä. On niin söpö ja ihana tyttö ja nyt on helpottanu hoitaminen. Meillä on ollu aika vaikea ja raskas alku, kun ensin oli sitä koliikkia ja muutenkin on koko ajan ollu kovin vaativa ja itkuinen, mutta jokainen lapsi on erilainen. Vauvan tahtiin ollaan eletty ja yhtään ei harmita. Se on niin lyhyt aika alle vuosi ihmisen elämässä että sen kyllä jaksaa ja mielellään pysähtyy ja jätää omat harrastukset, menot ym reissut. Ja kuinka tärkeää aikaa se on. kiitos tuulee heti kun vauva on tyytyväinen antaa kauniin hymyn. Kyllä vauva aika on kuitenkin ihanaa.

Työt ja ura saa vielä odottaa. mietin pitkää pystynkö jäämään kotiin ja kun sain päätöksen tehtyä oli se helpotus. Olen kotona 2006 syyskuuhun asti.

Nyt täytyy mennä haju haitta melkoinen...

mukavaa viikonloppua pinni ja Noora+ perhe

Vierailija

Edellisen viestin allekirjoitus ei siis ihan onnistunut. Poikani nimi on siis TUUKKA =). Luulis jo muistavan (välillä siis sormet sekoilee tässä näppäimistöllä). Nyt kahvin kupin ääreen..

Vierailija

Tykkään tosi paljon Kotiteollisuudesta ja sen sortin muusiikista noin muutenkin.Kotiteollisuus on " oman kaupungin poikia" ja letkeä mie ja sie-puhetyyli on pojilla pysynyt!!

Hassua sinäänsä,että oikeasti minä olen henkeen ja vereen trance-ihmisiä.Nuorempana tuli kierrettyä kaiken maailman " reivit" saksasta lähtien.Trancemusa saa vaan meikäläisen hurmokseen. =) Ehkä voi sanoa,että musiikin suhteen olen kaikki ruokanen.

Oli jotain muutakin jutustelua,mutta enpä muista.Menenpäs keittää teetä..

mie

Vierailija

Pitkästä aikaa ehdin koneelle muutenkin kun kouluasioita!

Meillä on Aadan kanssa oikein hauskaa aikaa kotona.Typsy on oppinut niin monia uusia asioita ihan pienen ajan sisällä, että sitä on niin hauskaa seurata vierestä. Aada oppi muuten ryömimään viikko sitten ja nyt mennään ja tosi kovaa!

ei-sanasta. Kysyin tätä muutes just terkkarilta että kannattaako sitä edes alkaa vielä yrittämäänkään toiselle hokea (tyttö pureskelee sähköjohtoja ja yritti mm. tökätä sormet pistorasiaan...) No pistokkeisiin ilmesty kyllä tulpat pikavauhtia ja kohta täytyy asentaa portaisiin ne turva-aidat. No, terkkari siis sanoi, että vasta 1,5 -vuotias ymmärtäisi ei- sanan käytön, mutta toki lasta voi kieltää ja nostaa muksun pois tilanteesta. Niin pitäisi sitten vain ehtiä ja huomata tehdä joka kerta, jotta se olis johdonmukaista.. Niinpä niin..

ruuista: eipäs syö meilläkään tyttö itse tehtyjä soseita, mutta söisi kyllä ns. aikuisten ruokaa eli ei-muussattua ruokaa.. No, näin tehdään. Peruna erikseen, liha/kala erikseen ja vihannekset erikseen. Ja hyvin menee.

Kaupan soseet kyllä kelpaavat kiireen yllättäessä vielä myös hyvin. Merkillistä.

Mitäs vielä.. Jaa, mä olen mennyt töihin! Siis muutaman vuoron olen viikossa tehnyt ja tulen ilmeisesti tekemäänkin mammaloman loppuun asti, koska en sitten osannut sanoa ei. Ekat muutama vuoro oli oikeestaan ihan mukavaa,kun sai " jotain omaakin" , mutta viime kerralla lähdin itku kurkussa töihin ja itkeä tirautinkin vessassa, että mitä hittoa mä täällä teen hoitamassa muiden lapsia kun voisin olla kotona hoitamassa omaanikin. Töistä myöhään illalla tullessani vannoin miehelle etten enää ikinä mene töihin, mutta mies lohdutti, että jos palkkapäöivänä tuntuis edes vähän paremmalta.. Enpä tiedä.. No luvattu mikä luvattu. No, Aada tosin ei ole ollut moksiskaan, kun olen ollut pois ja isi on hoitanut. Tosin yöllä haluaa sitten kyhnätä vielä enemmän kyljeesä kiinni ja seuraavana aamuna syulitellään kovasti. Kyllä mulla silti on huono omatunto.

No ei kai sitten muuta. Hassua, että mä just myös tänään mietin, että mihin Greengrass on hävinnyt, mutta hyvä kun sekin nyt sitten selvisi. ei jää hiertämään..

Onko muuten maalisten 7kk neuvolapinkkaa olemassa, kun ei ole pistänyt silmään etsinnöistä huolimatta?

Nojanda ja Aada 21/3

Vierailija

Kyllä meillä ei sanaa käytetään, useinkin. Ja kyllä se kai ymmärretäänkin kun usein tulee paha mieli ja pieni itkukin kun kielletään repimästä johtoja tai tekemästä muuta kiellettyä.

Mä luulen että jos vasta puolitoista vuotiasta aletaan kieltämään niin aika pulassa ollaan, kyllä pienemmätkin lapset ymmärtää mitä tarkoittaa ei jos ollaan oltu johdonmukaisia sen kieltämisen kanssa.

Vierailija

Ihana saada mieskin tänään kotiin ihan ihmisten aikoihin jo ennen seiskaa. Mukavasti näiden hänen iltavuorojensa aikaan saan pojat nukkumaan, siinä ei mitään, mutta nykyään meidän uhmis temppuaa alkuillan ihan tarpeeksi.. Olin eilen ihan puhki. Nyt viikonlopusta tartteis saada voimia kestää taas ensi viikon koetukset. Useimmat tilanteet ratkeaisi varmasti, jos äipältä löytyisi huumoria, mutta kun ei sitä aina tahdo riittää...

Nyt kun pojat nukkuvat, niin laitoinkin jo iltaruuan kiehumaan liedelle, jotta olisi sitten aikaa vaikka leikkiä ihan kunnolla lasten kanssa kun heräävät. Ei tartteisi vähä väliä juosta keittiöhommissa tms. Jospa vaikka esikkokin unohtaisi kaikki ne kataluudet, jotka nostattavat äiteen tukan pystyyn.

Joten TEL: kirjoitit viikolla poikanne uhmasta.. tiedän tunteen! Mukavaa viikonloppua teille! Mites poika reissussa jaksaa? Meidän kullanmuru on kyllä kylässä ja kaupoissa tosi hienosti, mutta sitten kotona ei jaksa eikä tarvitsekaan pitää kulisseja yllä.. :) Olen varmaan aiemminkin tästä teille kirjoitellut. Heti helpottaa...

Loppuviikon muita henkireikiä ovat olleet (äidille, varmaan pojillekin) perhekerho ja vierailu toisessa lapsiperheessä. Viikonloppu vielä avoin, mutta jos huomenna ei sada vettä niin olisi kiva ulkoilla porukalla vaikka läheisellä luontopolulla. Kuten mä82 kirjoittikin, niin pohjoisessa (eikä täällä meillä Kainuussa: ei ihan hirmu pohjoisessa olla kuitenkaan :) ei ole vielä lunta. Joku ilta satoi että maahankin jäi jotain, mutta suli pian pois.

Noihin lantionpohjalihaksiin kommenttini ja sitten jatkan huushollaamista: Kirjoittelin tuolla synnytyspuolella jokin aikaa sitten tästä mun kohdunlaskeumasta (joka ei enää tunnu useinkaan vaikka en niin säännöllisesti olekaan jumpannut) ja eräs äiti antoi kivan jumppaohjeen: kun kuorii pottuja niin yksi peruna=supistus, toinen peruna=rentoutus jne. Eli pottujen kuoriminen on mun hommia nykyään ;) Muutenkin olen arkeen liittänyt tuon jumpan, satukirjaa lukiessani yksi sivu supistaa ja toinen rentoutus...

Maalismussukka voi hyvin. Syö hyvin, nukkuukin ihan hyvin ja jaksaa vielä nuo isoveljensä mesoamisetkin useimmiten hermostumatta... Muistuttaa myös päivä päivältä enemmän isoveljeltään, siis ulkonäön suhteen. Mutta nyt lieden ääreen palaan mä..

Pippandii ja mussukat

Uusimmat

Suosituimmat