Keski-Suomessa hoidossa olijat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka pitkään olette saaneet yrittää kotikonstein clomeilla? Musta kun tuntuu, että meille ollaan tyrkyttämässä inssiä, vaikka takana vasta yksi clomikierto. Heti ekassa seurantaultrassa lääkäri luuli meillä olevan inssi tulossa, vaikka varta vasten oltiin edellisellä kerralla sovittu, että kotona vielä yritetään clomien kanssa. Ja kun kysyin clomien jatkamisesta, hän sanoi, että soita sitten kun kuukautiset alkaa niin katsotaan että mitä tehdään. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija

Me on ajateltu sittenkin kokeilla inssiä, kun sitä kerran meille tarjotaan. Sillä meiningillä että kokeillaan nyt muutakin kuin kotikonsteja ennen kun luovutetaan... Miten teillä RiinaTonttu käytännössä toimenpide meni? Tehdäänkö se In-Tiimissä? Saitko irrotuspiikkiä vai oliko pelkät clomit? Mekin ollan sekundäärisiä (1 lapsi), usko toiseen luomuplussaan hävinnyt.

Vierailija

anteeksi kun talta koneelta ei skandit toimi..

Soin clomeja kierron paivat 3-7. Ultrassa kavin keskussairaalassa, katsoivat onko munasolua kehittymassa ja montako.. Ovulaatiotestin nayttaessa plussaa soitin heti aamulla ennen klo 8 omahoitajalle ja han varasi ajan IN-tiimiin. Soin pelkkia clomeja. Mies kavi muutamaa tuntia aikaisemmin luovuttamassa sperman joka pestiin ja yhdessa sitten kavimme inssissa. Sitten vaan odoteltiin pari viikkoa tulosta. Nyt kp8 menossa ja viikonloppuna aloittelen testit ja maanantaina ultra keskussairaalalla. Eli mielestani tosi helppo ja kevyt hoito, ainoa mutta sitakin pahempi sivuoire on se karvas pettymys kun tuloksia ei tule. Itselleni ainakaan clomit eivat sivuoireita aiheuttaneet.

Onnea teille Gertrud! Toivottaavasti saatte kaverin esikoisellenne!

Vierailija

Pitipä vastata kun juuri kävin K-SKS:ssä ja sain ensimmäisen Clomit. Käynnillä suunniteltiin inssiä seuraavalle kuulle, mutta näin kotona tultiin toisiin aatoksiin. (Olen nyt lueskellut täältä ja muualta että monella on tärpännyt pelkillä clomeilla kotikonstein, mutta inssissä ei...? ) Ja meinaankin vaan sitten tilata ultra-ajan ja perua koko inssin ja jatkamme touhuja kotosalla. Mutta siis suoraan aikoivat laittaa inssiin ilman kotikokeiluja.. enkä ole siis aikaisemmin syönyt clomeja. Mutta näin täällä.

Vierailija

Meille ehdotettiin eka Clomeja ja niille kaveriksi inssiä. Näin sovittin ja näin tehtiin 4kiertoa (8/2004, 1/2005, 2/2005, 8/2005) ja kuiteskin kaikki negaa. Nyt ollan 3v yritetty lasta ja hoidot saa mun mielestä olla siinä, sitä stressiä ja piikkikammoa en enää jaksa. Nyt kai pikkuhiljaa on tyydyttävä lapsettomaan elämään.. kuulemma 4v jälkeen mahiksen on ni olemattomat et... ei paljoa meillä toivoa enää ole, ja vikaakaan ei löydy kummastakaan :/

*hohhoijakkaa* rankkaa tää lapsettomuus.

Vierailija

Kävin eilen seurantaultrassa. Maanantai-iltana ovistesti näytti plussaa ja eilen ultrassa näkyi kaksi isoa (25 mm) munarakkulaa, joista toinen oli juuri puhjennut. Ellei niistä kumpikaan kotikonstein hedelmöity, tehdään ensi kiertoon sitten inssi.

Olin ihan yllättynyt kun ovis oli jo näin aikaisin (kp15), tähän saakka kaikki ovistestit mitkä on plussaa näyttänyt on näyttänyt sitä vasta kp18. Varmaankin noilla clomeilla on vaikutusta. Ja kun vielä oli kaksi rakkulaa kypsynytkin!

Onnea inssiin!

Vierailija

Mä olin/olen kans K-S KS:ssä hoitoloissa. Pco on ja sitä sitten viime keväänä yritettiin nirhata...

Helmikuusta asti söin clomeja, kahel ekal kierroksel ei mitään mut sit toukokuussa kolmannella clomikierrol ja kolmen clomin päiväannoksella yks munasolu kehitty ja inssi tehtiin sit siihen kiertoon ihan yllättäen.

Ja tuosta inssistä sai alkunsa mein EnkeliElla joka menehty kohtuun rv16+ (dg. gastroskiisi)

Joten kyl siitä inssistä on apua. Tosin en tiedä oisko munasolu hedelmöittyny ihan kotikonsteinkin kun kerta ekaa kertaa koko 3v aikana munasolu selkeesti kehitty.

Nyt sit on alotettava alusta... Huoh...

Toista toivotaan ja täl kertaa mieluusti syliin asti. Aika lapsettomuuspolille on joulukuus ja siellä sitten katotaan jotta mitä tapahtuu...

Vierailija

Clomeja saatiin ja heti samasta kierrosta inssi. Syyslomaviikon takia pieni tauko, hoitaja kehotti olemaan tassa kierrossa syomatta clomeja. Alunperin puhuttiin etta 3 kiertoa syodaan clomeja ja inssi jokaiselle kerralla.

Sec lapsettomuus kyseessa, yritysta takana pian 2v. Itsellani endo ja ovulaatiota ei joka kierrosta tapahdu. Lienee olevan tapauskohtainen tuo hoitosuunnitelma. Jotenkin olen menettanyt toivon luomuplussaan joten olimme iloisia kun saimme inssin varattua. Tosin ei tulosta ainakaan ekalla kerralla tullut. Pettymys oli suuri.

Vierailija

Itse haluaisin julkisella inssin mahdollisimman pian. Mulle tehty munatorvitutkimus, hormoniverikokeet ja hoitajan mukaan esim. progesteroni arvo tosi hyvä 55, teroja olen tosin syönyt. Muutkin arvot ok. Kaksi vuotta tulee sekundalapsettomuutta kohta täyteen ja mulla myös uskomus luomuplussaan on kadonnut. Esikoinen oli luomuihme lähes vuoden yrittämisen jälkeen.

Tänään saan tietää julkisen puolen lääkärin mielipiteen miten asiassa edetään. Pelkään, että taas sanotaan, että pitäs odottaa puoli vuotta. Alkuvuodessa yksityinen gyne kirjoitti julkiselle lähetteen ja vieläkään meille ei olla tehty mitään, nuo verikokeetkin olen itse vaatinut. Clomiresepti on laukussa, en vielä tiedä aloitanko ne. Miehellä on kivesleikkaus takana ja lähetteen kirjoittanut lääkäri sanoi, ettei usko että saamme ikinä omin avuin toista lasta. Huomasin vaan, että miehen simppatestissa ei ollut edes vasta-aineita tutkittu. JOs vasta-aineita on, ollaan koko tämä vuosi odoteltu aivan turhaan, ottaa päähän. Näin lapsettomuutta voidaan julkisella hoitaa eli en ole vielä tämän vuoden aikana edes kunnolla keskustellut lääkärin kanssa ja itse saa kinuta kaikki ja kukaan ei ota todesta eikä muista mitään.

Jos tänään taas kuulen, että pitää odottaa puoli vuotta, pyydän papereista kopiot ja käyn yksityisellä, ikääkin on kohta 36 ja tuntuu, että kuukaudet valuu hukkaan.

Onnea inssiin!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat