Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantaita MARRASKUISET!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Tai johan toi kello kohta puolta päivää käy...

Kyllä sitä on jotenkin herkkäuniseksi muuttunut vaikkei varsinaisesti valvoiskaan yöllä. Koko ajan jotain unia näkee ja tosi herkästi herää. Tänäänkin heräsin jo puol viiden aikaan ihan pirteenä. Kävin syömässä ja lehtee lukemassa ja takas nukkumaan. Kyllä sitten onneks sai vähän uinuttua vielä lisää.

LIIKKEISTÄ: Täälläkin vauva enimmäkseen möyryää. Välillä tuntuu että joka ikinen pyllynpyöräytys tuntuu ja välillä hiljasta. Paitsi eilen illalla kun ajelin autolla niin piti sellasen möyryämisrumban että mieskin kysyi että nytkö se syntyy. Ei siis supistanut mutta paino päätään alas ja käsillään takoi tohon häpyluuntietämille. Tuntu tosi kipeeltä. Onneks oli matkaa kotiin enää reipas kilsa kun olo kävi liian tukalaksi niin ei tarvinnut pysähtyä. Tänään taas ottanut aika lunkisti. Vähän kylkeään kääntää ja jalkojaan oikoo, mutta aikas rauhallista.

Mielialojen vaihtelusta... Täällä ollaan välillä ihan kunnon raivottaria, kaikki asiat kiukuttaa ja seuraavassa hetkessä itkettää kun turhasta kiukuttelee?! Ihme että ukkokulta mukana pysyy. Kait se kuuluu asiaan.

Välillä tulee ihan haikee olo kun lukee marraskuisten vauvauutisia. Kohta tämä raskaus/ pitkä odotus on ohi. Toisaalta lähtis vaikka saman tein synnärille oman nyytin hakemaan että pääsis tutustuun siihen uuteen ihmiseen.

Tänään pitäs siivota taas ettei viikonloppuna tarvis. Mattoja ei kyllä saa ulos kun vettä sataa. Täytynee tuulettaa ne sitten myöhemmin. No ei kai se auta, alotettava se siivous on tai siitei tule ikinä valmista!

Hertta+Vaava rv 38+1

Vierailija

joo-o, toivottavasti muut on nukkunut hyvin viime yönä.. mä oon niin täynnä niitä vessa reissuja,ja sitä kipua niitten jälkeen.. aattelinki jo eilen illalla kun tuli muutama suppari 5minsan välein,et hip-hei, nyt lähtee meikäläinen....MUTTA EIIIII...... ne loppu..

joko muitten vaavit on hiljentyny,vai vieläkö riehutaan kovasti? mä en tiiäkkö, nyt on ollu jo kolme päivää hiljempaa.. edes autossa ei enää möyri.. illalla sit ku makaan sohvalla niin vaavikin kääntelee kylkeään,mut ei paljon muuta..

on niin väsyny olo, että lähenpä sohalle loikoileen koiruskan viereen..

ONKO PYLERÖISESTÄ KUULUNU,jokohan siellä on oma nyytti???

T.JEO JA NEITI 37+1 =))

Vierailija

Reissu on heitetty ja neuvolassakin käyty. Ajomatka 450 km suuntaansa meni hienosti. Pysähdeltiin tunnin välein ja välillä mä köllöttelin takapenkillä. Hiukan kylläkin kotiintuloiltana tuntui menkkamaista juilimista, mutta se hävis yön aikana.

Neuvolassa tsekattiin rutiinit ja vointi on ollut ihmeen hyvä, huonoja yöunia lukuunottamatta. Paineet 110/70 ja hemoglobiini 125, ei turvotusta, (neuvolatäti oikein paineli nilkkoja ja tarkisti näin tilanteen..?) painoa tullut kahdessa viikossa 700g. (yhteensä painoa kuitenkin tullut liikaa: 15 kg) Vauvan sydänäänet ok. Mutta asia, joka jäi itteäni vaivaamaan oli sf-mitta. Neuvolatäti joutui ottamaan sen ns. vinottain, sillä vauvan pää oli kyllä alhaalla, mutta peppu ja selkä oudosti kaarella oikealla. Niinpä hän sanoi, että sf-mittaa ei voi ottaa navan yläpuolelta, vaan sivusta...?? Onko teillä toisilla mittailtu koskaan näin?

Monilla tuntuu synnytys lähestyvän. Jännitän toisten puolesta, oon sitä sorttia. Itselläni ei ole vielä mitään tuntemuksia siihen suuntaan ja onhan la:an vielä 5 viikkoa. Hännänhuippuna olen ja tulen pysymään.

VAUVAN LIIKKEISTÄ: Tämäkin vauva on ollut tosi hiljainen taas muutamat päivät. Eilen illalla yritettiin herätellä vauvaa miehen kanssa oiken yhteistuumin, mutta yritykseksi jäi. Kokeiltiin kaikki temput,lopuksi näytettiin taskulampulla valoakin, (jonka kuulema pitäis saada vauva reagoimaan) mutta sen suurempia liikkeitä ei aikaiseksi saatu. Pientä varpaiden vipellystä vain... Yöllä kun tuttuun tapaan heräilin kääntämään kylkeä, niin seurailin silloinkin liikkeitä. Muutama pieni muljahdus, mutta ei sen kummempia. Vielä en kuitenkaan ole hätääntynyt. Ajattelen, että pienetkin liikkeet kertovat hänen olevan elossa.

MIELEN OIKUISTA: Itselläni mieliala muuttuu lähes päivittäin, vaikka tässä elossa ei sen kummempaa ulkoisesti tapahdukaan. Johtuneenko se juuri siitä, että kun ei tapahdu mitään? Mitenkäs teillä muilla? Oletteko olleet nyt loppuraskauden aikana kotona ollessanne enemmän hyvällä tuulella vai itkuisia ja kaiken maailma asioita surevia? Mulla mieli vaihtelee tosi paljon ja oon jo miettinyt, että onko tämä ok. Yleensä aamut on hankalimpia, en ole löytänyt vielä rytmiä päivän aloittamiseen ja mikään tekeminen ei kiinnosta aamuisin. Niinpä usein mökötän peiton alla useita tunteja ja suren kohtaloani: Miksi mun pitää olla kotona, enkä saa olla tarpeellisena työpaikkallani. Mut usein olo paranee iltapäivää kohti, kun käyn ulkoilemassa, teen ruokaa ja odotan miestä kotiin.

Mut nyt on mökötys taas tältä päivältä tiessään, joten intoa taitaa löytyä digi-kuvien selailuun ja valokuvatilauksen tekoon...

Voikaa paksusti

Maaria rv 34+3

Vierailija

en olekaan pitkään aikaan kirjotellut... yleensä käyn täällä vilkasemassa niin myöhään, etten viitti enää pinoutua viimeseks, ku se jäis kuitenki kaikilta lukematta. te ootte kaikki niin aikasin liikenteessä! mä nukun aina puoleen päivään, ja käynnistyn tosi hitaasti. siihen taitaa kyllä tulla kohta muutos!

alkaa olla niin tukala olo, että ei enää malta millään odottaa jakautumista. nukkuminen on hankalaa, kun ei asentoa illalla meinaa millään löytyä. liikkeet on kyllä muuten vähentyny, mutta illalla meidän mussukka pitää sen hullun jumppatuokionsa, jonka aikana mä en voi keskittyä mihinkään muuhun! eihän tässä enää kauaa tarvi kärvistellä, toivottavasti ei menis kamalasti yli.. tosin täti neuvolassa sano, että vaavi on jo ihan lähtökuopissaan:)

jaksamisia kaikille viime hetkiin!!

mollis rv 38+2

Vierailija

Ensiks JEO:lle etten unohda..Meillä on kans vauva rauhoittunut. Joko on tila loppu tai sit oottaa lähtökäskyy..

(.) ENSIMMÄINEN yö mikä meni IHAN perseelleen...Poika kitisi ja mua sattu selkään ja oli kylmä ja kuuma...Nyt vihloo niin et kävelee ei kykene ilman kiroamist..Mä epäilen tän muksun aikeita..On rauhoittunut, painet tunkee alapäähän, tuntuu et kohta räjähtää vedet tai jottain. Sit tulee tulpaa.. Mulla ku ei oo kassii eikä mittään valmiina ku oon asennoitunut niin et vast marraskuun lopussa tai joulukuun alussa synnytään...

Tarttis koiran kaa lähtee ja sit siivota. Mikäli saa lapsilt sen verran rauhaa...

Hormoonihirviö ja himpula rv 35!

Vierailija

...viikonloppuja.

Sivusto on mulle ihan uusi. Olen vieraillut vain helistimen sivuilla.

Olen 3 lapsen äiti ja neljännen la 16.11 . Mennee tosin yli sen pari viikkoa kuten edellisetkin. Vointi tavallinen. Käyn edelleen jumpissa niin vedessä kuin permannollakin. Ei koske eikä kivistä mihinkään - vielä. Synnytyspelkopolille menossa piakkoin. Vähän jäänyt traumoja edellisistä eikä juttujen lukeminen auta yhtään.

Lukemisiin.

Vierailija

Täällä sataa vettä ja on TODELLA syksyinen ilma! Ihana ilma toisaalta, lehtiä lentää tuulen mukana korkeella. Mie tykkään syksystä!

Emmalle onnea koitokseen, hui, kuinka jännää! Nyytti tuhisemassa sylissä jo tänään. Tulispa ite äkkiä perästä!

(.) Ei mitään synnytykseenkään viittaavaa! Normaalia vetistä valkovuotoa tulee, ei siis limatulppaan viittaavaakaan. Vauva kyllä työntää päätään alaspäin ja se tuntuu ikävänä viiltelynä. Toissapäivänä olin sienimetässä ja sen ansiosta sain oikean kyljen h******n kipeäksi. Ei pystyny viime yönä kylkeä kunnolla kääntämään. On muuten tosi kipeä. Koiran kanssa ei tee mieli paljon kävellä, kun on niin kova kiskomaan ja se ei todellakaan tunnu tuolla kyljessä hyvältä.

Eilen kävin neuvolassa ja painoa tulee 1-2 kg lisää koko ajan viikossa

:(. Ei ole enää kovin hauskaa! 19 kiloa tullu tähän mennessä ja varmasti vielä ehtii tulemaan muutama kilo ennen synnytystä. Nestettä on varmasti suurin osa, kun tunnen sen luissa ja ytimissä. Sf-mitta oli 38+0 36,5 cm, joten sekin menee yläkäyrällä. Muuten kaikki on hyvin, Verenpaineet ok ja pissa puhdas. Vauva oli miullakin tuossa pari päivää hiljainen, kunnes eilen sitten aloitti hurjan rumban masussa. Jalkaa vilahti siellä täällä ja peppu muljahteli puolelta toiselle. Mieskin tokas että, OHO! Synnytystä siis täällä kovasti odotellaan ja olis jo NIIN IHANA nähdä tää pikku veijari!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja jaksuja paljon!

T: Näpiskä rv 38+1

Vierailija

Perjantaita kaikille " vaivaisille" , kylläpä tää raskaus on todella raskasta, myös täällä.....

(.) No niin, käyrä oli kyllä erinomaista, mutta ne paineet : 167 / 109 että lääkityshän siitä seuras vaikka en millään uskonut. Napsin nyt tästä päivästä lähtien verenpainelääkettä ja ens perjantaina uudestaan äippäpolille. Vauva oli kasvanut 100 gr 8 päivän aikana ja painoi nyt 2800 gr. Lääkäri uhosi että katsotaan ensi perjantaina käynnistystä jos ei kasva.... Sekavin tunnelmin täällä siis ollaan kun kaikki edelliset syntyneet myöhemmin kuin tämä ja nyt tuntuu et en oo valmis....

Tyttö liikkuu kyllä hienosti ja paljon, onhan sillä tilaa kun on tuommonen kirppu ja vettä reilusti. Pää ei oo kiinnittynyt ja masu on tosi pikkunen verrattuna muiden täsä vaiheessa olevien masuun.

Nyt meen pakkaa tytöille kamat isäviikonloppua varten ja valmistautumaan iltaan : me mennään miehen kans kattoo YÖTÄ !!! JEEEEEEEEEEE !!!!!! Sil on se Kuolematon -kiertue ja kun oon ollu aina YÖ-fani niin kyllä on ihanaa.

Missäs PYLLERÖINEN ??? Varmaan vaavi jo syntynyt =). Ja kukas se olikaan toinen verenpaineiden takia tänään menossa äitipolille ? Kuulumisia odotetaan =).

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 37+2, 19 päivää laskettuun aikaan.

Vierailija

kelit vähän masentaa. viime yönä ei tullut nukuttua ollenkaan, vessareissut ja kaiken maailman ajatukset pyöri päässä niin ettei osannu rauhottua ollenkaan. viimeksi synn.tapa-arviossa arvioitiin että maha-asukki olis 2,7 kg ja eilen neuvolakäynnillä täti meinas et onhan se isompi, 3.1kg ainakin. no, aika jöllikältä tuntuu ja möyriminen on sen kun lisääntynyt. kohdun kaula on lyhentynyt ja vaavi on oikeissa asemissaan, en vaan malttais odottaa enää :) pitänee aloittaa siivousta, mies lupasi huomenna autella. Tosiaan sukupuolta emme tiedä vielä ja anoppi epäilee ettei me vaan kerrota sille ja kyselee että kumpi se nyt on :p Saapi jännittää siinä missä mekin miehen kanssa :)

katzuska&bebe, 37+2

Vierailija

Hurja tuuli on ollut eilen illasta lähtien.

Onnea emmalle tulevaan koitokseen:)Ja missä tosiaan on pylleröinen??Onkohan nyytti jo sylkyssä:)

Jeo:Mulla masussa myös paaaaljon hiljasempaa kun ennen.Eilenkin pikkuisen vaan möyrysi...

Voi kiesus kun tuli nukuttua huonosti.Sain unta vasta yhden aikaan.Mut onneks esikoinen antoi nukkua tonne melkein yhdeksään joka on tosi harvinaista:)Et suht pirteä olo on.Ihanaa kun aamulla kävi taas veskissä niin pönttöön plumpsahti kunnon limaklöntti..yäks..mut eipä se synnytys vaan lähde käyntiin..ääh:(Ajattelin mennä sunnuntaina käymään synnärillä tarkastamassa ton kohdunsuun tilanteen..ahistaa ja pelottaa et tulee niin kiire sit synnyttämään..Pakko saada mielenrauha ja varmuuden asiasta.Toivottavasti se kohdunsuu olisi sen verran jo auki et ottaisivat mut sisälle.Samanlailla kun esikoisen kanssa:)Äiti on tänään tulossa viikonlopuksi meille auttelemaan vähän siivouksessa a tuon tytön hoidossa.Ihanaa:)

mut nyt pitää mennä syömään aamupalaa..menipäs tuo aamupalan syöminen myöhäseksi..

neeta&papu rv 38+2

Vierailija

Muilla tuntuu tapahtuvan ja paljon mahan suhteen, Emma7 on sektiossa ja Pylleröinenkin hävinnyt jonnekin. Jännät paikat alkaa olla! Ite sen sijaan sain eilen vasta bongattua IHKA EKAN SUPPARIN, vaikka olikin vaan täysin kivuton kovettuminen. Mutta silti. Suppari mikä suppari, aikaansaatiin S:n avulla ;) Että ihminen voi olla iloinen pienistä asioista =D

Kitty rv 36+1

Vierailija

Kylläpä on ankeen näköistä ulkona, harmaata ja vettä sataa:( Lapsetkaan ei jaksanu millään nousta aamulla ylös, nukuttiin melkein kymmeneen!!!

Hitsiläinen, taitaa emma7 olla jo tositoimissa...Ja Pylleröinen,Jokohan sielläkin on vauveli saatettu maailmaan..? Ihan " kateellisena" tässä ajattelen omien viikkojen " vähyyttä" ...Kunpa aika menisi hiukan nopeemmin!

Mäkin oon huomannu saman minkä moni muu, että veskireissut on vähentyny.Viime yönä kävin kerran vaan pissalla. Vauvan pää tuntuu melko alhaalla ja noita samanlaisia vihlontoja ja kipuaaltoja tuntuu täälläkin! Tuntuu et jalat lähtee alta kun oikein vihloo:(

Eilen ostin viimiset vauvantarvikkeet elikkäs vaippoja ja ihan pakko oli ostaa sellanen Marimekon Unikkotuti:) Oli niin sievän näköinen..ostin vaaleenvihreän kun en ihan 100% varmaksi luota että poika tulee...

Vielä varulta pitänee pari pullotutia ostaa jos satuu niin ikävästi ettei maitoa nousekaan. Mutta nyt on siis kaikki muuten valmiina.

...paitsi se oma sairaalakassi:)

Vieraita tulee huomenna, joten pitänee hiukan siivoilla.En tosiaan kyllä mitään isompaa ala tekeen, kaikki tietää mun olevan viimisillään ja sen verran tuttuja et ei haittaa vaikkei joka paikka ihan priimakunnossa olekaan:)

Kivaa viikonloppua kaikille ja jospa vauvojakin ilmaantuisi enempikin viikonlopun aikaan:) Voikaa kaikki hyvin!

äitykkä ja poikanen rv 35+3

Vierailija

Täällä liskojen yö takana. Nyt kun " unettomuus" on takana niin supistukset herättävät. Viime yönä heräsin aika kipeisiin supistuksiin ja kävi kyllä mielessä että nytkö se lähtö tulee. Muutenhan tuo olisi aivan sama, mutta kun on mullakin perätilassa. Vielä reilu viikko armonaikaa kääntyä itsekseen ennen käännösyritystä. Sitten kun saa supistuksilta unen päästä kiinni, niin sitten kytkeytyy sellaset filmit päälle ja päässä pyörii kaikki mahdolliset ajatukset. Ihan niinkuin ei ehtisi päiväsaikaan funtsia kun pitää vielä yötkin pyöritellä asioita mielessään. Ei auta, vaikka kuinka yrittää ajatella jotain mukavaa. Onneksi ei tiedä mitä tuleman pitää kun esikoista odottaa.

Jännityksellä täälläkin odotellaan, miten marraskuiset alkaa jo saamaan nyyttejä syliinsä. Se jotenkin konkretisoi tätä omaakin odottamista ja lisää tietoisuutta siitä, että kohta se on vauva meidänkin perheessä. Hui!

Hyviä vointeja viikonloppuun kaikille marrasmasuille ja masuasukeille!

Xtreme, tasan 36

Vierailija

Noista LIIKKEISTÄ oli puhetta ja täällä vauva ollut koko odotusajan suht rauhallinen..tai sitten tuo istukka edessä vaimentaa ne liikkeet.

Välillä n. kerran viikossa möyrii sitten enemmän aikaa kerrallaan..

WC-REISSUJA täällä on ollut melkeen koko odotuksen 1 yössä, joskus harvoin 2, jos juonut paljon.

PANADOLIA täällä tainnut moni ottaa eilen, niinkuin minäkin pitkästä aikaa.

Sen verran kivuliaita alkaa olla nuo supistukset. Mietityttää vain, kun täällä selkäkipu/iskias-hermokipu niin voimakasta ja jatkuvaa, ettei monestikkaan erota iltaisin mikä kipu on iskiaskipua ja mikä supistuskipua, kun koko selkää viiltää ja lujaa :(

Olisi niin selkeää, jos tämä kolmaskin odotus päättyisi vesien menolla kotona, niinkuin 2 aiempaa odotustani...Siksi kai mietityttää nuo supistukset, kun ei selkeää muistikuvaa niiden kivuliaisuudesta ja synnytykset olleet nopeita aiemmin :(

Vierailija

KÄytiin keskiviikkona siellä äitipolilla, voi että onko siellä juuri aina niin hidasta ja pitkäveteistä... kiireellä mentiin että ehdittiin sovittuun aikaan ja sitten saatiinkin tunti odotella. Ajattelin että siellä varmaan on niin monta synnyttäjää ettei kerkiä tämmösiin ' vähemmän tärkeisiin' juttuihin kuin ultriin ihan ajallaan.

No joo, käyrille laitettiin ekana ja käskettiin seurata liikkeitä. No, en tuntenu oikeastaan mitään ja mies sitten alkoi sitä paperia seuraamaan josta näkyy liikkeet ja supistukset. Ei mitään eloa, ja sitten kätilö tulee käymään ravistelemassa mahaa. Juu, tuntui pari liikettä heti sen jälkeen, mutta paperissa ei näkyny sitten mitään. Alettiin jo hermostua että mitäsmitäs kun ei aiemmin ole näin hiljaa makoillut. Mies sitten kysyi että kumpaakos käyrää hänen pitää kattoa kun tuossa ei mitään eloa näy. NO kätilö naureskellen että ei tuossa mitään liikettä pidäkään näkyä, se on SUPISTUSKÄYRÄ :D Voi tollot meitä idiootteja ko heti hermoamassa

No päästiin sitten sinne ultraankin, vauvelilla kaikki hyvin, painoarvio 2540gr. Sitten tulikin uusi uutinen, kaveri makoilee nimittäin PERÄTILASSA.. Nyt on sitten pää täynnä kysymyksiä, että mitäs nyt.. Lääkäri sanoi että voi ihan hyvin vielä kääntyä ja voidaan yrittää kääntää vielä ensi viikolla, varattiin uusi aika ultraan ens keskiviikoksi.. Silloin kai tehdään synnytystapa-arviokin. Mulla meni puolet ohi siitä lääkärin jutuista kun on korvatulehdus niin en meinaa kuulla oikein mitään. Mies sai sitten kotimatkalla valaista että mitäs siellä keskusteltiin kun en kehdannut koko ajan kysellä että ' mitämitä' Sappiarvoja seurataan edelleen, ovat siinä rajoilla annetaanko lääkitystä, kuulemma kuitenkin niin matalalla että vauvalle ei mitään vaaraa, onneksi!

Pari aikasempaa yötä menny valvoessa, toissa yönä korvat oli niin kipeenä ettei saanu unta ja suppaili aina kun käänsi kylkeä. Aamulla sit menin korvapolille ja sain antibiootit ja tipat. Oh nice. Olisi suoraan kirjoittanu hiivalääkkeet kans kun tiedän sen ilon olevan edessä antibiottien myötä.

Täällä siis vähän meinaa kiukuttaa, vaikka viimeyö oli autuaallisen rauhallinen, ei kipua, eikä yletöntä vessaravausta, vain pari kertaa alkuyöstä.

Tämmöistä täällä...

Niksulainen ja masumöyrijä 35+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat