Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En KESTÄ, kun äitini määräilee ihan kaikesta mökillä!!

Vierailija

Ok, onhan mökki hänen nimissään, mutta tässä on silti ristiriita. Nimittäin se, että äiti sanoo hyvin usein, että saamme tehdä mökillä hommia, kaikenlaiset ideat ovat tervetulleita ja hän on vain iloinen, jos hänen ei tarvitse tehdä kaikkea.

Käytännössä kuitenkin hän puuttuu ihan kaikkeen. Milloin matot on laitettu väärin päin, milloin käytetty vääränlaista rättiä kuistin pöydän pyyhkimiseen, milloin polttopuut kannetty väärällä laatikolla. Isompia juttuja kuten puiden kaatoa en uskalla edes harkita. Ihan taatusti kun kaataisin väärän lepän väärästä kohdasta väärään suuntaan.

Aaaapuvaaaaa

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

ja haluaa käyttää sen rusinankin kapasiteetista 99,8 % sen opettelemiseen, että osaa varmasti hypätä aina kun joku toinen käskee, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija

Siis minä en voi syödä HALPAA ruokaa! Siis minä en voi peseytyä muuten kuin SAUNOEN. Siis mä en saa tehdä MITÄÄN omia juttuja! Valivalivali tuollaista ei kyllä kukaan mökilleen haluakaan...!

Vierailija

ja pomppia pillin tahdissa. Yleensä nämä paasaajat on niitä joiden omat vanhemmat ja appivanhemmat on suht helppoja ihmisiä, eikä mitään supertyranneja. Ja yleensä paasajilla itsellään on tapana tyrannisoida.

Joopa joo. Siitä on kyllä hauskuus kaukana kun itse joutuu "hampaisiin". Yleensä vielä saa paskaa niskaan jos ei tee juuri kuten määrätään. Ja sitä paskaa voi sadella hyvän tovin perästäpäinkin ja takanapäin.

Itse olen sitä mieltä että ihmisillä on oikeus määrätä seuransa ja vapaa-ajan viettotapansa. Vaikka kuinka olisi oma äityli tai rakas anoppi niin missään nimessä ei kaikkea tarvitse sulattaa, vaan saa vapaasti olla tapaamatta jos ei seura miellytä.

Vierailija

Lainaus:

ja haluaa käyttää sen rusinankin kapasiteetista 99,8 % sen opettelemiseen, että osaa varmasti hypätä aina kun joku toinen käskee, niin mikäs siinä sitten.

Onni ettet kuulu minun tuttaviini!

Vierailija

Missään vaiheessa ei ainakaan ap ole hokenut että kaiken pitäisin mennä hänen tavallaan eikä kyllä kovin moni muukaan. Yksikertaisesti moni on turhastunut siihen ettei heidän tunteistaan, taidoistaan ja yrittämisistään piitata monessa tilanteessa ollenkaan. Aina asiat tehdään väärin jne.

Ap ie myöskaan antanut sellaista tietoa että menisi laittamaan äitinsä mökin uusiksi ja äitinsä ei siitä tykkäisi. Päinvastoin äiti sanoo niin haluavansa muttei osaa kuitenkaan relata.

On totta että on syytä kunnioittaa vanhempaa väkeä ja heidän tapojaan mutta kyllä yhtälailla olisi talonväen syytä kunnioittaa majaansa majoittuvaa väkeä ja välittää heidänkin viihtyvyydestään. Se on fifty-fifty... Molemmat voisivat tulla vastaan. Ap:n kokemuksesta sain sen kuvan että hänen äitinsä tuskin paljoa tulee vastaa mitä mökin hommiin tulee.

Vierailija

Meillä ei ole omaa mökkiä vaan käydään äitini mökillä. Mökki on selkeästi äitini, vain työt siellä on yhteisiä. Yritän välttää sinne menemistä mutta tuloksena on loukkaantumista ja marttyyriasennetta. Kompromissina käymme siellä yleensä kolmasti kesässä. Pääsiäisen aikaan tekemässä kevättyöt, juhannuksena 'juhlimassa' ja kerran syksyllä tekemässä syystyöt.

Ja vierailu ei koskaan kestä yhtäyötä pidempään kerralla.

Vierailija

Emme käy äitini mökillä "kylässä", vaan kyllä se on meidän kaikkien yhteinen, vaikkakin äidin nimissä. Näin äiti nimenomaan sanonut useita kertoja ja erittäin selvästi. Voimme mennä mökille milloin haluamme, kunhan sovimme sisarusten kanssa ettei tule liikaa porukkaa kerralla.

Mutta silti aina tulee sanomista niistä räteistä ja kattiloista...

Vierailija

Ei ole vaikeaa pyyhkiä oikealla rätillä tai laittaa matot oikein päin... Ehkä äitisi luottaisi enemmän jos tekisitte jotain niinkuin kuuluu.

Vierailija

käydä siellä milloin vain ja tehdä kaikenlaisia mökkihommia - ja kuulemma hommien tekeminen on oikein toivottavaa ja tervetullutta. Ongelma on vain siinä, että käytännössä tämä ei tahdo toimia, koska äidillä on kova tarve määräillä jopa niiden rättien käytöstä. Hän siis haluaa että teemme hommia, mutta ei kuitenkaan halua.

Tiedoksi muuten, että jos provoilumielessä väität vastaan, niin en ole provosoitunut. :)

ap

Vierailija

Ei ruoan hinta siis ole ongelma, vaan se, että se on laadutonta. Esimerkiksi halvinta possu- tai kanasuikaletta, jossa on mukana ties mitä. Kun sitten olen allerginen useimmille kasviksille, niin kiva syödä koko viikonloppu (tai siis olla syömättä) jotain läskiä. Lisäksi monesti tarjoillaan jotain tarjoustuotteita, joissa päivämäärät jo menneet umpeen. Jos on makkaraa, niin se on juustomakkaraa, jossa siis laktoosia ja en sitäkään voi syödä. Kiva sitten tuollaisessa paikassa istua puuhuussissa ripulilla ja odottaa pari päivää että pääsee pesulle. Jälkiruoaksi saattaa olla vain jotain Lidl-vanukasta eli ei mulle siis mitään. Mielelläni maksaisin osan ruoista, ostaisin ja valmistaisin ne, mutta kun tämä ei käy...

Kylmällä vedellä en itseäni pese ja siksi tuo saunan lämmitys olisi kivaa. Tämä mökki kun on MÖKKI, jossa ei ole lämmintä vettä muuten kuin saunan lämmittämisen kautta. Esim. hiusten pesu kylmällä vedelle on melko mahdotonta, kun aineita ei saa päästä kunnolla pois.

46 eli hienosteleva miniä ;)

Vierailija

Lainaus:

Minusta tuo 14 vasta epämiellyttävältä kuulostaa! Tosi napakka vastaus moiselle.

Senkö, joka on joustava vai sen joka "elää tavallaan" eikä ala kenenkään pillin mukaan hyppäämään?

Vierailija

Meillä mökki "jaettu",eli jokaisella on osuus.Tilanne silti käytännössä juuri niin kuin ap:lla,paitsi että tähän mafiaan kuuluu myös rakas siskoni äitini lisäksi.Siksipä mökkeilenkin nykyään "yksin",saanpahan tehdä niin kuin parhaaksi näen,eikä tarvitse pelätä perskärpäsiä;)

Vierailija

Lainaus:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat