Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on lapseni isä?

Vierailija

Minulla on lapsi, joka on nyt 1,5v. Olen ollut mieheni kanssa naimisissa 4 vuotta. Samanaikaisesti minulla on ollut suhde toiseen mieheen. Viime aikoina olen alkanut epäillä eri syistä johtuen, että rakastajani olisikin lapsen isä. Voi olla pieni mahdollisuus, että näin olisi. Olen olettanut, että lapsi sai alkunsa tietystä kierrosta. Kuitenkin edellisen kierron ovulaatiopäivänä harrastin suojaamatonta seksiä (keskeytetty yhdyntä) rakastajani kanssa. Kuukautiset tulivat kyllä tämän keskeytetyn yhdynnän jälkeen ajallaan, mutta olivat lyhyemmät ja niukemmat. Seuraavassa kierrossa aloitimme mieheni kanssa yrittämään lasta. Kuvittelin tietenkin, että kaikki on kunnossa. Minulle tuli kuukautiset tämänkin kierron jälkeen, mutta ne kestivät vain vuorokauden ja tein samana kuukautisten alkupäivänä raskaustestin, joka näytti vahvaan plussaa. Eli " kuukautiset" tulivat, vaikka olin raskaana.

En tässä vaiheessa ajatellut ollenkaan, että mitään mahdollisuutta olisi, että rakastajani olisi lapsen isä. Kuitenkin raskausaikana sikiö oli jatkuvasti 2-3viikkoa " ikäistään" isompi, sikiö laskeutui hyvin varhaisessa vaiheessa lantioon, syntyi rv 37+1 ja painoa oli silloin 3,5kg.

Lapseni on vaalea ja sinisilmäinen, kuten minäkin, mieheni ja mieheni suku on hyvin tummatukkaisia ja ruskeasilmäisiä. Rakastajani on keskiruskeahiuksinen ja sinisilmäinen. Lapseni ei muistuta aviomiestäni, oletettua isää ulkoisesti juuri ollenkaan.

Miten voisin varmistua (muulla kuin isyystestillä) kumpi on lapsen isä?

Kommentit (6)

Uusimmat

Suosituimmat